zie ik nou een probleem dat er niet is of?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

zie ik nou een probleem dat er niet is of?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 23:29

Ik had een topic geplaatst op EA-verzorgpaarden. Vanavond kreeg ik een pb van een mod dat ze mijn topic had verwijdert omdat het niet aan de regels voldeed...
Goh, vroeg ik me af, wat klopt er dan niet? Dus na gaan lezen en jawel, probleem gevonden.

Regel is: [tag] (regio) *titel*
En mijn volgorde was, heel schokkend: [tag] *titel* (regio).

Ik had de regels gelezen en wist hierdoor wat de voorwaarden waren, maar dat het ook nog perse in een bepaalde voorwaarde moest heb ik gewoon niet gezien.

Ik geef dus bij de desbetreffende mod aan dat ik dit nogal een lik op stuk beleid vind (wat ik eigenlijk ook helemáál niet gewend ben) maar nee, regels zijn regels, en als ze alle berichten aan moeten gaan passen hebben ze een dag taak. Dit laatste snap ik ook weer als het gaat om mensen die zich compleet niet aan de regels houden, maar mensen waarbij er iets verkeerd om staat gelijk maar bericht weg knallen?

De pest is natuurlijk dat je ook je bericht niet aan kan passen, dus mod kan ook geen berichtje sturen met je titel is verkeerd, pas even aan...
Mod had echter IMO wel heel eenvoudig de titel aan kunnen passen, maar een druk op de delete knop is kennelijk makkelijker.

Nu gaat het me niet zo zeer om het topic an sich, dat heb je zo weer opnieuw geplaatst, maar ik verbaas me heel erg dat bokt kennelijk zo'n lik op stuk beleid voert? (nu kom ik zelden met mods in aanraking, misschien is dat het ;) )

Onali

Re: zie ik nou een probleem dat er niet is of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:32

Ja daar had ik een tijd geleden ook last van gehad. Baalde idd wel, kon heel mn tekst (zocht een bijrijdster) opnieuw invoeren. Ook ik had de regio 'later' gezet.

Vind dat het zwaar wordt afgestraft

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:35

Ik kan me voorstellen dat het echt vervelend is, en ik denk dat als een titel uit die 3 componenten bestaat, dat een mod ze gewoon moet laten staan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:42

Ik heb het idd ook gehad. Wist niet wat er fout was aan mijn titel...kon het echt niet bedenken...alles stond erin....maar schijnbaar in de verkeerde volgorde. :roll:
Alle nodige info staat erin...wat maakt de volgorde dan uit :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:12

Sjee, dat is wel heel flauw zeg... :=

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:20

Jeetje, das wel erg flauw. Een sturende pb en even snel titel veranderd zou evenveel tijd in beslag nemen :=

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:27

Beetje muggenziffterij,naar mijn idee 8)7

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 15:47

desbetreffende mod is er nog steeds van overtuigd dat deze handelwijze klopt.
ja, regels zijn regels, tuurlijk, maar je kan soms best eens iets aanpassen (nee, dat is geen taak van de mods, en dan zouden ze 24 uur per dag met bokt bezig zijn) als een user een onbewuste fout maakt...
maar goed, t werkt kennelijk anders

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:49

Ik snap zowiezo niet helemaal waarom je je titel niet gewoon kan aanpassen, net als je bericht zeg maar. Dat ze je dan een melding sturen van goh het klopt niet, en dat je het dan zelf kan veranderen ofzo..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 15:51

titel en bericht aanpassen is naar mijn weten niet los te koppelen, en dit heeft in het verleden problemen gegeven dat mensen hun bericht ineens leeg of hun verhaal compleet veranderden.. Dus op zich snap ik dat wel..
Maar nogmaals had aanpassen in dit geval (en ik zie dat ik niet de enige ben) naar mijn idee een gebruikersvriendelijkere oplossing geweest

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:57

stef schreef:
dit heeft in het verleden problemen gegeven dat mensen hun bericht ineens leeg of hun verhaal compleet veranderden..

Is het trouwens bij zo'n website als deze (waar de gebruikers de inhoud grotendeels bepalen) niet zo dat de inhoud altijd veranderd moet kunnen worden door de plaatser?

