Interesse tonen, daarna geen reactie meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Interesse tonen, daarna geen reactie meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:06

Ik erger me de laatste tijd behoorlijk aan het gedrag van sommige Bokkers hier.

Ik maak een topic op EA aan, waarin ik netjes en uitgebreid mijn spullen te koop aanbiedt.

Vervolgens reageert er iemand die interesse heeft, of een vraag heeft over het aangeboden product.
Deze reageert vervolgens via PB of door een post in het topic zelf.
Prima.

Ik reageer netjes terug, en zo snel mogelijk, en vervolgens?

.. Blijft het doodstil.

Ik krijg geen reactie meer van mensen, helemaal niets.
Prima dat je geen interesse meer hebt, maar is het dan écht teveel gevraagd om even een PB terug te sturen, of te reageren in het topic dat die persoon geen interesse meer heeft?

Dan weet ik zelf ook waar ik aan toe ben, en zo blijft het ook wat overzichtelijker voor de verkoper zelf.

Ik stoor me er aan, heb het al enkele malen zien gebeuren, en ik vind het erg vervelend.

Nog meer mensen die dit herkennen, en die het ook zo vervelend vinden?

_Marianne

Re: Interesse tonen, daarna geen reactie meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:08

Ik herken het zeker! Al heb ik met mijn laatste topic ontzettend veel geluk gehad en het nergens gehad.

Waar ik me ook aan erger.. geen pbtje sturen als iets aangekomen is. Dat is ook fijn om te weten als verkoper!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:10

Maargoed, dat gebeurt toch overal? Op marktplaats gebeurt dat net zo goed zo vaak. Mijn vriend had een zweefvliegtuig te koop staan, contact gehad met een man die m wilde hebben, afgesproken om m op zondag avond te komen kijken en eventueel te kopen en die man is nooit op komen dagen! Nog gebeld en mailtje gestuurd maar het blijft dood aan de andere kant.
Je kunt je er druk om maken, maar als iemand na 2 dagen geen antwoord geeft is het jammer voor diegene en ga je gewoon opzoek naar een nieuwe. Ik zou me er niet al te druk om maken als ik jou was ;)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:12

Ik begrijp niet goed wat er in zo'n mensen hun hoofd omgaat.

Zelf zou je dat immers toch ook fijn vinden, als iemand eventjes wat laat weten?

Of hoe moet ik het zien?

Ik weet zo helemaal niets, en dat vind ik flink frustrerend.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:12

Frouk schreef:
Maargoed, dat gebeurt toch overal? Op marktplaats gebeurt dat net zo goed zo vaak. Mijn vriend had een zweefvliegtuig te koop staan, contact gehad met een man die m wilde hebben, afgesproken om m op zondag avond te komen kijken en eventueel te kopen en die man is nooit op komen dagen! Nog gebeld en mailtje gestuurd maar het blijft dood aan de andere kant.
Je kunt je er druk om maken, maar als iemand na 2 dagen geen antwoord geeft is het jammer voor diegene en ga je gewoon opzoek naar een nieuwe. Ik zou me er niet al te druk om maken als ik jou was ;)

Het is toch maar een kleine moeite om een mailtje of PB te sturen?
Zeker als verkoper is het fijn om te weten hoe het nu zit.

Althans, dat geldt voor mij.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:15

Ik snap dat ook niet. Dit gebeurt niet alleen op bokt, op marktplaats is dit ook schering en inslag.
Misschien toch het gemak van internet? Zonder echt 'menselijk' contact?
Wij hadden een week geleden tuinhekjes op marktplaats staan. Redelijk snel kwam er een koper die ze die vrijdag rond negen uur 's ochtends zou ophalen.... Tsja en daar zit je dan op je vrije dag om kwart voor negen te wachten tot een uur of tien.
Ik had geen telefoonnummer, wel een mailadres en ik heb hem daarna ook gelijke een geïrriteerde mail gestuurd. Maar natuurlijk hoor je dan ook niets van.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:15

Tja mensen zitten nou eenmaal niet zo in elkaar, de meesten niet iig ;) dan kun je je wel vreselijk druk gaan zitten maken om het feit dat ze niets meer van zich laten horen, maar uiteindelijk heb je alleen jezelf er maar mee, en ze kunnen het nooit verplichten dat iemand een berichtje terug moet sturen als diegene er toch vanaf ziet..
Ik snap heel goed dat het vervelend is, maar je veranderd er helaas niets aan.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:17

Zou ik de betreffende personen een PB kunnen sturen, met daarin mijn vraag of ze een reactie willen geven of ze nog interesse in het product hebben, of zal ik het maar laten rusten?

Ik wil ook niet 'pusherig' overkomen, maar ik vind deze situatie ook niet je van het.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:18

Ja ik had dat laatst ook. Wat is daar nou toch de lol van? Als je toch niet wil hebben val mensen niet lastig dan.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:19

Ragnaaa schreef:
Zou ik de betreffende personen een PB kunnen sturen, met daarin mijn vraag of ze een reactie willen geven of ze nog interesse in het product hebben, of zal ik het maar laten rusten?

