En geen enkele mod die er wat aan doet, het is toch triest..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

En geen enkele mod die er wat aan doet, het is toch triest..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 01:50

In het volgende topic [RT-D] Bit in de mond, brok in de keel heb ik de eerste paar bladzijdes met verbazing gelezen. Vele offtopic reacties die helemaal níets maar ook gewoon níets toevoegde aan het topic. Maar... geen één mod in het hele topic te bekennen? Nérgens ook maar een énkele reactie van 'offtopic reacties verwijdert, graag ontopic blijven'. En daar breekt toch mijn klomp, want bij elke andere bokker, worden dergelijke offtopic reacties wél verwijdert.

Of offtopic, misschien nog zacht uigedrukt, een directe aanval op de TS. Die wellicht niet zo geliefd is bij het gros van de bokkers door dat zij ronduit zegt hoe het is en áltijd met feiten aankomt. En niemand die er ook maar één goed argument tegen heeft.

Is het soms zo, dat 'de bokkers' gewoon eigenlijk wel zíen dat deze TS van dit topic gelijk heeft, maar gewoon ronduit weigeren dit toe te geven? Uit puur eigen belang omdat ze hun eigen fouten niet willen erkennen?

Persoonlijk vind ik deze topic's van deze TS altijd zeer boeiend om te lezen en lees ik deze altijd vol interesse. Maar als 'jij' dit nu niet boeiend vind, dan léés het gewoon niet? Dan hoef je je ook nergens aan te ergeren en dergelijke reacties níet te plaatsen ;) We zijn toch allemaal oud en wijs genoeg om te zeggen van 'nah, laat ik dit keer maar niet reageren, want het voegt toch niks toe?'.

Maargoed, dat is eigenlijk niet waarom ik dit topic opende. Ik opende dit topic, omdat ik het gewoon ronduit belachelijk vind dat er nu geen enkele mod dus ook maar íets heeft gezegt. Of is het nu zo dat geen enkele mod het ook nog maar gezien heeft? Lijkt me een béétje sterk.

Sorry hoor mods, jullie doen prima werk, daar niet van! Máár ik vind niet dat er dan uitzonderingen moeten zijn op de regels en er dus bij bepaalde personen wél dergelijke offtopic (én aanvallende) reacties mogen worden gegeven.

Anoniem

Re: En geen enkele mod die er wat aan doet, het is toch triest..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 02:18

Ik ben het lang niet altijd met deze TS eens maar modder gooien heeft geen zin, er zijn ook mensen die het niet met mij eens zijn.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 02:55

Ook ik ben het lange niet altijd met deze bokker eens. Maar dat wil niet zeggen dat er bij haar in het topic de offtopic reactie's niet verwijderd hoeven te worden...

(heb dat hele topic btw niet gelezen)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 02:58

ik lees de post van arabesk ook erg graag.
Net als die van huertecilla.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 03:02

@ Equidea: Het gaat er toch niet om van wie je de posts graag leest. Dit topic gaat over de offtopic reactie's in dat topic... (en het al dan niet reageren van de mod's hierin...)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 03:11

Persoonlijk had ik het topic nog niet gezien. Het is ook een vrij recent topic. Ik zal even kijken of hier al wat mee wordt gedaan. :j

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 03:16

Ik vind het jammer dat er van beide kanten mensen eigenwijs zijn. Er zijn heel veel zwart wit mensen. Ik vind ze allemaal op sommige punten gelijk hebben en op sommige niet. En er zouden meer grijze mensen moeten zijn. :P
Maar goed, dit is ook off topic. Het lijkt me erg moeilijk om zon groot forum goed te beheren maar sommige dingen hadden volgens de boktregels wel aangepakt moeten worden denk ik.
Of dat dan ook gebeurt of niet zal mij eigenlijk worst wezen. :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 03:23

Ik geloof wel dat het hier niet enkel bij de moddergooiers gezocht moet worden. Laten we wel eerlijk blijven, TS is ook niet altijd even lief. ;) Niet om het goed te praten, maar om haar nu de hemel in te prijzen en te doen alsof ze een arm schaap is, is ook niet fair. :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 03:27

Het team is al in overleg over deze discussie.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 03:37

Super Faline!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:08

Dat er niets in het topic staat wil niet altijd zeggen dat we er niets mee doen ;)
Op het moment dat een dergelijke discussie aan de gang is en we zijn er op geattendeerd (d.m.v. tem of pb) doen we er zeker wat mee. Alleen dat is niet altijd zichtbaar, zoals in dit geval :)
Een volgende keer kun je dan ook beter een pb naar een mod sturen die op dat moment online is, dan had je dit meteen geweten. Een topic op FZ valt een stuk minder op en wordt niet meteen gelezen door de mods, een pb wel.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:12

pharagirlke schreef:
Ik geloof wel dat het hier niet enkel bij de moddergooiers gezocht moet worden. Laten we wel eerlijk blijven, TS is ook niet altijd even lief. ;) Niet om het goed te praten, maar om haar nu de hemel in te prijzen en te doen alsof ze een arm schaap is, is ook niet fair. :)

ik ben het ook niet altijd eens met d'r ,maar ik doe niet mee aan massal afbranden in een topic
en dat is wat er wel gebeurde :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:19

pharagirlke schreef:

maar het verschil is dat ik nooit in een topic van mensen waar ik het niet mee eens ben gelijk persoonlijke dingen ga roepen.

