Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Evelijn_ schreef:Wat mij opvalt is dat de persoon in kwestie dezelfde dag wordt geband als dat zo'n topic wordt geopend. Ik vind dat eerlijk gezegd wat vreemd, want je zou toch zeggen dat een dergelijk topic wel een paar dagen moet staan om ervaringen in te winnen.
Citaat:Gang van zaken
De moderator zal dan proberen contact op te nemen met de andere partij en zijn/haar verhaal aanhoren. Uit het verleden blijkt dat problemen tussen twee partijen in ongeveer de helft van de gevallen op te lossen zijn na bemiddeling door een moderator. Helaas helpt dit niet altijd. Als iemand ervoor kiest om ook na een waarschuwing van een moderator geen uitleg te geven over zijn handelen en alsnog de beloofde afspraken niet waarmaakt, wordt deze persoon permanent geband van Bokt. Een moderator zal dan een topic openen op ForumZaken om te kijken of er meer mensen 'bedrogen' zijn of informatie hebben om zo te proberen alsnog de spullen of hun geld terug te krijgen. Wij raden mensen aan die opgelicht zijn altijd contact op te nemen met de politie.
Frozenstar schreef:Inderdaad. Als het 2 à 3 maanden duurt zoals Maya zegt, dan vind ik het achterlijk dat ze diezelfde dag nog is geband.
Dan geven jullie haar ook geen kans meer om eventueel te reageren heb ik het idee. Vind het een beetje vreemd allemaal.
Albert schreef:Er kan op Bokt nooit sprake van een objectief systeem omdat er geen onafhankelijke derde is die de ban beoordeeld en uitspreekt en er is geen sprake van mogelijkheid tot verweer voor de ban actief wordt. Er is geen ban-systeem, maar een machtssfeer waarbij er wel regels zijn, maar die worden naar willekeur eenzijdig geïnterpreteerd.
Maartje1990 schreef:Dan vind ik deze situatie uitermate vreemd en kan ik hoogstens zeggen dat er ergens iets foutgegaan is. Dat door een overvolle inbox evt. pb's zijn verwijdert + mogelijk die betreffende pb's. Want zoals ík boterkoekje ken is zij gewoon iemand die hierin heus wel haar medewerking geeft.
ikdoemaarwat schreef:mensen krijgen wel degelijk GEEN reactie tijd
en je word geband en met mazzel als je niet permanent geband bent dan kan je weerwoord geven
wat dsn overigens geen nut meer heeft want je sanctie heb je al gehad
oftewel het systeem is krom
Cayenne schreef:ikdoemaarwat schreef:mensen krijgen wel degelijk GEEN reactie tijd
en je word geband en met mazzel als je niet permanent geband bent dan kan je weerwoord geven
wat dsn overigens geen nut meer heeft want je sanctie heb je al gehad
oftewel het systeem is krom
Voor de ban is er wel degelijk een tijd om een reactie te geven.
Blijft die reactie uit en komt er geen oplossing, pas dan komt er een ban.
Dat is volgens mij altijd al zo geweest.
ikdoemaarwat schreef:ja je mag bezwaar maken zeggen ze dan
maar dat gaat met zo een tempo....
en ja dan heb je je ban dus al gehad, dus wat heeft het bezwaar dan nog voor nut, alsof je het terug kan draaien
dat is dus krom
en billy heeft gelijk
sommige mensen zijn veel vaker de pisangg dan andere....
en het word ontkent maar de praktijk wijst toch echt wel anders uit
Maartje1990 schreef:@cayenne boterkoekje had geen eens de tijd om de pb te lezen met de ban. Dan heeft ze toch geen tijd om een reactie te geven of wel?