Ik wil ook niet 'pusherig' overkomen, maar ik vind deze situatie ook niet je van het.

hoelang wacht je al op antwoord? Ik bedoel als ze gister heeft gepbt, dan kun je verwachten dat diegene misschien naar school moest vandaag, of moest werken, daarna nog eten en het is nog maar kwart over 6.. Niet iedereen kan overdag ook op bokt zijn..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:20

Pff hoe vaak heb ik het al niet gehad :+ '' Mag ik meer foto's?'' etc. En dan vervolgens afhaken of niks meer van zich laten horen :x en het is nou niet zo dat ik superlelijke foto's stuur.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:20

Cookies schreef:
Ja ik had dat laatst ook. Wat is daar nou toch de lol van? Als je toch niet wil hebben val mensen niet lastig dan.

Wat bedoel je daarmee?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:24

Dat ze een mailtje sturen met allerlei vragen, dan zeggen ze dat ze het willen hebben. En vervolgens hoor je niks meer. Dan denk ik waarom doen mensen dat, als ze het niet willen hebben, waarom dan mailen met voorgewende intresse?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:24

Andersom is het ook hoor!

Stuur je iemand een PB met de vraag in bijv welke staat de broek is en of het ook via TNT ipv DHL kan ofzo en dan NIETS....
Denkt nou misschien heeft diegene het druk (kan altijd natuurlijk) wacht rustig enkele dagen....nog steeds niets, nou dan denki k val maar in de stront ook!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:24

Frouk schreef:
Ragnaaa schreef:

hoelang wacht je al op antwoord? Ik bedoel als ze gister heeft gepbt, dan kun je verwachten dat diegene misschien naar school moest vandaag, of moest werken, daarna nog eten en het is nog maar kwart over 6.. Niet iedereen kan overdag ook op bokt zijn..

Elke Bokker in kwestie is gisteren of vandaag nog online geweest.
Dus ik kan me niet echt goed voorstellen dat ze mijn PB niet hebben gelezen?

Nou, goed.
Misschien heb je gelijk, en kan ik nog beter even afwachten voor ik conclusies ga trekken.

Ik ben een beetje een ongeduldige trien. :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:25

Wacht gewoon even tot morgen ochtend en stuur haar anders dan even een berichtje waarin je vriendelijk verzoekt even te willen horen hoe en of wat :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 18:26

Cookies schreef:
Dat ze een mailtje sturen met allerlei vragen, dan zeggen ze dat ze het willen hebben. En vervolgens hoor je niks meer. Dan denk ik waarom doen mensen dat, als ze het niet willen hebben, waarom dan mailen met voorgewende intresse?

Oh, op die manier. :)

Ja, dat is precies wat ik bedoel.
Ik ga er dan van uit dat mensen echt wel interesse hebben, maar dat is kennelijk vaak een té snel getrokken conclusie..

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:31

Ja zelfs al zeggen ze dat ze het willen hebben. Je stuurt een PB terug dat ze het mogen hebben en dan niks meer. Nou bij mij gaat het licht uit dan hoor.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:13

vind het verkopen op bokt steeds minder leuk worden..
het lijkt wel als er steeds meer onbetrouwbare bokkers komen :(

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:22

Je kunt zien of iemand je PB gelezen heeft, dan is ie namelijk uit je postvak "uit".

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 21:24

Nou, fraai is dat dan.
Hebben ze 'm allemaal ook nog eens gelezen.

Maar een reactie terug?

Teveel moeite kennelijk.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 00:32

Ik ken het probleem ook wel ja. Meestal stuur ik er na een dag of drie nog een e-mail of pb achteraan, maar daarna houdt het echt op. Dan maar niet.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 00:46

Helaas een steeds meer voorkomend probleem denk ik. Vind het overigens ook vreemd als iemand zelf iets aanbied om te verkopen of bijv. nog lesklanten zoekt als instructrice en je vraagt om wat info dat je daar dan geen reactie op krijgt.
Zo graag wil je dan niet verkopen of les geven denk ik dan maar en zoek rustig verder!! (en haal je advertentie er dan ook gelijk af denk ik er achteraan!)

Zou in het geval van de TS nog even wachten en dan nog een mail of PB sturen dat je nog geen reactie hebt gehad.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 00:47

Ik ben zo iemand die het echt gewoon vergeet. Niet bewust hoor. Ik probeer altijd iets terug te sturen als ik geen intresse heb bijvoorbeeld. Echter denk ik vaak, och nog even over nadenken en dan vergeet ik gewoon even terug te pb'en.

Overigens zou ik het helemaal niet erg vinden als je een pb stuurt met de vraag hoe het nu zit. Doe ik ook weleens hoor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:01

Cookies schreef:

De lol dr van inzien? Mensen 'lastig' vallen vind dit een vrij overdreven reactie, zou niet eens iets willen kopen van iemand die zo reageerd.
Been there done that, vrij simpel geen interesse meer in je product, zal wel nooit veranderen.
Ik ben zelf precies zo, reageer ook wel eens, valt het product na wat info tegen ga ik zonder berichtje weer gewoon verder. :o