Ik ben blij dat het nu ook ánderen begint op te vallen dat dit soms zo werkt bij bepaalde bokkers.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:21

Ik las dat die Arabesk ook in een profiel wordt afgebrand waar een topic over is geweest. Dat profiel is er ook nog steeds. Hoe kan dat dan?

Ik lees haar topics altijd met groot genoegen, maar erger me enorm aan het afbranden van haar. Is het zo moeilijk te acepteren dat er mensen zijn die andere meningen hebben?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:25

Jeetje Arabesk: je schopt het tot forumzaken ;)
Ik heb het topic gelezen..niet altijd even aardig.

Dat wil niet zeggen dat ik het altijd eens ben met Arabesk. En tenminste vind ik de onderzoeken die aangehaald wordt soms discutabel (geen goed opgezette onderzoeken), maar dat vind ik van veel 'normal' onderzoeken trouwens ook. Dus wij hebben geregeld discussies. Dat moet ook kunnen denk ik.

Ik weet wel dat achter de schermen vaak wel gewerkt wordt aan een topic terwijl bokkers denken dat er niets gebeurt. Het gebeurt ook niet altijd even snel. Dat is het nadeel van een team met vrijwilligers.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:26

Arabesk schreef:
pharagirlke schreef:

maar het verschil is dat ik nooit in een topic van mensen waar ik het niet mee eens ben gelijk persoonlijke dingen ga roepen.

Ik ben blij dat het nu ook ánderen begint op te vallen dat dit soms zo werkt bij bepaalde bokkers.

jups...:j

maar niet alleen de bokkers onder ons doen dat hoor, ook de mod's kunnen er wat van

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:36

Misschien is het handig om een mod te pben of te temmen als je denkt dat het te ver gaat. Bokt is zo groot dat zij ook niet alles kunnen zien.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 09:38

Ik wil hier, daarnaast eigenlijk ook nog gewoon mee zeggen, of we elkaar niet gewoon in ons waarde kunnen laten. Bevalt het je niet wat je leest en heb je niks zinnigs toe te voegen? láát het dan gewoon :+

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:43

Maartje1990 schreef:
Ik wil hier, daarnaast eigenlijk ook nog gewoon mee zeggen, of we elkaar niet gewoon in ons waarde kunnen laten. Bevalt het je niet wat je leest en heb je niks zinnigs toe te voegen? láát het dan gewoon :+

Nee dat gaat dan weer niet. Want met alle respect dat gebeurt ook niet altijd vanuit de groep naturals waar bijvoorbeeld Arabesk bij hoort. Daar wordt in topics ook te pas en te onpas iets neergezet wat past bij de overtuiging van die groep en bijna opgedrongen wordt in argumentatie aan de andere groep.

Bijvoorbeeld: ik zie nu al jaren topics langskomen over bijvoorbeeld hoeven, met altijd de vermelding erbij dat ijzers slecht zijn en natuurlijk bekappen het antwoord daarop is. Op zo'n moment denk ik ook: heb je niks zinnigs toe te voegen, laat het dan gewoon. De andere partij vindt het echter zelf heen zinnig.

En daar zit dan ook gelijk de kern. Wat de één zinnig vindt, is voor de ander onzinnig. Gaat nooit veranderen ben ik bang.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:50

Anya schreef:
Maartje1990 schreef:

Nee dat gaat dan weer niet. Want met alle respect dat gebeurt ook niet altijd vanuit de groep naturals waar bijvoorbeeld Arabesk bij hoort. Daar wordt in topics ook te pas en te onpas iets neergezet wat past bij de overtuiging van die groep en bijna opgedrongen wordt in argumentatie aan de andere groep.

Bijvoorbeeld: ik zie nu al jaren topics langskomen over bijvoorbeeld hoeven, met altijd de vermelding erbij dat ijzers slecht zijn en natuurlijk bekappen het antwoord daarop is. Op zo'n moment denk ik ook: heb je niks zinnigs toe te voegen, laat het dan gewoon. De andere partij vindt het echter zelf heen zinnig.

En daar zit dan ook gelijk de kern. Wat de één zinnig vindt, is voor de ander onzinnig. Gaat nooit veranderen ben ik bang.

helemaal mee eens

als iemand het met een post, in welk topic dan ook, niet eens is, heb je een fijne temknop
gebruik die dan ook

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:56

ik heb absoluut niets persoonlijk tegen de desbetreffende TS. Maar herhaling houd ik niet van. Het ene topic is amper gesloten(geen reacties meer of echt op slot) en er wordt weer een gelijkaardig topic geopend. Dit is niet iets waar enkel deze TS zich aan bezondigt, maar wel meerdere doen.

