bron: shop.hbhorses.be
Zelf noem ik dit een roskam, en die rubberen met karteltjes idd een rosborstel. Maar in het artikel staat bij de rosborstel niet deze borstel genoemd, en bij een roskam staat weer heel wat anders.
Waar hoort deze dan bij??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Sarvis borstel
Een sarvis borstel heeft ongeveer hetzelfde doel als een rosborstel. Niet raar is dan ook dat veel mensen het ook een rosborstel of roskam noemen.
De borstel is van plastic en heeft een ovale vorm met lange plastic 'tanden'. Deze tanden zijn lange plastic uitsparingen. Hiermee kun je goed door de vacht van het paard heen borstelen. Zo kun je het vuil wegpoetsen wat tussen de haren vast zit.
Net als bij de rosborstel maak je met de sarvis borstel draaiende bewegingen om al het vuil uit de vacht weg te krijgen. En ook deze borstel gebruik je niet op de harde gedeeltes van het paardenlichaam (de benen en het hoofd) omdat het een harde borstel is.
De sarvis borstel wordt soms ook gebruikt om de staart of manen van het paard te kammen. Als er weinig klitten in het haar zitten kan deze borstel hier wel voor gebruikt worden vanwege de lange tanden, maar vaak trekt de sarvis borstel hierbij erg veel haren uit. Het is dus slimmer om dit met een gewone haarborstel te doen.
Esther_r20 schreef:ik heb altijd geleerd dat het een massageborstel is
Overigens met dezelfde manier van gebruik als de rubberen rosborstel. door de langere puntjes/tanden masseer je de huid...
hihi grappig dat iedereen het anders noemt, van de naam Sarvis borstel heb ik overigens nog nooit van gehoord