Het openen van een link

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siegje

Het openen van een link

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 23:48

Het is erg vervelend dat het openen van een link vanaf deze site in hetzelfde scherm/tabblad gebeurd als de bokt pagina. Is hier een reden voor? En is het te verhelpen? Ik heb vaak dat ik een bepaald topic weer op moet zoeken omdat ik een website open. Kan het niet beter uitleggen. :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:49

Als je op de link gaat staan met je muis en op de rechtermuisknop drukt kun je Open in new tab kiezen. De link word dan geopent in een nieuw tabblad zodat je beide websites open hebt staan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:49

Gewoon je rechtermuisknop gebruiken ipv dubbelklikken op een link. Dan kan je kiezen.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 23:50

:o Bedankt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:04

Siegje schreef:
Het is erg vervelend dat het openen van een link vanaf deze site in hetzelfde scherm/tabblad gebeurd als de bokt pagina. Is hier een reden voor? En is het te verhelpen? Ik heb vaak dat ik een bepaald topic weer op moet zoeken omdat ik een website open. Kan het niet beter uitleggen. :)

Dat is een Principebesluit van Bokt (en van verschillende andere sites). Ik vind het verschrikkelijk, volstrekt onpraktisch, maar ik heb Bart vrees ik nog steeds niet overtuigd. Dus heb ik het zelf maar opgelost:
Shadow0 @ [FZ] Opent alles in nieuw venster?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:29

Links in nieuwe vensters openen is toch veel prettiger?
Ik doe het nu inderdaad ook met rechtsklikken en dan openen in nieuwe tab, maar vergeet het wel eens dan dan is het flink waardeloos..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:33

Eleionomae schreef:
Links in nieuwe vensters openen is toch veel prettiger?

Dat vind ik, dat vind jij, maar er zijn ook mensen die er Verstand van hebben, en die hebben besloten dat wij dat helemaal verkeerd zien :)

Alvaron

Re: Het openen van een link

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:41

Op de link klikken en linkermuisknop ingedrukt houden, muis stukje verslepen, opent de link ook in een nieuw tabblad.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:42

Op de control toets ingedrukt houden wanneer je op de link klikt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:44

(Het probleem van die extra toetsen is dat ik heel vaak alleen maar mijn muis gebruik, om rond te kijken, en niet mijn toetsenbord. Ik zou nog steeds willen dat het een optie is, van mijn browser of van de site. Maar goed. Nu heb ik er alleen maar ruzie mee als ik ergens anders aan het browsen ben, dat scheelt.)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:47

Ja en ik heb een laptop en gebruik alleen het touchpad... dat is ook niet ideaal wanneer je zelf aldoor die links in een nieuwe tab of in een nieuw venster wilt openen..
Wat op mijn gewone pc wel werkte was op de link klikken met de muis en dan niet op de linker of rechter muisknop maar de scrollknop indrukken dan opende hij ook automatisch in een nieuwe tab :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:51

Antwoord gegeven, dus hier een slotje.