om moe van te worden, mag het verboden worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

om moe van te worden, mag het verboden worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 20:16

Ik erger me er steeds meer aan dat in interessante topics steeds dezelfde mensen hun mening opdringen aan mensen, terwijl daar simpel weg niet om gevraagd is.

Het komt erop neer dat die personen de hemel op aarde hebben voor paarden en de rest eigenlijk hun paarden mishandeld, klinkt erg cru maar daar komt het op neer.

Ik ben de laatste die een goede discussie uit de weg gaat maar om simpelweg je mening op te dringen en zo toch menig topic te verzieken is dan in mijn ogen weer feitelijk niet nodig.
Nu zullen er wel de nodige reactie's komen van negeer die posts en mensen enkel zijn ze net onkruid, je kan er niet omheen en je komt er niet vanaf. dus negeren is niet echt een optie.

Tuurlijk bokt is groot en er zitten altijd mensen tussen die je ondanks dat het internet is niet zo goed verdragen kan en zullen bepaalde opmerkingen menig mens voor het hoofd stoten dit houd je immers altijd bokt of geen bokt.
Moet zeggen dat bokt er niet leuker op word door bepaalde personen en dat is zo jammer gezien bokt zo verslavend is.

Kunnen sommige mensen niet gewoon een verbod krijgen om in topics te reageren.
Of een bokt-verziek-verdelgingsteam?

CM_

Re: om moe van te worden, mag het verboden worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:18

Ik heb er niet zo'n moeite mee..

Er zijn er een paar die menen dat ze de gloeilamp hebben uitgevonden , en overal hun betoog komen geven,maar als ik dan die namen zie dan negeer ik de gehele post gewoon.
Vaak quoten ze zichzelf toch, dus veel nieuwe info missen we dan niet :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:21

Zolang mensen hun paarden nog op de meeste achterlijke manieren behandelen zul je andere mensen hebben die daar commentaar op geven....

Ik red het ook niet altijd om op mijn handen te blijven zitten.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 20:25

Caira schreef:
Zolang mensen hun paarden nog op de meeste achterlijke manieren behandelen zul je andere mensen hebben die daar commentaar op geven....

Ik red het ook niet altijd om op mijn handen te blijven zitten.

Iedereen heeft wel eens een opmerking over hoe iemand zijn/ haar paarden houd.
maar om in elk topic maar je mening op te dringen aan mensen, terwijl het meestal niet eens relevant is vind ik dan weer het andere uiterste.

Onkunde en ontwetendheid heb je overal, ook buiten bokt.
Niet iedereen heeft dezelfde denkwijze of beweegredenen wat voor mij logisch is is niet standaard ook logisch voor anderen.

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:27

Meestal is het ook advies die je mee wilt geven!!
de 1 heeft meer ervaring dan de ander en dan kan je het ook fijn vinden als mensen je willen helpen!

Merel_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:31

Ik kan me soms wel inleven in dat soort mensen, ik bedoel, er zijn zóveel mensen die via ZICHZELF denken in plaats van via het PAARD.
Ik bedoel dat ze denken dat ze er goed aan doen om te doen wat zíj mooi vinden en wat zíj denken dat fijn is voor een paard, of waarvan zíj denken dat het een paard niets uitmaakt. In plaats van zich erin te verdiepen hoe de natuur van een paard in elkaar steekt.
Dan kan ik me voorstellen dat mensen die wél weten waar ze mee bezig zijn, gewoon heel heftig reageren.
Maar dan nog vind ik het geen reden om andere mensen van alles te verwijten en onaardig te doen, dat vind ik ook echt dom.
Verder vind ik niet dat mensen echt hun mening ópdringen, vind het meer dat ze vaak op alle manieren proberen anderen ervan te overtuigen, goedschiks of (vaak) kwaadschiks. Vaak eindigt het dan ook met: ze wíllen het gewoon niet snappen! :+
Af en toe voel ik het ook borrelen hoor, dan denk ik: hoe kún je nou denken dat dat goed is?!
Maar ik hou me wel in ;) Zou nooit iemand afsnauwen of verwijten dat ze domme penny's zijn die niets van paarden weten en blablabla. Vind ik echt onnodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:33

Ik heb de namen zeer snel leren kennen, en negeer ze ook al :')
Het ergste is eigenlijk nog is dat de meeste van hun voor een heel mooi doel staan, maar hoe ze het verwoorden en hun doel anderen opleggen...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:33

Geloof dat ik snap wat je bedoelt en ongeacht of deze mensen nou een punt hebben of niet, helpen ze zichzelf, hun doelstellingen en de TSsen niet op deze manier...

