[EA] te veel oneliners worden verwijderd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaisa

[EA] te veel oneliners worden verwijderd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 16:54

Het valt mij nu al een behoorlijk tijd op dat op EA vaak de volgende opmerking door een moderator wordt neer gezet:

Citaat:
Ik heb een aantal oneliners verwijderd. Reacties in de trant van "VP?", "Mag ik de vraagprijs?", "Mag ik een foto zien?", "Je hebt een PB.", "Stipje" of "Dezelfde vraag." of "Ruil je ", zijn verwijderd. Als je bijvoorbeeld de vraagprijs wilt weten of meer foto's wilt zien, dan kun je zelf een PB sturen aan de betrokken bokker. Het is niet nodig om te melden dat iemand een pb heeft. Dat ziet diegene vanzelf. Wil je het topic graag bewaren, dan kun je jezelf abonneren op het topic of de bookmark-functie gebruiken. Ook kun je zelf een stipje in het topic zetten door op de index op het icoontje voor het topic te klikken. Voor meer informatie, zie de regels van EA en de Help van Bokt.

Dat een oneliners zoals "je hebt PB, stipje of dezelfde vraag" worden verwijderd, vind ik geen enkel probleem. Juist erg goed, aangezien dit geen toevoeging heeft op het topic.
Máár, waarom wordt ook de vraag voor vraagprijs of verzoek van een foto ook verwijderd? Het is juist hartstikke handig als dit blijf staan, en zeker ook de reactie hier op, want dan kan iedereen de vraagprijs zien. Ik vind het heel onnodig om voor elk verzoek een PB te sturen. En het lijkt mij als verkoper zeer vervelend om steeds dezelfde PB's te versturen. Tuurlijk, de verkoper kan zijn/haar topic zo uitgebreid mogelijk plaatsen. Maar als een vraagprijs niet wordt vermeld, en daar wordt een verzoek voor geplaatst, waarom verwijderen?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:01

Ik begrijp juist niet dat men vaak via een post info. vraagt. Stuur even een pb-tje en je zit al op persoonlijker vlak met elkaar te "praten" dan wanneer iedereen mee leest.

En ik kan me voorstellen dat wanneer je je paard verkoopt maar na een paar maanden nog steeds niet verkocht is, je de prijs aanpast. Alles wat je plaats, blijft staan en dat is niet altijd handig.

En daarnaast denk ik, dit zijn gewoon de regels. Het wiel hoeft niet steeds weer uitgevonden te worden.

Sylvia

Re: [EA] te veel oneliners worden verwijderd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:27

Als TS er geen foto's of geen vraagprijs bij heeft staan is dat vaak met reden :) Dan loopt die informatie alsnog via pb... En als het een kwestie is van vergeten dan kan TS het toch alsnog in het topic plaatsen nav de pb's? :)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 19:09

Meestal wordt het na aanvraag in het topic, er gewoon bij gezet. Ik wil wel eventjes melden dat het hier niet om een paarden advertentie gaat, maar gewoon materiaal.

@ mizzMontana, als je het topic wilt volgen hoef je geen 'stipje' te plaatsen, gewoon op de knop links naast abboneer klikken ;)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:44

Ik ben het hier ook wel mee eens. Pas had ik ook een vraagprijs en nog wat anders gevraagd. Is mijn post verwijderd :( Normaal gesproken kijk ik bij mijn berichten... maar daar mijn post verwijderd was moest ik eerst weer gaan zoeken }:0

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 20:25

Juistem :) Mocht een TS het niet fijn vinden om VP in het bericht te zetten, kan er altijd door TS geplaatst worden: VP via PB. Maar als dat er niet zou staan, is het fijn als je het in het topic kan vragen. Als ik zie dat iemand het al in het topic gevraagd heeft, ga ik niet nog eens een keer vragen wat de VP is... :+

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:28

En als TS nou niet op dat bericht gereageerd heeft (in het topic) omdat ze de persoon in kwestie een pb gestuurd heeft? :)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 20:44

Daarom zei ik, als de TS liever de VP per PB aan geeft moet dat (correctie; zie ik liever/zou handiger zijn) omdat in de advertentie aan te geven. :+

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:52

Graag ontopic berichten, bedankt voor de medewerking :) Offtopic reacties zijn verwijderd.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 08:57

Ik blijf er voor pleiten om verzoek om vraagprijs gewoon te laten staan. Nu wordt mijn bericht wel verwijderd, maar die van iemand anders niet. Dat is wel behoorlijk met 2 maten meten :?