Durf je in eender welk andere categorie iets stellen over bvb je paard dat specifiek vb HKO heeft, heb je binnen 2-3 reactiee een mod die inspringt een je doorverwijst naar het centrale topic. Zelfde met zomerexceem of bij paarden te koop die dan commercieel moeten staan.
Mijn inziens aan mods, maak een subforum voor bit vs bitloos en dan kunnen al die topics daaraan gerelateerd gewoon daarheen gesleept worden. uiteindelijk zijn dat discussies die nooit zullen eindigen en je altijd een tweekamp zult behouden.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:13

bulck schreef:
Mijn inziens aan mods, maak een subforum voor bit vs bitloos en dan kunnen al die topics daaraan gerelateerd gewoon daarheen gesleept worden. uiteindelijk zijn dat discussies die nooit zullen eindigen en je altijd een tweekamp zult behouden.

En wat krijg je dan? Mensen lezen de topics niet meer. Een van de geweldige dingen aan bokt vind ik dat veel verschillende zaken van verschilllende kanten kunt zien, waardoor je ogen geopend kunnen worden. De informatieve functie over dit soort onderwerpen verdwijnt dan voor een groot deel.

Ben het voor de rest wel met je post eens hoor. :)

Ontopic: tussen Arabesk en de ''traditionals'' gaat het over het algemeen hard tegen hard. Dat levert vaak niet al te leuke reacties op. Inderdaad viel het mij ook al bij het betreffende topic op dat er niets zichtbaars gebeurde door de mods en dat Arabesk in principe met de grond gelijk werd gemaakt met voornamelijk offtopic reacties. En tóch blijft zij haar standpunten trouw. Dat ze dit misschien niet altijd op de subtielste manier doet, tja helaas. Ik heb zelf mee mogen maken op dit forum dat een bokker mij no matter what zwart probeerde te maken, dát was al vervelend. Laat staan dat het halve forum tegen je is.. Mijns inziens mag hier harder en sneller tegenop getreden worden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:16

Ik vind het super dat iedereen de eigen standpunten trouw is. Maar ik vind het wat anders als actief wordt geworven om mensen 'om' te krijgen. Daar heb ik wel moeite mee. Het komt op mij wat Jehova-achtig over. Zieltjes werven in diverse topics. En ik loop toch ook niet in ieder topic te schrijven dat western rijden echt veel leuker is en beter voor het paard...

Let wel: dit gaan niet over Arabesk specifiek, maar over de groep (natural en normal) die zieltjes wint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:20

Maartje1990 schreef:
Die wellicht niet zo geliefd is bij het gros van de bokkers door dat zij ronduit zegt hoe het is en áltijd met feiten aankomt. En niemand die er ook maar één goed argument tegen heeft.

Is het soms zo, dat 'de bokkers' gewoon eigenlijk wel zíen dat deze TS van dit topic gelijk heeft, maar gewoon ronduit weigeren dit toe te geven? Uit puur eigen belang omdat ze hun eigen fouten niet willen erkennen?

Grappig, ik vind de 'feiten' van genoemde ts altijd zeer subjectief. Wat ze heel goed doet is haar mening als een feit laten overkomen, dat is wat anders :j
Ik denk dat mensen zich nogal ergeren aan de 10 topics per week met hoe slecht het normale paardenhouden is. (in het algemeen, dit ligt niet alleen aan deze ts).

Maar bovenstaande mag natuurlijk betekenen dat er zoveel persoonlijke aanvallen etc mogen zijn, ook al verschil je van mening.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:24

Anya schreef:
Ik vind het super dat iedereen de eigen standpunten trouw is. Maar ik vind het wat anders als actief wordt geworven om mensen 'om' te krijgen. Daar heb ik wel moeite mee. Het komt op mij wat Jehova-achtig over. Zieltjes werven in diverse topics. En ik loop toch ook niet in ieder topic te schrijven dat western rijden echt veel leuker is en beter voor het paard...

Let wel: dit gaan niet over Arabesk specifiek, maar over de groep (natural en normal) die zieltjes wint.

Maar dan kun je zelf beslissen om je niet in een dergelijk topic te mengen of het zelfs helemaal niet te lezen. Iedereen die Arabesk een béétje kent weet dat ze daarin toch niet verandert, dus er tegenaan blijven schoppen heeft geen zin.

By the way: ik schaar mezelf onder de groep naturals, en ik hoor vaak de opmerking over zieltjes winnen door naturals (niet tegen mij). Ik als natural let hier ook op of dit gebeurt. En ik moet je zeggen: naast Arabesk, Arno8 en Joviban misschien ook een beetje, ken ik geen een natural hier op bokt die meedoet aan het ''zieltjes winnen'''. Vaak worden opmerkingen volgens mij op een andere manier gelezen dan dat de betreffende natural bedoeld heeft, dát is het volgens mij.

Bovendien vind ik eigenlijk dat naturals vaak meer recht van spreken hebben dan traditionals, omdat zij over het algemeen beide kanten kennen; bijna alle naturals waren eerst traditional. De mensen die hierover vallen hebben over het algemeen nog nooit iets van de naturalkant geprobeerd, maar keuren het toch af. Oogkleppen dus. Wat nog steeds niet wil zeggen dat je per sé zieltjes moet winnen natuurlijk. :)