klik je een topic aan, zit je niet op de eerste blz.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

klik je een topic aan, zit je niet op de eerste blz.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 01:41

Ik heb wel eens dat als ik een topic aanklik op de home bij laatst geplaatste berichten, dat ik opeens ergens op bijv. blz 3 zit van de 5 ipv gewoon bij de post van de TS.

Heel vreemd, dit heb ik niet altijd, maar soms en ik heb geen flauw idee hoe 't komt. Nog meer mensen die daar 'last' van hebben (ook al is het geen grote moeite om dan naar 1 te klikken) en iemand enig idee hoe het komt?

Alvast bedankt!

LovingTweety

Re: klik je een topic aan, zit je niet op de eerste blz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 01:43

Ik heb het alleen als ik al eens eerder in het topic ben geweest.

Misschien bok je ook in je slaap? :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 01:47

komt dat daardoor? want ik heb het even 'uitgetest' en ik had dat nu inderdaad bij dat topic ja. Maar ik klik zoveel topics aan dat ik vaak niet meer weet dat ik in dat 'ene' topic al gekeken heb :O

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 01:48

Meestal komt dat daardoor :) Hij schakelt naar het punt wat je, waarschijnlijk, nog niet gelezen hebt. Scheelt dubbel lezen ;)

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 01:54

Heb ik ook wel eens,
Dan kijk ik of ik het topic al een x heb geopend.
Vaak is dat niet zo

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 02:16

Als het goed is gebeurt dit inderdaad alleen in topics die je al eens eerder had bekeken, als ik het goed zeg onthoudt je browser waar je was gebleven met lezen :)

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 02:21

Ik heb iets anders :=

Als ik een topic aan het lezen ben op pagina 1 en ik ga naar het profiel van de TS of iemand die een reactie heeft gegeven en druk daarna op back space om terug naar het topic te gaan, zit ik opeens op een andere pagina :=

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 02:49

lindatje schreef:
Ik heb iets anders :=

Als ik een topic aan het lezen ben op pagina 1 en ik ga naar het profiel van de TS of iemand die een reactie heeft gegeven en druk daarna op back space om terug naar het topic te gaan, zit ik opeens op een andere pagina :=

Dat heb ik dus ook :?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 07:34

Bokt houdt bij tot waar je een topic gelezen hebt (niet je browser). Als je op de hoofdpagina op een topic klikt wordt je b.v. naar het laatste ongelezen bericht gestuurd.

Hetzelfde gebeurt er als je naar een nieuw topic gaat maar dan kom je op pagina 1 omdat je nog niets gezien hebt. Als je vervolgens echter een andere pagina bekijkt en op 'back' klikt dan kom je weer op de 'laatst ongelezen' pagina terecht en dat is op dat moment niet meer pagina 1 (die heb je al gezien) maar de laatste pagina.

Dit gebeurt maar in een beperkt aantal browsers, moet nog steeds eens kijken hoe dat op te lossen is...

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:45

Bart, wat jij zegt klopt vast, maar ik heb ook wel eens dat als ik terugkom in een topic, na het bekijken van het profiel van iemand, ik inschakel op de 4e post op de 6e bladzijde uit een topic van 18 pagina's, terwijl ik net de eerste pas gelezen had. Zeg maar. :')

Dat klopt dan niet helemaal met wat jij zegt, of begrijp ik het verkeerd? Ik vind het ook wel 'ns raar/lastig, dan denk je dat je verder leest waar je gebleven bent, maar gaat het inmiddels al heel ergens anders over. :P

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:54

Hmm, dat is idd raar. Je zou in theorie uit moeten komen op de laatste pagina in dat geval?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:55

Nouja, het kan ook zijn dat ik me vergist heb, ik zal er eens op letten! :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:56

Graag!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:00

Myukii schreef:
Bart, wat jij zegt klopt vast, maar ik heb ook wel eens dat als ik terugkom in een topic, na het bekijken van het profiel van iemand, ik inschakel op de 4e post op de 6e bladzijde uit een topic van 18 pagina's, terwijl ik net de eerste pas gelezen had. Zeg maar. :')