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:39

Ben ik het ook absoluut mee eens. In die oneliners staat vaak toch nuttige info, als bijvoorbeeld een nieuwprijs of richtprijs.

Op het moment dat je een ergens een richtprijs van wilt hebben, en je moet een pb sturen, lijkt het voor de TS of je echt al oprechte interesse hebt in datgene wat er verkocht wordt. Maar als jou die richtprijs helemaal niet aanstaat, heb je al zodanig interesse getoond dat de ts denkt dat je misschien wel een potentiële koper bent.

Dit heb ik al eens gehad. Ik had een pb gestuurd voor de vp, ik stuurde netjes een pb terug dat ik geen interesse had ivm te hoge vp (vond ik) , krijg ik nog tal van pb's terug waarom dan niet, en of we misschien iets anders overeen konden komen, etc. Dan is een antwoord in het topic gewoon veel fijner.... Ben je in 1 keer klaar.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:16

Ik baalde net ook goed. Heb gister een advertentie geplaatst van een bed dat snel weg moet. Nu kon ik gister verder niet meer op de computer, waardoor ik dus pas vandaag weer kon kijken. Nu staat er een bericht van een mod met daarin: heb een aantal oneliners verwijderd. Reacties in de trant van "VP?", "Mag ik de vraagprijs?", "Mag ik een foto zien?", "Je hebt een PB.", "Stipje" of "Dezelfde vraag." of "Ruil je ", zijn verwijderd. Als je bijvoorbeeld de vraagprijs wilt weten of meer foto's wilt zien, dan kun je zelf een PB sturen aan de betrokken bokker. Het is niet nodig om te melden dat iemand een pb heeft. Dat ziet diegene vanzelf. Wil je het topic graag bewaren, dan kun je jezelf abonneren op het topic of de bookmark-functie gebruiken. Ook kun je zelf een stipje in het topic zetten door op de index op het icoontje voor het topic te klikken. Voor meer informatie, zie de regels van EA en de Help van Bokt.

Is allemaal leuk en aardig, maar ik weet nu dus niet wie er allemaal intresse hadden. Heb er van 1 een pb gehad, maar dat zullen niet alle mensen zijn geweest, anders doen ze daar normaal niet zo moeilijk over.

Baal daar dus goed van, doe het dan in overleg met TS zodat die op z'n minst de geïntreseerde had kunneb Pben!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:49

Ik ben het er wel mee eens! Ik had ook eens een vraag wat haar richtprijs was, want ik had geen idee wat ze er voor had betaald en of het nog nieuw was. Bericht verwijderd. Waarom mag je die vragen niet stellen in het topic? Dat snap ik namelijk niet helemaal.. Daar is een topic toch voor of is het alleen maar voor het aanbod en de rest moet maar via pb? Ik vind dat niet handig, kan ik 10x hetzelfde pbtje gaan sturen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:58

Op het moment dat iemand geen vraagprijs in een topic noemt, mag je er naar mijn mening vanuit gaan dat iemand deze prijs niet openlijk wil noemen. Dan heeft het ook geen zin om er in het topic om te gaan vragen want je zult waarschijnlijk toch geen reactie in het topic krijgen, anders stond het wel in de openingspost.
Als de TS toch een prijs wil noemen dan kan dat altijd nog als losse post in het topic.

Nikki_, het is helaas geen doen om iedereen vooraf op de hoogte te brengen van posts die verwijderd gaan worden. Daarvoor zijn er veel te veel modakties. Iemand die serieuze interesse heeft zal je vast wel via PB benaderen. Verder is het van belang dat je advertentie compleet is. Je mag er denk ik wel vanuit gaan dat er om foto's gevraagd is of dat er om een richtprijs gevraagd wordt, dat zijn de meest voorkomende reacties. Je kunt dit zelf grotendeels al voorkomen door deze informatie zelf te plaatsen.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 12:01

Oscar schreef:
Op het moment dat iemand geen vraagprijs in een topic noemt, mag je er naar mijn mening vanuit gaan dat iemand deze prijs niet openlijk wil noemen. Dan heeft het ook geen zin om er in het topic om te gaan vragen want je zult waarschijnlijk toch geen reactie in het topic krijgen, anders stond het wel in de openingspost.
Als de TS toch een prijs wil noemen dan kan dat altijd nog als losse post in het topic.