Dus hier wat strenger op modereren zou misschien wel een goed idee zijn.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:35

Nou ik negeer het meestal ook maar soms kan ik niet op mijn nagels blijven bijten en bemoei ik me er toch weer mee :=

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:39

Ik reageer de laatste tijd nog weleens op VN, zeker omdat ik helemaal weg ben van Totilas, en hij behoorlijk in de aandacht staat... Tja soms wordt ik dan ook ongevraagd aangevallen op mijn "mening" (die ik niet eens geef, dus dat levert bijzondere situaties op...). Komt er idd op neer dat ik een voorstander van mishandeling zou zijn, en daar werd ik in het betreffende topic niet vrolijker van :n En dan heb ik zoiets: discussies over de trainingsmethoden van Gal zijn discutabel, dat blijkt al uit de 10-tallen topic op bokt. Dan heb ik inderdaad zoiets, ga daar je "mening" geven (wat vaak inhoud: de hele tijd hetzelfde zeggen, en als iemand het met je eens is die persoon aanvallen omdat hij het niet genoeg met je eens is...).

Ik vind het jammer, want het gaat IMO ten koste van de sfeer, en dat is op het moment toch de reden dat ik regelmatig achter het blauwe stukje internet zit. Maar ik vraag me af tot in hoeverre er wat aan te doen is. Uiteindelijk is bokt een discussieforum en mag men haar mening (te pas en on te pas) geven. Daarin in een groot grijs gebied te vinden, waardoor een "verbod" al snel richting een beperking op het geven van de mening zou gaan lijken... Lijkt me dus wel een lastige zaak.

Edit: echt een verschrikkelijke spelfout :o
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 03-09-09 20:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:42

NHevaVD schreef:
Nou ik negeer het meestal ook maar soms kan ik niet op mijn nagels blijven bijten en bemoei ik me er toch weer mee :=

Haha :')
Ik was een keer in discussie gegaan, het was net alsof ik tegen een muur aant praten was. _O-

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:44

Asyaa schreef:
NHevaVD schreef:

Haha :')
Ik was een keer in discussie gegaan, het was net alsof ik tegen een muur aant praten was. _O-

Ja dat ken ik, maar dat zijn ook namen waar je al snel leert nog even langer op je nagels te blijven bijten... Ik denk dat doodzwijgen een goede optie zou zijn, als niemand meer op de post reageert is het niet meer zo leuk voor die persoon.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:45

Ik vind het ook jammer dat je zo heel duidelijk moet omschrijven wat je bedoeld want ze pakken je gelijk op 1 woordje.Daar baal ik van en het weer houd mij er van om een reactie te geven.Soms geef ik juist een xtra stom antwoord om te zien hoe ze daar weer op reageren.Kan ik me lekker inbeelden hoe ze daar met de stoom uit de oren achter de computer zitten! }>

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:46

Excuses
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 03-09-09 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Merel_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:46

oké sorry maar dat vind ik echt raar :P extra een stomme reactie geven, :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:48

Idd, er valt geen discussie mee te voeren...
Probeer ik nog met alle moeite een perfect geformuleerde mening, compleet met argumenten en uitleg te geven, quote ze 3 woorden en gaan daar verder op discussiëren...

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:49

ambre schreef:
Ik vind het ook jammer dat je zo heel duidelijk moet omschrijven wat je bedoeld want ze pakken je gelijk op 1 woordje.Daar baal ik van en het weer houd mij er van om een reactie te geven.Soms geef ik juist een xtra stom antwoord om te zien hoe ze daar weer op reageren.Kan ik me lekker inbeelden hoe ze daar met de stoom uit de oren achter de computer zitten! }>

:= Moet eerlijk zeggen, heb ik ook al eens gedaan.. :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:49

NHevaVD schreef:
ambre schreef:

:= Moet eerlijk zeggen, heb ik ook al eens gedaan.. :z

Dan ga ik jou vanaf nu negeren :')

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:51

Asyaa schreef:
Idd, er valt geen discussie mee te voeren...
Probeer ik nog met alle moeite een perfect geformuleerde mening, compleet met argumenten en uitleg te geven, quote ze 3 woorden en gaan daar verder op discussiëren...

