Staat van gekochte spullen op EA.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Staat van gekochte spullen op EA.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 09:03

Ik erger me mateloos aan de staat van kleding die ik op bokt bij EA koop. Ik heb het nu al een aantal keren meegemaakt. Ik betaal sowieso niet de hoofdprijs voor kleding, omdat je niet weet hoe het valt, of het past etc.

Nu heb ik een tijdje terug een broek gekocht die volgens verkoper nog nooit gedragen was. Toen de broek aankwam bleek er een gat in te zitten en was er een knoop kapot. Omdat Ik er niet zoveel voor betaald heb, denk ik dan laat maar zitten.

Van de week weer een broek gekocht. Volgens de advertentie was deze in zeer goede staat. Broek komt binnen en jawel hoor, er is een sluiting vanaf, dus de broek kan niet dicht. Ook hier niet de hoofdprijs voor betaald, maar begin er wel van te balen. Zo gaat voor mij de lol er wel vanaf.

Hebben meer mensen hier last van? Om voor die paar euro naar de mods te stappen vind ik over dreven, maar ik baal hier wel vreselijk van.

benangelique

Re: Staat van gekochte spullen op EA.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 09:04

toch neem ik even contact op met de verkopende partij. kom ik er dan niet uit, gaat er toch een mailtje naar een mod. het gaat me dan niet om het geld, maar om het principe.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 09:07

Ik zou ook inderdaad naar de mod stappen, zelfs als ze voor een paar euro verkocht word moet je de gebreken van je artikkelen als nog laten weten. En zo zorg je er ook voor dat geen andere persoon belazerd word.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 09:07

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het principe inderdaad.
Als een verkoper dat vaker doet en iedereen denkt zo van...ach laat maar zitten....dan kan deze verkoper er lekker ongestoord mee door gaan.
Ik ben het echter helemaal met je eens hoor. Ik heb ook al meerdere malen iets via Bokt gekocht wat nieuw zou zijn, maar als je het dan uitpakt is het toch een grote teleurstelling.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 09:11

Gewoon in het topic van de betreffende koper vermelden dat de kleding niet in goede staat was.
Als ik over een koop tevreden ben meld ik dat ook in het betreffende topic.
Als iedereen dit doet word het voor anderen ook een stuk overzichtelijker.

Een negatieve ervaring kan,maar als een verkoper er meerdere krijgt is de rest van bokt tenminste meteen gewaarschuwt.
Een mod pben heeft m.i. weinig nut want enige dat die kan doen is proberen te bemiddelen.
En ervaringen uit eerste hand zijn toch toegestaan? ;)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:27

Ik denk dat het wel verstandig is om het aan de EA moderators door te geven. Ook al gaat het om een relatief klein bedrag, als er veel klachten binnenkomen over een bepaalde verkoper, kunnen de EA mods er vast wat mee doen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:25

Het handigste is om dit inderdaad toch even door te geven bij een van de EAmods. Als er dan vaker klachten binnenkomen, dan kunnen ze er wat mee. :)

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:30

wat doen je ea mods eraan dan ?

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:19

och ja ik ook
een of andere zweetdeken die ik had gekocht op bokt. die 'nieuw' moestc wezen zaten allemaal haren aan & een 'bijna nieuwe pad zonder gebruissporen en dergelijks' zaten allemaal roestvlekjes op. dekje die ik z.g.a.n. had gekocht bleek toen ik hem binnenhad de klittenband sluiting kapot tezijn en ga zo door.. vind het idd niet netjes :n

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:38

vind het behoorlijk aso om spullen te verkopen die kapot zijn en dat dan ook niet eens te melden!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 15:48

Ja, maar omdat ik erg makkelijk ben, denk ik dan vaak laat maar zitten. Tenzij het om een groter bedrag gaat.
Als ik een broek koop voor 10 euro is dat niet veel geld, als er dan bij staat in zeer goede staat, maar blijkt dat de broek niet dicht kan, omdat die kapot is, tja, dan denk ik wel; beetje jammer.

