LZP voor àlles gebruiken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

LZP voor àlles gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 16:53

Ik weet niet of ik de enige ben die me hieraan ergert, maar het valt me de laatste tijd meer en meer op dat zowat alles in LZP wordt gezet. Topics over vakanties (die toch heel duidelijk bij BI horen?), over welke ziekte het nu zou kunnen zijn dat je hebt (ooit van MW gehoord?) etc etc. Ik krijg meer en meer het gevoel dat sommige Bokkers niet eens meer de moeite doen om de overige fora eens te bekijken. En hun topics bijgevolg maar in LZP gooien want "daar hoort toch alles thuis"... Vind dit erg jammer, want bij LZP ben je meer bezig met TEM'en over welke topics fout staan dan daadwerkelijk topics te lezen.

Wietsje92

Re: LZP voor àlles gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:55

je kunt je ook gewoon heel erg ergeren natuurlijk.. ik erger me der niet aan

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:17

Ik kan er ook niet heel erg een probleem van maken, tem gewoon direct even een mod en het is in notime in het goede deel van het forum verdwenen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:28

Mientjeuh schreef:
maar het valt me de laatste tijd meer en meer op dat zowat alles in LZP wordt gezet. Topics over vakanties (die toch heel duidelijk bij BI horen?), over welke ziekte het nu zou kunnen zijn dat je hebt (ooit van MW gehoord?) etc etc. Ik krijg meer en meer het gevoel dat sommige Bokkers niet eens meer de moeite doen om de overige fora eens te bekijken.

Klopt, valt mij ook op.....Denk dat het desinteresse is of gewoon dommigheid en niet verder kijken dan je neus lang is.
Even rondkijken en je ziet dan toch dat er allemaal mooie fora's zijn met allemaal speciale onderwerpen?
Dan lijkt het me niet echt moeilijk om te bepalen waar je je topic plaatst toch?

En vaak zijn dr ook al meerdere topics over bepaalde onderwerpen.......Gewoon te lui zijn om de zoekfunctie te gebruiken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:30

Ik kan me toch wel een beetje vinden in de mening van de TS.
Een grote groep Bokkers probeert heel netjes de topics te plaatsen waar ze horen, en een andere groep interesseert het niets en plant ze gewoon op LZP.
Het valt mij ook steeds meer op. Topics over dieren, kapsels, ziekten, vakanties e.d. Die horen daar gewoon niet.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 21:22

Wietsje92 schreef:
je kunt je ook gewoon heel erg ergeren natuurlijk.. ik erger me der niet aan

Wat is dat nou weer voor een opmerking? Ik vind het gewoon jammer dat het beheer zo'n moeite doet om een uitgebreide selectie aan subfora te gaan creëeren, terwijl een groot deel van de mensen gewoon te lui is om een topic in het juiste forum te zetten. Want nee, laat anderen maar TEM'en en als je bovenaan een melding plaatst "verplaats maar indien het niet juist staat" is het allemaal in orde.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:54

Verkeerd geplaatste topics lijken de laatste weken idd per bosjes de grond uit te schieten. Ik ben niet zo van de TEM knop, gebruik het normaal gesproken misschien eens per 3 maanden, maar de laatste weken is het bijna dagelijks...

Kan er geen regel worden ingesteld dat 1x verkeerd plaatsen een boze pb van een mod oplevert, daarna stug OW's ervoor uitdelen?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:49

Yessy schreef:
Verkeerd geplaatste topics lijken de laatste weken idd per bosjes de grond uit te schieten. Ik ben niet zo van de TEM knop, gebruik het normaal gesproken misschien eens per 3 maanden, maar de laatste weken is het bijna dagelijks...

Kan er geen regel worden ingesteld dat 1x verkeerd plaatsen een boze pb van een mod oplevert, daarna stug OW's ervoor uitdelen?

Ik vind dat het ook de spuigaten uitloopt, maar toen ik nog maar net Bokte keek ik wel verder dan m'n neus lang is en kon ik soms de goede rubrieken nog niet vinden.. dus weet niet of je zomaar 1-2-3 die regel in kan voeren..

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:52

Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat er gewoon heel veel bokkers op LZP kijken.
Op bokt international bijvoorbeeld kijkt er geen hond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:21

Yessy schreef:

Goed idee van je! Mss dat de medebokkers dan íetsje beter hun best doen voordat ze een bericht plaatsen.
Iig even rondkijken of er al een topic over is en het dan in het juiste forumonderdeel plaatsen.

Kan me voorstellen dat je daar als moderator soms echt een dagtaak aan heb, en dat willen wij toch niet?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:46

mmm ik vind de laatste tijd ook dat er toppics worden gemaakt waarvan ik denk waaar gaat het over,, beetje onbenullige toppics,, maar goed dat zal wel aan mij liggen... lzp is in elk geval wel eens leuker geweest om daat te kijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:06

Cayenne schreef:
Ik kan me toch wel een beetje vinden in de mening van de TS.
Een grote groep Bokkers probeert heel netjes de topics te plaatsen waar ze horen, en een andere groep interesseert het niets en plant ze gewoon op LZP.
Het valt mij ook steeds meer op. Topics over dieren, kapsels, ziekten, vakanties e.d. Die horen daar gewoon niet.