Sommige mensen 'vergeten' het in de OP te plaatsen. Als iemand echt niet de VP in het topic wilt melden, kan deze toch in de OP zetten: VP via PB?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:02

Da's inderdaad een optie :j
Als iemand het inderdaad vergeten is dan zal er waarschijnlijk na de eerste reactie per PB wel een update in het topic geplaatst worden met daarin de prijs.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:05

Ik vind het dus ook heel irritant dat de berichten als vp of evt. andere vragen worden verwijderd.

Nikki__ : dat had ik dus vorige keer ook met een verkooptopic.
Dan weet je niet wie er gereageerd had , erg irritant.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 12:07

@ Oscar:
Lang niet altijd ;) En dat is erg jammer, want je mist er meer potenciele kopers mee. (zelf geef ik zoveel mogelijk informatie in het topic, omdat via PB ik alles zo onoverzichtelijk vind).

Tuurlijk, een topic wordt onoverzichtelijk als 10 mensen om dezelfde vraagprijs vragen. Daarom stel ik juist voor om de 9 overbodige reacties te verwijderen. En alleen de 1ste vraag te laten staan, dan ziet de TS dit ook. Overige mensen kunnen gewoon meelezen, en zien dan ook gelijk de VP.
Ik zie het probleem niet van een VP te vragen in een topic. Ik volg veel EA topics doormiddel van de stip-knop, als ik zie dat er al gevraagd is om een VP voor het zelfde product.

We zijn met zijn alle op bokt, en moeten het met zijn allen makkelijk maken. Daarom stel ik dit juist voor, omdat ik zeker het effect hier van kan zien!

Daarom zou ik graag deze regel veranderd zien worden:

Ik heb een aantal oneliners verwijderd. Reacties in de trant van "VP?", "Mag ik de vraagprijs?", "Mag ik een foto zien?", "Je hebt een PB.", "Stipje" of "Dezelfde vraag." of "Ruil je ", zijn verwijderd. Als je bijvoorbeeld de vraagprijs wilt weten of meer foto's wilt zien, dan kun je zelf een PB sturen aan de betrokken bokker. Het is niet nodig om te melden dat iemand een pb heeft. Dat ziet diegene vanzelf. Wil je het topic graag bewaren, dan kun je jezelf abonneren op het topic of de bookmark-functie gebruiken. Ook kun je zelf een stipje in het topic zetten door op de index op het icoontje voor het topic te klikken. Voor meer informatie, zie de regels van EA en de Help van Bokt.

Naar:

Dat de 1ste vraag naar een vraagprijs van het product níet verwijderd wordt, maar wel dezelfde vragen erna.
Dat oneliners zoals "stipje" of "je hebt PB" verwijderd worden, dat steun ik helemaal. Want dát zijn de dingen die een topic vervuilen. Niet de vragen over het product.....

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:47

Thanks voor het meedenken :)
Ik snap wat je bedoelt :j

't Is nooit verkeerd om zo eens over de regels te praten, want wat je al zegt, het gaat om ons aller belang :)

Ik vraag me nu even hardop af of het werkbaar is om 1 VP/foto-reactie te laten staan en de rest te verwijderen. Ik ben bang dat deze regel lastig te verkopen is (als in: niet nageleefd wordt).
Daarnaast is er nog een bezwaar wat hier naar boven komt, nl. dat er niet meer te zien is wie er gereageerd heeft. Dat bezwaar neem je niet weg, eigenlijk wordt het dan alleen nog maar onduidelijker doordat er 1 reactie blijft staan en de rest verwijderd wordt.