Melding maken in het topic is wel een goed idee idd.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:51

Ook als het om relatief weinig geld gaat zou ik het persoonlijk melden. Als iemand zo een mentaliteit heeft kan diegene dat ook doen bij grotere bedragen, en dat is relatief nog vervelender. :)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:31

Daar heb je gelijk in. Voor nu is het al te laat, en de zin in het online kopen gaat er zo ook wel een beetje vanaf.

Ik zal voortaan drect melding maken bij modjes wanneer iets niet dat blijkt te zijn zoals het is voorgesteld.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:10

ik heb ook ooit eens een shirtje gekocht via een bokker..
zwart..
nou toen ik hem kreeg, was hij echt verwassen grijs

echt lelijk maar ja.. wat doe je er aan

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:16

Ik zou het eerst melden via pb. Mochten ze niet reageren dan in het topic zelf.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 00:21

alja schreef:
vind het behoorlijk aso om spullen te verkopen die kapot zijn en dat dan ook niet eens te melden!

Idd... ik snap niet dat mensen zoiets durven verkopen/verzenden,.... snap je zelf toch ook wel dat je problemen kunt krijgen :=

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:38

Kan me voorstellen dat zoiets inderdaad echt vervelend is...

Als ik zelf iets via bokt koop, ben ik in elk geval echt een zeurkous. :D Ik zal nooit iets alléén van de advertentie kopen, maar ik neem altijd contact op met de verkoper om toch even te checken of het net zo rooskleurig is als het eruit ziet. If it sounds too good to be true, it probably is. ;) Met wat 'persoonlijk' contact kom je altijd wat meer te weten vind ik, mensen zijn dan sneller eerlijk als je ze 1-op-1 wat vraagt dan in een advertentie. Ik vraag altijd naar wat ik in de winkel waarschijnlijk niet zou vragen; dus bij tuig: hoe oud is het leer, weet je het merk, hoe lang heb jij het hoofdstel/zadel/ect. al, zijn alle gespen nog goed, zitten de passantjes er nog aan, zit er roest op de gespen, zijn er gaatjes doorgescheurd? En bij kleding zou ik dus zeker vragen of er geen slijtplekken (laat staan gaten) in zitten en of er knopen missen en de ritsen het nog doen. Óók als er in de advertentie staat dat het artikel "spiksplinternieuw" is.
Ook vraag ik altijd om een goede, gróte foto (die desnoods via je gewone mail ontvangt) zodat je de staat kunt zien. Dus nooit via alleen die kleine plaatjes in het topic van max. 800 pixels breed iets kopen, want je ziet er juist dat soort dingen niet op.

Ik check ook even met de zoekfunctie op FZ of er over de verkopende partij misschien door de BZC een "zijn er meer bokkers die slechte ervaringen hebben met bokker X?"-topic is geopend. Dat heb ik nog niet gehad, maar dan als zo iemand mijn potentiele verkoper zou zijn zou ik daar toch wel even over nadenken of in elk geval informeren of dat nog naar wens is afgehandeld.

Ik heb nog niet meegemaakt dat het teveel moeite was voor een verkoper om daar rustig (en eerlijk) antwoord op te geven. Ik heb gelukkig ook nog nooit problemen gehad met spullen die ik heb gekocht via bokt, is altijd netjes en vlot gegaan en ik heb zo ontvangen in de staat waarin ik ze verwachtte. :)

In de eerste plaats weet je met zo'n mail en foto gewoon waarmee je te maken hebt en of je het artikel in de staat waarin het verkeert wilt hebben. En stel nou dat er eens echt iets niet in de haak is, dan heb je tenminste een goede poot om op te staan. Ik zou uit principe ook echt altijd contact opnemen met je verkoper en ook de EA mods. Als is het maar om het signaal af te geven dat een verkoper er echt niet zomaar weg kan komen met het oplichten van mensen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:23

Ik heb een tijd terug twee bitten gekocht, maar nogsteeds niks ontvangen. TS reageert wel (na een tijdje) op pb's, eerst had e het heel druk met school (ok, ik ook) toen had ze ze op de post gedaan, daarna waren ze bij haar terugbezorgd omdat het adres niet klopte. Ik mijn adres nog maar eens doorgegeven.