Ik snap ergens wel dat ze er streng mee zijn want als ze het aan gaan passen kan je ergens ook krijgen dat iedereen er niet meer op gaat letten omdat het toch wel opgelost wordt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:58

Heb het ook eens gehad en vond het toen zwaar overdreven. Maar ik moet ook zeggen dat je heel makkelijk scrollt als het wel in volgorde staat. Je ziet dan precies welke pony's er bij jouw in de buurt worden aangeboden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 19:10

zolang de regio erbij staat lijkt het me duidelijk, mensen gebruiken toch verschillende aanduidingen (plaatsnaam, postcode, kengetal, etc)

Authentic: Ja en nee, dit heeft er in het verleden voor gezorgt dat TS niet te horen kreeg wat hij of zij wilde horen en vervolgens het hele bericht maar leeg maakte, waardoor niemand meer wist waar het om ging en de discussie dus eigenlijk "vermoord" werd om het maar zo te zeggen

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:13

Ja ik snap dat 't vervelend is voor een topic, maar is het wettelijk gezien niet zo geregeld dat alles dat je plaatst ook weer weggehaald moet kunnen worden?

Anyway, het is inderdaad wel super overzichtelijk als plaatsnaam aan het begin staat.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:14

Ja klopt Stef, maar als iedereen het vooraan zet, scrollt dat makkelijker. Dan zie je het in een oogopslag,dat bedoel ik meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:15

Authentic schreef:
Is het trouwens bij zo'n website als deze (waar de gebruikers de inhoud grotendeels bepalen) niet zo dat de inhoud altijd veranderd moet kunnen worden door de plaatser?

Nee, het is wel zo dat posts moeten kunnen worden aangepast indien de plaatser daar een goede reden voor heeft. Het doet er verder niet toe of de poster dat zelf moet kunnen doen of dat het beheer dat op aanvraag doet.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:47

Lang geleden, ergens in 2005, hebben we n.a.v. klachten van bokkers voor een systeem gekozen waarin de advertenties op EA-VP een stuk overzichtelijker zouden zijn.
De vraag vanuit gebruikerskant was of er strikte regels aan de titel verbonden konden worden zodat men in 1 oogopslag kon zien wat/waar er iets aangeboden/gezocht werd. Deze regels zijn destijds ingevoerd en die hanteren we nog steeds.
Voor iedereen die benieuwd is naar een stukje geschiedenis over het tot stand komen van deze regel heb ik nog een oud topic gevonden: [FZ] Verzorgpaarden forum - hulp nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:37

Snap het probleem niet zo, gewoon goed opletten voordat je een advertentie plaatst, vind het terecht dat ze strenger zijn geworden anders blijf je aan de gang.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:42

Enige probleem is dat je de gehele advertentie kwijt bent qua tekst e.d.
Als de mod deze nou per pb zou toesturen, kan je daarna een nieuw topic openen met een goede titel.
Maar nee, je advertentie wordt verwijdert, en daarmee ook je tekst e.d.

Heb er ook al eens 'last' van gehad

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:45

ik had het net ook, wilde dus idd mijn oude bericht even quoten zodat ik hem kon kopieren maar dat lukte idd niet meer...
baalde er wel van

ik snap best dat het een rotzooitje word als ze het niet doen maar eventjes de tekst in het bericht copy/pasten zou geweldig zijn :j

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:48

stef schreef:
desbetreffende mod is er nog steeds van overtuigd dat deze handelwijze klopt.

Als je wat hebt, is desbetreffende mod er altijd van overtuigd dat het klopt ;) .

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:14

Evelli schreef:
Enige probleem is dat je de gehele advertentie kwijt bent qua tekst e.d.
Als de mod deze nou per pb zou toesturen, kan je daarna een nieuw topic openen met een goede titel.
Maar nee, je advertentie wordt verwijdert, en daarmee ook je tekst e.d.

Heb er ook al eens 'last' van gehad

Ik stuur altijd via de PB knop dat ik iets verwijderd hebt en laat de tekst van de beginpost staan, zodat mensen alleen maar hoeven te kopieren en te plakken en de goede titel neer zetten en klaar :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:44

Jij misschien wel Olympia, maar er zijn dus collega-mods van jou die dat niet doen. Waardoor de tekst waar je misschien wel je best voor hebt gedaan ineens weg is.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:48

Dat vind ik idd een betere aanpak Olympia.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:16

Evelli, in zo'n geval mag je altijd even een PB sturen naar de mod die je advertentie verwijderd heeft. Je advertentie wordt er dan bijgezocht en de tekst wordt per PB doorgestuurd.