Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Blijheid schreef:Steeds vaker zie ik topics verschijnen in de trant van:
-Ik ben ziek, ik heb deze verschijnselen, wat moet ik doen?
-Mijn broertje/zusje/vriendinnetje is ziek, wat moet ik doen?
-Mijn paard/hond/kat/kanarie is ziek, wat moet ik doen?
Soms met behoorlijk ernstige verschijnselen waarvoor je eigenlijk direct de huisarts zou moeten bellen. Gevolg is dan ook dat ongeveer iedereen roept:"Ga naar de HA/DA". Waarna de TS met smoesjes komt: "Ik zit op school/werk, ik heb geen beltegoed, ik kijk het nog even aan, ik ga morgen" etc, Er wordt vervolgens door de andere bokkers nog meer aangedrongen op naar de huisarts gaan en meestal wordt de TS ook nog (onbedoeld?) bang gemaakt met allemaal enge ziektes die hij/zij waarschijnlijk niet eens heeft.
Kan hier niet iets aan gedaan worden? Bijvoorbeeld het topic sluiten met dringend advies om naar de HA/DA te gaan?
Deze topics lopen namelijk altijd hetzelfde, en via de PC kan niemand echt helpen. Als TS tijd heeft om een topic te openen had hij/zij ook al de HA/DA kunnen bellen. Als zulke topics gelijk gesloten worden dan gaat de TS misschien voor raad naar degene waar hij/zij heen moet, in plaats van op bokt te blijven hangen.
Het is geen ideale oplossing (weet iemand een betere?) maar er komen soms wel 5 van zulke topics langs op een middag en het schiet gewoon niet op om je vraag hier neer te zetten.
Clairee schreef:Ik bedoel eigenlijk dat reacties als ga naar HA/DA worden verboden en dus verwijderd worden door de mods als ze wel komen. Dat je alleen reageert als je wel 'iets zinnigs' te zeggen hebt. Dan gebeuren dat soort reacties niet meer zo vaak op den duur ga ik vanuit, en kunnen dat soort topics blijven staan, want soms zijn ze best zinnig.
Katja schreef:Soms is ga naar de dierenarts de enige goede reactie maar soms kun je ook best iets zinnigs zeggen zonder een dier of mensen gezien te hebben.
Katja schreef:Punt is dat er lang niet altijd een mod aanwezig is om het topic te sluiten.
Blijheid schreef:Zack schreef:Ik vind het eigen verantwoordelijkheid..
Maar waarom plaatsen mensen dan een topic? Los het dan zelf op....
Het enige wat ze te horen krijgen is toch dat ze een HA/DA moeten bellen.