Heb nog steeds geen bitten gezien... Vind die 20 euro die ik betaald heb toch best veel geld, en heb die bitten echt nodig nu (paardje vindt huidig bit niet zo fijn)

Een mod inschakelen is ook weer zowat. Het is ook al een tijd geleden, maar toch. Wat zal ik doen?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 16:25

Ik zou toch een mod inschakelen. Die kan voor je bemiddelen. 20 euro vind ik best een bedrag en zonde als je er niets voor teug krijgt.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:31

Ik heb net een pb naar de 'verkoopster' gestuurd, met de mededeling dat ik een mod ga inschakelen. Moet eens kijken op mijn afschriften wanneer ik het geld nu precies overgemaakt heb, maar dat is toch zeker 2-3 maanden geleden.

Moet nu gaan werken, maar ben echt van plan om dit uit te zoeken. Heb al veel gekocht via bokt, maar (op wat slechtere staat af en toe na) heb ik alles goed ontvangen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:05

Cyntje schreef:
alja schreef:

Idd... ik snap niet dat mensen zoiets durven verkopen/verzenden,.... snap je zelf toch ook wel dat je problemen kunt krijgen :=

Ik snap dat ook niet! Zelf zou ik het niet eens durven!
Ik heb ook een aantal keer spullen gehad waarvan de staat anders was dan vermeld. Niet heel ergnstig ofzo. Maar hierdoor vraag ik vaan nog eens éxtra naar de staat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:32

Kris schreef:
Als ik een broek koop voor 10 euro is dat niet veel geld, als er dan bij staat in zeer goede staat, maar blijkt dat de broek niet dicht kan, omdat die kapot is, tja, dan denk ik wel; beetje jammer.

Precies, het is een beetje jammer, maar that's it.

10 euro voor een broek betalen, en vervolgens een broek in puntgave staat verwachten is niet realistisch. De prijs is er ook naar. Ik denk dat je voor zulke zaken niet echt een bemiddelzaak kunt opstarten. Je kunt het wel aangeven, en dan kan een mod richting de verkoper melden dat het de bedoeling is om eerlijk over de staat van het product te zijn. Maar gezien de prijs weet je dat er iets aan de broek kan mankeren.

Safiera : daar kun je idd best een mod voor inschakelen, voor je dat doet, lees even op EA een willekeurige charter (welkomsttekst) naar het stukje van EA-bemiddeling, dan weet je precies wat je moet sturen aan informatie.

Elanor : FZ sjekken in die situatie heeft niet zo heel veel zin, dergelijke topics worden alleen geopend voor Bokkers die al geband zijn. Ook worden die niet door de BC geopend, maar door EA-mods.

Verkoper heeft meldingsplicht, maar koper heeft net zo goed onderzoeksplicht.

dromi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:40

om foto's vragen van het product, helpt ook veel..

Dan zie je tenminste de staat

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:47

@Maya,
Het klopt dat als je 10 E betaald dat je (een beetje) kan verwachten dat de broek niet 100% is.
Maar als de verkoper zegt dat de broek 100% is, en/of nieuw is en nog nooit gedragen, je als koper ervan uit mag gaan dat de broek goed is.
Een koper hoort (vind ik) ook te melden als er een schuifje mist of er ergens een gat zit, of dat het klittenband (heel) slecht is.

lonkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:51

Erg jammer dat er mensen tussen zitten die niet eerlijk zijn over de staat van hun spullen. Nu krijg je toch steeds meer mensen die geen spullen meer via bokt durven te kopen i.v.m. eerdere negatieve ervaringen. Dit is heel vervelend want er zijn ook mensen die wel eerlijk zijn over de staat van de spullen en wel mooie spullen willen verkopen.
Ik heb een paar jaar geleden inderdaad ook een flinke miskoop gedaan. Een broek gekocht van €20 waar de gaten in zaten en de broek zag er niet meer uit. Was toen direct genezen van het kopen van 2e hands spullen. Nu heb ik pas toch weer een gokje gewaagd en gelukkig heb ik nu een prachtige jas gekocht. Ben het wel persoonlijk op weze halen en afgesproken met de verkoper dat ik het eerst zou bekijken en passen voordat ik het zou kopen. De jas zag er gewoon perfect uit, net zoals de verkoper had beschreven.