Wat is nu precies de bedoeling van RIJ-ITP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

Wat is nu precies de bedoeling van RIJ-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 16:46

Oke misschien een rare vraag en kon zo snel mijn antwoord niet vinden

Kan iemand me nu precies eens uitleggen wat de bedoeling is van RIJ-ITP
Ik heb altijd gedacht dat het was voor je gewone foto's te showen en niet per definitie rijtechnisch commentaar
Nu ben ik dus het spoor bijster want ik zie praktisch bij elk RIJ-ITP topic hetzelfde commentaar als HAW en soms erger
Kan iemand mij het verschil eens uitleggen want het is voor mij een beetje een irritatiepunt geworden

Mitchall

Re: Wat is nu precies de bedoeling van RIJ-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:48

Bij een HAW-topic moet je commentaar leveren, bij een een rij-itp
topic kun je ook andere reactie's neerzetten, bijv. Je paard is erg opgeknapt sinds de vorige ofz. ;)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:48

Volgens mij is het belangrijkste verschil dat er bij HAW commentaar/tips gegeven moet(en) worden en bij RIJ-ITP niet. Maar daar mag het wel... Geloof ik... :o

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:50

En ik heb laatst begrepen dat je geen minimum aan foto's hebt, wat je bij HAW wel hebt. Voor de rest, zie hierboven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:51

ik vind het erg dubbel op hoor... rij-itp en HAw... want in de RIJ-ITP geeft iedereen commentaar en in de HAW ook. Dus tsja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:55

Volgens mij is het verschil vooral dat je op HAW een duidelijke vraagstelling moet hebben/moet omschrijven waar je tegenaan loopt/waar je mee bezig bent, terwijl dat bij ITP niet hoeft. Bij beiden is rijtechnisch commentaar toegestaan, bij HAW zelfs verplicht.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:19

ik vind R-ITP meer voor de "oehhs" en "ahhs"
zie het nut er niet zo van in. beetje dubbel op ook al ben je bij R-ITP niet verplicht om commentaar te geven.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 17:21

Anoniem schreef:
ik vind het erg dubbel op hoor... rij-itp en HAw... want in de RIJ-ITP geeft iedereen commentaar en in de HAW ook. Dus tsja..

Pashon schreef:
ik vind R-ITP meer voor de "oehhs" en "ahhs"
zie het nut er niet zo van in. beetje dubbel op ook al ben je bij R-ITP niet verplicht om commentaar te geven.

En dat bedoel ik dus een beetje

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:22

Bij haw MOET je commentaar geven, bij itp kan je bijv. ook zeggen dat het er leuk uitziet en mag je commentaar geven maar hoeft niet :).

Ik vind het wel handig zo :).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:24

ik vind het ook een nutteloze scheiding :)

het is fijn als je oohs en aaahs kan krijgen bij een haw.......... en soms is een rijtechnisch commentaar wenselijk bij een itp......

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 17:30

Maar ik zie dus helemaal geen scheiding
Ik zie bij HAW dezelfde commentaren als op RIJ-ITP en serieus nog wel eens erger
Bij HAW zie ik vaak nog onderbouwend commentaar welke ik vaak bij RIJ-ITP mis , Hoeft commentaar daar dan niet onderbouwd te worden bv
De zogenaamde oehs en ahs worden naar mijn idee helemaal ondergesneeuwd dus voor mij schiet RIJ-ITP zijn doel een beetje voorbij , ik zie namelijk geen tot weinig verschil met HAW

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:49

Het gaat niet om hoe mensen reageren, het gaat om de regels. In HAW mág je niet gewoon zeggen "leuk dier ziet er goed uit". Dat moet vier pagina's lang onderbouwd worden waarom dat dier leuk is en waarom het er goed uit ziet. Onderbouw je het commentaar niet (dus zeg je gewoon "ziet er fijn ontspannen uit" word je bericht verwijderd. Doe je dat vaker krijg je een sturende PB en doe je het dan nog altijd krijg je vermoedelijk een OW wegens het negeren van een Modaanwijzing :+)

Op ITP mag je gewoon zeggen: "leuk peerd! Ziet er fijn uit" of "Woow wat een vooruitgang tov eerst" oid.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 01:03

Bij HAW worden idd meer eisen gesteld aan de beginpost (foto's en uitleg) en daar moet je ook onderbouwd commentaar geven.

RIJ-ITP is gebleven, omdat niet iedere Bokker zo'n uitgebreide beginpost wilt maken en ook niet perse op zoek is naar commentaar. Je mag op RIJ-ITP dus wel rijtechnisch commentaar geven, maar hoeft het niet. :)
Echter, als je wel rijtechnisch commentaar geeft op RIJ-ITP moet dat wel weer voldoen aan dezelfde eisen, als die daar op HAW voor gelden. Als je berichten tegen komt die om die reden, of een andere reden, niet aan de regels van RIJ-ITP voldoet kan je natuurlijk altijd TeMmen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:19

En Judje geeft precies het juiste antwoord. Op dit moment is het inderdaad zo dat bij RIJ-ITP veel rijtechnisch commentaar gegeven wordt, maar niet geheel volgens de regels. Zie je dit, graag temmen dan. :j