Mag ik je vragen waarom kapsels niet op LZP horen?
Das namelijk net een puntje waar ik zelf al eens tegenaan ben gelopen... Dieren lijkt me duidelijk, ziekten ook, vakanties... Maar wat hebben kapsels met *welzijn* te maken? Ik vind kapsels persoonlijk meer LZP dan MW, immers, kledingkeuze etc hoort toch ook op LZP? Waarom kapsels dan niet?

Moge duidelijk zijn dat ik nogal verbaasd was toen mijn haarverftopic werd verplaatst naar MW :D

M_EL_ISSA schreef:
Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat er gewoon heel veel bokkers op LZP kijken.
Op bokt international bijvoorbeeld kijkt er geen hond...

Hmmm je brengt me aan het denken over nog zo'n twijfelpuntje :D

Vraagje aan het team: waar horen topics over vakantie in eigen land? Immers, daar is niks internationaals aan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:10

Ik denk dat het is de meeste gevallen inderdaad is dat mensen niet kijken, ik Tem gelijk en that's it. Aan de andere kant vind ik het soms ook wel onduidelijk.
Het voorbeeld wat Nouks noemd bijvoorbeeld, maar ik wil zelf bijvoorbeeld een topic openen waarin ik laat zien dan zelf kleding maken niet moeilijk is. Is dat LZP of UK? Ik gebruik standaard patronen uit de Knip, dus erg creatief vind ik het zelf niet, laat staan dat het kunst is :Y)
Ik heb daar een mod over gepbt en die moesten daar ook eerst over overleggen, omdat het zo'n randgeval is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:13

Ik heb pas ook een topic geplaatst over de IKEA op LZP, meer in een verhaalvorm, dus ik heb getwijfeld of ik het niet bij de UK zou zetten, maar omdat het ook deels refereert naar de realiteit heb ik het bij LZP gezet.

Soms is de grens ook wel moeilijk te bepalen en dan is LZP toch het meest voor de hand liggend. :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:16

Ik denk dat het beter zou zijn als de Mod's niet alles deden. Het valt me wel op, ik erger me er niet aan. Ik vind gewoon, dat er snel wordt gezegt "staat het niet goed? oh sorry alvast dan zetten de mods het wel weg. " De mods zijn hier veel te vriendelijk voor in mijn ogen. Tuurlijk is het fijn voor nieuwe mensen. maar oude "luie" bokkers maken hier gebruik van vind ik.
Het zou beter zijn dat de mod 1 x waarschuwt, en zegt binnen zoveel dagen veranderen. En dat je het ergends anders neer moet zetten, en dat HUN hem dan verwijderen of op slot zetten.... :j ;)

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:35

Nouks schreef:
Das namelijk net een puntje waar ik zelf al eens tegenaan ben gelopen... Dieren lijkt me duidelijk, ziekten ook, vakanties... Maar wat hebben kapsels met *welzijn* te maken? Ik vind kapsels persoonlijk meer LZP dan MW, immers, kledingkeuze etc hoort toch ook op LZP? Waarom kapsels dan niet?

Moge duidelijk zijn dat ik nogal verbaasd was toen mijn haarverftopic werd verplaatst naar MW :D

Voor kapsels is een topic op MW..

En verder is het gewoon een zooitje, zo moeilijk is het toch niet op je topic op de juiste plek te plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:10

chillaxing schreef:
Nouks schreef:

Voor kapsels is een topic op MW..

En verder is het gewoon een zooitje, zo moeilijk is het toch niet op je topic op de juiste plek te plaatsen?

Zo ver was Nouks volgensmij ook al, maar zijn kapels wel iets dat bij Welzijn hoort? Dat is volgensmij meer het discussiepunt, net als het punt dat ik noem. En dan blijkt het ineens niet zo makkelijk je topic op de juiste plek te zetten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:15

Ik ben een fan van modelpaarden, en plaatste topics over mijn verzameling of over nieuw verschenen modellen voorheen in CreaBea, of Uit de Kunst. Omdat het niets creatiefs is om dingen te verzamelen, werd het dus via LZP naar Entertainment geplaatst. Dit allemaal door verschillende modies, die er duidelijk ook niet over eens waren waar dat nou hoorde. Dus als moddies het niet weten, hoe moet de gemiddelde bokker dat dan weten...

Gaan smijten met OW's omdat topics verkeerd staan lijkt me dan ook weer mateloos overdreven...

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:51

Lijkt mij ook Cassidy, mensen kunnen ook fouten maken toch. :)

Ik vind ook dat mensen beter moeten kijken wanneer ze een topic plaatsen, maar als mod kun je hier weinig aan veranderen denk ik, behalve dan de topics weer verplaatsen..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:58

Nouks schreef:

"Kapsels" onder "mensenwelzijn" onderbrengen is alleen vanzelfsprekend op een door vrouwen gedomineerd forum _O-