"Typisch Bokt" in HAW/RITP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

"Typisch Bokt" in HAW/RITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 12:44

Ik word er echt een beetje moe van.

In 90% van de topics lijkt die dooddoener wel een keer langs te komen, en in de meeste gevallen nog volkomen onterecht ook. Als je dan toch vraagt om feedback, sta er dan toch ook voor open (al zijn het ook dikwijls medeposters die er over zeuren). Nee, in plaats daarvan wordt ongewenst commentaar afgedaan met "typisch bokt, iedereen weet het beter". Nee, niet iedereen weet het beter, men probeert met je méé te denken.

Ok, ik geef ook toe dat sommige meedenkers nog best een cursusje "hoe verwoord ik mijn mening netjes" kunnen gebruiken, maar over het algemeen vind ik dat feedback best netjes gegeven wordt.

Anoniem

Re: "Typisch Bokt" in HAW/RITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:45

Ik denk ik wel een beetje weet over welk topic je het hebt en nee meestal vind ik het commentaar niet netjes, en daarbij als je in rij-itp staat hoef je geen tips te hebben in Haw wel. En ik vind idd dat iedereen denkt het beter te weten. Ook al ken jij je paard zo goed anderen weten het altijd beter.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:46

Maar vergeet niet dat wij wel objectief er naar kunnen kijken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:47

Ik ben het niet met je eens, ik noem het ook wel eens typisch bokt!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 12:47

Breezy, ik heb het niet over een specifiek topic, maar topics in het algemeen.

Nee tuurlijk hoef je niet persé tips bij RITP. Maar je kan toch verwachten dat je een reactie oproept bij mensen die je foto's bekijken?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:48

Heino schreef:

Nee tuurlijk hoef je niet persé tips bij RITP. Maar je kan toch verwachten dat je een reactie oproept bij mensen die je foto's bekijken?

Vind ik een rare stelling. Juist daarom kunnen mensen een topic starten bij ITP en dan gaan mensen nog dingen roepen, imo is dat niet nodig.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:48

ben ik niet mee eens, ik vind heel vaak de feedback grof, ik denk meer aan een cursusje "positieve feedback".
ben ooit een gruwelijk de grond in gestampt omdat ik een D pony reed die gewoon goed voorelkaar was.]
Ik zou daar veel de groot voor zijn zielig etc etc. Terwijl ik maar 1.62 ben en nog geen 50 kilo weeg :D.
Voor mij dus geen HAW meer tenzij het perfecte foto's zijn die ik heb. Vaak is de feedback niet onderbouwt,
en een herhaling van de eerdere berichten.

Neemt niet weg dat er natuurlijk ook berichten tussen zitten waar mensen WEL heel erg veel aanhebben en die zeker opbouwend geformuleerd zijn. En dat is gewoon top!
Laatst bijgewerkt door vencedor op 07-09-09 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:49

Heino schreef:

Ja een reactie maar ik vind het van de gekke dat iedereen alles maar moet herhalen, na 3x weet iemand het heus wel hoor. En daarbij denk ik dat sommige mensen alleen maar naar de reacties van anderen kijken en daar hun mening bij koppelen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 12:50

MamboBeach schreef:
Vind ik een rare stelling. Juist daarom kunnen mensen een topic starten bij ITP en dan gaan mensen nog dingen roepen, imo is dat niet nodig.

Open dan een topic wat direct op slot gezet wordt ;)
Ik neem aan dat je je foto's plaatst om feedback op te krijgen, alleen positief commentaar willen vind ik dan heel flauw.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 12:51

breezy302 schreef:
Ja een reactie maar ik vind het van de gekke dat iedereen alles maar moet herhalen, na 3x weet iemand het heus wel hoor. En daarbij denk ik dat sommige mensen alleen maar naar de reacties van anderen kijken en daar hun mening bij koppelen.

Dat is waar, er wordt ontzettend veel herhaald en dat vind ik ook irritant :) Of niet goed lezen en toch mee willen praten.
Maar ik doel hier puur op reacties als "typisch bokt, alleen maar negatief en iedereen weet het beter"

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:51

Ik vind het zo knap van mensen dat ze zoveel af kunnen lezen aan alleen een foto!Zelfs tactfouten kunnen ze zien.Snap niet waarom ik nog in de baan ga staan voor tips,kan beter een foto over de mail vragen...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:55

Citaat:
Ik neem aan dat je je foto's plaatst om feedback op te krijgen, alleen positief commentaar willen vind ik dan heel flauw.