Dat klopt dan niet helemaal met wat jij zegt, of begrijp ik het verkeerd? Ik vind het ook wel 'ns raar/lastig, dan denk je dat je verder leest waar je gebleven bent, maar gaat het inmiddels al heel ergens anders over. :P

Dit heb ik ook regelmatig.
Of dan klik ik een foto aan op pagina 1 een HAW topic bijv. die in link staat. En als ik dan ook Back klik, zit ik zomaar op pagina 3 ofzo ergens op de helft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:14

eempiej schreef:
Myukii schreef:

Dit heb ik ook regelmatig.
Of dan klik ik een foto aan op pagina 1 een HAW topic bijv. die in link staat. En als ik dan ook Back klik, zit ik zomaar op pagina 3 ofzo ergens op de helft.

klopt, dat heb ik ook :j
Het valt me vooral op bij links. Als je in de OP op een link klinkt opent die in hetzelfde scherm. Als ik daarna op <-- klik in de browser dan kom ik heel vaak op een andere pagina in het topic uit, terwijl ik alleen de OP nog maar aan het lezen ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:31

ik heb er ook regelmatig last van ;(

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:55

ik heb als ik een topic aanklik dat ik zeker weten nog niet gelezen heb, ik de eerste pagina niet kan zien, alleen de laatste, ik kan dan ook niet pagina 1 aanklikken, echt heel vreemd en irritant... heb het bij meerdere topics

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:20

eempiej schreef:

Als je op pagina 3 uitkomt is het vreemd. Maar wat wel kan: als je pagina 1 van een topic bekijkt, dan denkt Bokt dat je de eerste 25 berichten hebt gelezen. Dat je zelf na het eerste bericht gelijk hebt doorgeklikt, dat weet Bokt niet: die heeft jou de eerste 25 berichten gegeven en gaat er dus van uit dat je die ook gezien hebt.
Als je dan opnieuw bij dit topic kijkt, gaat Bokt gewoon verder met pagina 2, bericht 26 t/m 50. Voor je gevoel lijkt het dan alsof je bericht 2 tm 25 hebt overgeslagen, maar dat kan Bokt niet zien.

(Het is wel weer een extra reden om links te openen in een nieuw venster, dan is die verwarring er in elk geval niet.)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:23

Ik snap dat het normaal is dat hij dan naar 2 gaat. Maar soms kom ik zomaar op de helft van het topic uit! En dus ook niet op de laatste pagina ofzo. En dan moet ik weer terug naar pagina 2 waar ik gebleven was ;)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:25

Ik heb ook altijd dat als ik op iemands profiel of bij een foto(dmv link) kijk, en ik ga terug naar het topic, ik heel ergens anders uit kom. Best vervelend, geen drama natuurlijk, maar wel irritant :))

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:31

BartVB schreef:
Als je vervolgens echter een andere pagina bekijkt en op 'back' klikt dan kom je weer op de 'laatst ongelezen' pagina terecht en dat is op dat moment niet meer pagina 1 (die heb je al gezien) maar de laatste pagina.

Voor zover ik weet is dat niet op te lossen, omdat IE (wie anders) de pagina opnieuw ophaalt als je op de terug-knop klikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:06

eempiej schreef:
Ik snap dat het normaal is dat hij dan naar 2 gaat. Maar soms kom ik zomaar op de helft van het topic uit! En dus ook niet op de laatste pagina ofzo. En dan moet ik weer terug naar pagina 2 waar ik gebleven was ;)

Dat heb ik ook :j

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:07

Heb ik ook! Geen idee hoe dat kan..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:24

Ik klik altijd op mijn rechter muiskop en dan op openen in een nieuw tabblad ;) Vind ik veel makkelijker....

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:04

Colorado schreef:
Ik heb ook altijd dat als ik op iemands profiel of bij een foto(dmv link) kijk, en ik ga terug naar het topic, ik heel ergens anders uit kom. Best vervelend, geen drama natuurlijk, maar wel irritant :))

Hier hetzelfde. Overigens maakt het hier niet uit of ik op IE zit of op Chrome.. Op beide hetzelfde probleem.
Het is idd niet levensbedreigend maar als je niet meer precies weet op welke pagina je was gebleven, kun je de discussie niet meer volgen :+