En dan op een manier waar ze je mening compleet uit verband rukken? Heerlijk he, van die discussies? Volgens mij heeft iemand dan niet goed opgelet bij Nederlands in hun middelbare schooltijd.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:52

Haha!Ik krijg vaak ook een stomme reactie.Als je paard niet24/7 buiten staat je met bit rijd en ook nog met sporen st&tr en zweep ben je de grootste dierenmishandelaar op aarde.Ik leef me in in anderen en sta er voor open en denk er over na maar er zijn er veel die dat niet doen.Dan jaag ik ze graag op de kast.Mensen nemen bokt soms zooo serieus...

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:53

ja maar het zijn vaak die mensen die een topic van een ander zo vol kladderen met hun mening en dat keer op keer op keer op 1 pagina dat de normale reactie in t niet valt en het topic echt verziekt word..
ik vind dit echt vreselijk irritant.. als je ergens je mening hebt gegeven moet dat toch voldoende zijn? en als er niet op gereageerd word of als iemand iets anders zegt dan hoef je die gene toch niet nog een keer te verbeteren..
jah ooh ik kan hier echt kwaad om worden hahaha
niemand heeft t recht t zo te verzieken voor de TS dat er een slotje op komt en TS nog niet geholpen is..
van mij mag hier ook veel en veel strenger op gecontroleert worden.
toevallig zat ik gister nog naar zon discussie te kijken en er gedeeltelijk in omdat ik dan toch niet mijn mond kan houden...
maar die mensen hebben zo'n vreselijk groot zelfvertrouwen... bleeegh.. en dat allemaal verkregen over de rug van een ander..
nee ik snap wat je bedoelt en ik kan er ook echt misselijk van worden..
(vond t wel fijn om dit er even uit te gooien na gister haha)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:55

ambre schreef:

Ook ik heb wel eens iets gezegd waardoor de desbtereffende persoon mij graag 'door het beeldscherm wilde trekken' waar ik vrolijk op antwoordde;
Daar pas ik toch niet doorheen! :D

:+

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:55

Weet je wat me wel opvalt, en waar ik eigenlijk wel om kan lachen? Het zijn vaak mensen die van zichzelf denken dat ze zo open staan, omdat ze open staan voor een alternatieve omgang met paarden (want laten we eerlijk zijn, daar zijn ze toch wel geconcentreerd). En als je daar dan met een vraag komt als pensionklant die ook maar zijn/haar best doet ben je nog een bithangende spoorprikkende dierenmishandelaar want je doet niet alles goed :P :z Op mijn betere dagen kan ik er inderdaad soms wel de lol van inzien, maar ik heb niet het idee dat ze een realistisch zelfbeeld hebben, noch dat ze een idee hebben hoe ze zichzelf "voor schut zetten" door vrijwel alles te "misinterpreteren".

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:57

ben trouwens benieuwd hoe die mensen met hun paard omgaan en wat hun rijden, of hoe hun rijden...
al dat commentaar op anderen..
ik zou er wat voor over hebben om die personen in een rijtje achter elkaar op een paar vreemde paarden te zetten.. hihihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:59

@MLoeser
Yup...
Volgens mij willen ze het gewoon goed doen :')

@ambre
Zo is het...
Alles moet volgens hun manier, en alles wat daar vanaf wijkt is fout...
Persoonlijk doe ik alle moeite om het van andere kanten te bekijken, ook al ben ik het niet met sommige eens.
Zo ben ik bijv niet fan van NH, maar ik doe wel doe moeite om het te leren, en het van hun kant en uit hun oogpunt te bekijken.
Als tegenprestatie worden ik (en met mij een heleboel) uitgemaakt voor dieremishandelaars door sommige, puur omdat ik het niet op hun manier doe... (nogmaals dit is een voorbeeld, voordat een aantal van hun hier een discussie beginnen...)