Mensen willen graag TIPS & niet de grond in gestampt worden, en dat is wat er nogal eens gebeurt..
feedback betekent bij mij dat mensen tips geven hoe het beter zou kunnen, niet opsommen wat er
allemaal wel niet zo slecht is..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:56

Heino schreef:
MamboBeach schreef:

Open dan een topic wat direct op slot gezet wordt ;)

Nogmaals, er is een verschil tussen ITP en HAW...
Je kunt ook gewoon foto's erop zetten omdat je het leuk vindt!
En dan nog iets, als je commentaar levert kun je dat op heel veel verschillende manieren doen!
Als iedereen dan over een TS valt en TS beslist anders of heeft een andere mening, dan wil TS opeens niets aannemen. Zo werkt het natuurlijk niet, bokkers moeten niet alles op willen dringen, vind ik.

Zelfde vind ik als iemand bij medisch raad vraagt of iets, dan roept iedereen, naar de DA! Daar word ik echt moe van...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:57

ambre schreef:
Ik vind het zo knap van mensen dat ze zoveel af kunnen lezen aan alleen een foto!Zelfs tactfouten kunnen ze zien.Snap niet waarom ik nog in de baan ga staan voor tips,kan beter een foto over de mail vragen...

Dat vind ik ook heel knap hoor! ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 12:59

Tuurlijk, ik keur enkel de grond instampende reacties ook af. Maar zo vaak zie ik het niet gebeuren dat iemand finaal de grond ingestampt wordt, en toch komen er dan reacties als "typisch bokt" :)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:59

Natuurlijk kan een foto een reactie oproepen bij mensen, maar ik vind niet dat die mening/reactie altijd even goed wordt verwoord. Mensen schrijven het meer alsof het een persoonlijke aanval is, en daarbij geeft iedereen altijd hetzelfde commentaar.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:00

Ik ben het niet geheel eens met TS.
Het is inderdaad Typisch bokt. Dat weet jij, dat weet ik, dat weet iedereen. Het is gewoon zo, en of je nou zz zwaar rijd. iedereen heeft wel commentaar. En já het kan altijd beter. Maar er zitten reactie';s bij waavan je denkt, Typisch bokt. En hoe kun je dat via het scherm zien ? :)

MamboBeach

Ik zie dat toch anders, maargoed, we kunnen het ook anders opvatten natuurlijk.

_Question

Opzich snap ik de mensen die zich een beetje aangevallen voelen als ze zelf vonden dat het super goed ging en dat er super mooie foto's uit zijn gekomen en iedereen geeft negatief commentaar, maar vind dan dat ze het moeten aannemen als 25 mensen het zeggen en niet allemaal excuusjes moeten bedenken en "typisch bokt" erbij moeten gaan pakken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:02

ik ben vaak een boosdoener of domper in dat soort topics...........

maar ik hoop wel dat ik mijn mening goed kan onderbouwen zodat TS er wat aan heeft......

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:05

Ik erger me over het algemeen ook groen en geel aan sommige reacties op dit forum... Maar iedereen is nu eenmaal vrij om zijn mening te geven.. als je daar niet tegen kunt, kun je beter geen topic starten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:06

weet je emnsen zien een foto of een filmpje van een 1 of 2 minuten en vormen daar een beeld bij hoe de rest eruit zou zien... daarnaast heeft een ieder eigen ervaringen en een eigen manier...
zeker is afbranden vervelend (ook ooit meegemaakt, dochter met 3 jarige pony en een filmpje, kind trots op zichzelf, en een gekat tot weet ik hoever) maar je kunt het ook positief zien als TS.
Net zoals de bokker doe reageren een verwachting hebben hoe het een en ander irl uit ziet heeft een ts vaak een verwachting van de reacties..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 13:08

Alane schreef:
Net zoals de bokker doe reageren een verwachting hebben hoe het een en ander irl uit ziet heeft een ts vaak een verwachting van de reacties..

Ik denk dat je hier een heel grote spijker op zijn kop slaat! Iemand gaat geen foto's posten die waardeloos zijn lijkt me (tenzij je expliciet vraagt om tips en advies) en wil zijn of haar mooie paardje showen. Alleen vind niet iedereen dat paardje/rijkunsten even mooi ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:10

ik plaats ook wel "slechte" foto's

want als ik hier foto's neerzet dan wil ik daar ook wel wat aan hebben :)

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:16

Ik vooral een lezer en geen schrijver..

maar een cursus "hoe verwoord ik mijn mening/advies netjes" is voor sommige wel handig..