Hoe denk jij hierover? :)

Om alvast even een misverstand uit de wereld te helpen: we gaan het niet toestaan dat alle VP/foto-reacties blijven staan. Dat is iets wat een tijd geleden al besproken is en daar is ook een reden voor, nl. dat topics onnodig lang/'vervuild' worden. Een discussie is prima, maar dit is iets wat niet veranderd gaat worden ;)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 13:29

Alle VP/foto-reacties laten staan is ook zeker niet mijn bedoeling. Dan moet je een heel topic door voordat je duidelijk antwoord hebt gevonden van de TS.

Wat ik nu heb gemerkt, is dat ookal wordt je bericht verwijderd uit een topic, je het topic wel blijft volgen via 'eigen berichten'.
Waarom zou dit lastig te verkopen zijn?
Voorbeeld:

TS start topic met een product.
Bokker A/B/C vragen VP, alleen vraag van A blijft staan. TS kan dan in nieuw bericht de VP aangeven en alleen Bokker B&C bieden. Voor bokker A is de interesse vervallen. Blijven B&C wel goed geinformeerd!
Mocht TS geen VP in het topic willen plaatsen, kan deze gewoon zeggen: VP op verzoek via PB. Het is dan aan alle 3 de bokkers de keuze of ze via PB verder interesse hebben. :)

Kan je het volgen :')

edit: typfout.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:06

Vind het ook erg vervelend dat het word verwijderd :j
Zo zie je wie er intresse hebben, kan de TS ze zelf evt. nog een PB sturen.
Dat gaat moeilijk als je niet weet wie er hebben gereageerd.

En de vraag om een vraagprijs is toch niet zo'n rare vraag?
Sommige mensen plaatsen geen vraagprijs omdat ze eerst willen kijken of er ook iemand begint met een mooi bod :j
Als je een vraagprijs aangeeft gaat niemand daar boven zitten :+

Plus, dat ik (en meerdere bokkers) het erg 'irritant' vinden om gelijk je hele PB box vol te hebben met PB's met dezelfde vragen. Vind het dan overzichtelijker om dit gewoon in het topic te laten staan. Dan kan je duidelijk zien wie waar wat over vraagt.

Maar wat ik dus begrijp is dat het toch niet gaat veranderen? Wat is dan de reden geweest voor het besluit om die oneliners allemaal te verwijderen?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:32

ik vind dat zeer vervelend. ik heb al 2x in een toppic om te prijs gevraag met foto ( nu worden de vragen van foto verwijderd) dus ook mijn vraag. en dan weet ik de prijs nog niet.. ts wist mijn vraag dus niet.. handige logica hiero!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:21

QueenE, dat gaat inderdaad niet veranderen.
De reden is dat oneliners nergens toegestaan zijn (behalve in de HK) en dat topics onoverzichtelijk worden doordat er allerlei loze informatie in komt te staan.
Bovendien wordt het grotendeels gedaan op verzoek van de bokkers zelf, niet (alleen) op verzoek van de EA-mods. Via de zoekfunctie kun je nog wel terugvinden hoeveel irritatie er was over de "mag ik de vraagprijs" en "mag ik een foto?"-berichten, vandaar dat we dit destijds zo besloten hebben.

Kaisa, ik ga er nog even over nadenken en het met de andere EA-mods bespreken :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:16

Ik baal er behoorlijk van dat er reacties uit mijn topic zijn verwijderd waar ik opzoek was naar paarden om te mogen fotograferen... Ik had nog lang niet alle namen van iedereen opgeslagen (druk gehad) en die ben ik nu dus kwijt.

Dus ik hoop dat ik nog antwoord krijg via PB van de mensen die ik nu kwijt ben en anders vind ik dit echt heel erg rot om het maar zacht te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 23:40

Nikki__ schreef:
Is allemaal leuk en aardig, maar ik weet nu dus niet wie er allemaal intresse hadden. Heb er van 1 een pb gehad, maar dat zullen niet alle mensen zijn geweest, anders doen ze daar normaal niet zo moeilijk over.

Baal daar dus goed van, doe het dan in overleg met TS zodat die op z'n minst de geïntreseerde had kunneb Pben!

Tja, hier nog 1..
Ik had dat ook graag anders gezien. :) Maarja, dan moet dat wel mogelijk zijn.