Nieuw onderwerp: Paardenhotel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaaren

Nieuw onderwerp: Paardenhotel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 15:28

Ik heb al in de wiki gezocht maar kon hier nog niks over vinden.
Het is nog niet zon bekend begrip, maar zeker een bedrijfstak in opkomst.
Ik ben niet zo goed in het omschrijven van een begrip, eventuele aanvullingen/aanpassingen welkom!

Het Paardenhotel is een tijdelijke stalling voor paarden. Speciaal opgezet voor paarden eigenaren die voor een bepaalde periode niet zelf voor het paard kunnen zorgen. Bij een Paardenhotel staat het paard in vol-pension en zorgt het Paardenhotel er voor dat het paard verzorgd word, dit kan ook voor revalidatie.

Stephanie

Re: Nieuw onderwerp: Paardenhotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:48

Leuk onderwerp!
Heb je hier ook een bron voor gebruikt of is dit je eigen kennis?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 20:33

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:33

Oke super, heb je zin om het nog iets uit te breiden?

Bijvoorbeeld een stukje over een paardenhotel met paarden die er revalideren?

Of een stukje over de kwaliteiten van een paardenhotel. Wat is het verschil met een normaal pension :) ?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 13:16

Ik heb er even over na moeten denken maar hier een kleine aanvulling:

Revalideren voor paarden houdt meestal in dat de paarden gecontroleerd moeten bewegen. Dit betekend dat ze niet vrij los mogen lopen in de wei of in een paddock omdat de kans op blessures dan te groot is. Daarvoor in de plaats worden ze dan aan de hand gestapt of bijvoorbeeld langzaam in een stapmolen. Ook kan het zijn dat ze speciaal voer nodig hebben of dat ze vijf of zes keer per dag een klein beetje voer krijgen (bv. na een buikoperatie). Goede begeleiding en verzorging is voor een spoedig herstel noodzakelijk.

Het verschil met een normaal pension is dat bij een paardenhotel geen werkzaamheden door de eigenaar van het paard uitgevoerd worden. Uitsluitend door het personeel van het paardenhotel. Doordat er alleen gasten verblijven zijn er ook geen andere paardeneigenaren op het bedrijf aanwezig die mogelijk onrust veroorzaken. Dit creëert een stabiele en rustige omgeving voor de paarden.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:30

Dat begint al een mooi stuk te worden Kaaaren. Ik zal alvast een pagina aanmaken om je artikel op te plaatsen. Als je nog meer uitbreidingen hebt mag je ze altijd nog hier neerzetten natuurlijk.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 13:15

Andere verschillen zijn tussen een normaal pension en hotel is dat door de persoonlijke begeleiding ook mogelijkheden zijn voor training en conditie behoud van het paard. Het is kleinschaliger zo is er meer aandacht voor het paard.

Taken die uitgevoerd worden op een paardenhotel kunnen zijn:
- Voeren van de paarden.
- Het eventueel geven van medicijnen of het opbrengen van zalf
- Eventueel het opleggen van een deken of verwisselen.
- Dagelijks stallen uitgemest, daarnaast worden nog twee tot drie keer per dag de mestbollen uit de boxen gehaald.
- Dagelijkse beweging, weide gang
- Conditie training door middel van de trainingsmolen.
- Het wassen en poetsen van de paarden.
- het ophalen en wegbrengen van de paarden.

Het hele jaar door ontvangt een paardenhotel gasten. In de zomer maanden is het vooral erg druk, rond de jaarwisseling, wintersport en voorjaarsvakanties.
Gemiddeld verblijven de hotelgasten 2 tot 3 weken, revalidatie paarden vaak enkele maanden.

Hotelgasten komen vanuit heel Nederland maar ook uit het buitenland. De paarden staan normaal gesproken aan huis, op pension of manege.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:15

Heb je nog nieuwe bronnen gebruikt voor dit laatste stuk??

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:21

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 22:14

Geen nieuwe bronnen gebruikt eigenlijk alles uit eigen ervaring opgeschreven..

@mystery... Bij die website zitten alleen paardenhotels die toerisme doen. dus ook nog personen op hotel hebben.. Humm nu word het misschien lastig omschrijven. Want valt dit dan onder de zelfde noemer? Want de paardenhotels die ik heb omschreven zijn alleen hotel voor het paard en niet voor personen...

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:18

Ik heb het artikel aangepast met de nieuwe informatie. Lees het maar eens door Kaaaren, als je nog opmerkingen hebt hoor ik het graag.
http://www.bokt.nl/wiki/Paardenhotel

mystery1980: De Wiki is natuurlijk geen commerciele site. Het is niet de bedoeling dat er reclame gemaakt wordt. We zouden eventueel wel een lijst van paardenhotels op kunnen nemen, maar dan moeten we alle paardenhotels vermelden. Dat lijkt me erg moeilijk dus het is dan wellicht beter om er helemaal geen te melden op de Wiki.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 13:19

@Aurora3

Ziet er goed uit! Bedankt voor het maken van de pagina.. mochten er nog eens aanpassingen komen dan laat ik het weten :)

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:55

Prima :)