Spam via pb

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Spam via pb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 11:22

Ik bied een paard te koop aan op EA en nu krijg ik dit pbtje

Okay weggeknipt omdat het dus niet schijnt te mogen omdat het pb is maar het is niet bepaald prive gesprek.

Het komt erop neer dat wanneer ik mijn paard snel wil verkopen ik het op allhorses moet zetten omdat dat dé verkoopsite van nederland is

Het is toch niet toegestaan om spam via pb te versturen en ik vind het hoogstens irritant want als ik een verkoopsite wil hebben zoek ik er zelf wel naar...Het is ook nog eens een algemeen pbtje dus verwacht dat dit naar meer mensen verstuurd is...
Laatst bijgewerkt door Sappos op 20-08-09 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:24

ai! stoot tegen het groene been! :Y) :+
just joking :P

idd spam is niet toegestaan :n
MAAR een pb openbaar zetten ook niet! :n
dus bij deze ben je strafbaar :')

deze pb's moet je dus doorsturen naar een mod....en dan gaan hun actie ondernemen

Sappos

Re: Spam via pb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 11:26

Hoe moet ik dan duidelijk maken wat ik kreeg :') En het waren toch msn-gesprekken die niet mochten?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:30

Ik zou me er niet zo druk om maken en gewoon terugsturen dat je geen gebruik wilt maken van de service.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 11:31

Maar het gaat mij er meer om dat het niet mag ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:33

Gewoon de pb doorsturen naar een EA-mod. Heb ik ook gedaan, is nl spam en niet toegestaan. Als ze meer meldingen krijgen gebeurt er doorgaans ook wat mee.

Ik had er van de week idd ook een... :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:33

Ik denk niet dat je een waarschuwing krijgt voor het plaatsen van deze PB.

Een tijdje terug was er ook een topic over van die oplichters, die ineens ook via bokt gingen handelen, die PB's werden ook in het topic geplaatst.

Ik kan me voorstellen dat je dit niet wilt. Ik zou het ook niet willen ontvangen!
Voor de verzender van de PB zal wel iemand van het bokt team je een PB sturen waarschijnlijk, weet niet of je die naam zo hier neer mag zetten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:34

PB's vallen ook onder privécorrespondentie wat niet letterlijk openbaar gemaakt mag worden. Ik zou het wel even doorgeven aan een moderator, misschien worden meer users op deze manier benaderd & dit lijkt me niet de bedoeling.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:34

ik heb dit pbtje ook al meerdere malen gekregen, heb even terug gestuurd dat ik niet van spam gediend ben, natuurlijk geen reactie meer gehad.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 11:41

Kijk daar doel ik dus op, dit pbtje wordt massaal rondgestuurd naar mensen op EA..imo heeel irritant...Ik ga het even doorsturen naar een mod.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:45

Ik heb het ook doorgestuurd aan oscar, hopen dat ze er wat mee gaan doen, want ik heb al vaker van hun een pb gekregen. heel irritand.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:21

Als je ongevraagd dit soort reclame per PB krijgt, is dat inderdaad gewoon spam. En dat mag je altijd even doorsturen naar een van de moderators; hoe meer klachten we krijgen over een gebruiker die spamt, hoe beter het beeld is dat we kunnen krijgen van de omvang van het spammen :j

Achter de schermen zijn we overigens met dit specifieke geval op dit moment nog bezig :j

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:56

Als jullie na gistermiddag nog een spamPB hebben gekregen zoals de TS die beschrijft, horen we dat heel graag (doe maar even een PB sturen naar mij of een andere moderator), thanks! :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:44

Aangezien het antwoord gegeven is, kan er hier een slotje.