Kris schreef:Als ik een broek koop voor 10 euro is dat niet veel geld, als er dan bij staat in zeer goede staat, maar blijkt dat de broek niet dicht kan, omdat die kapot is, tja, dan denk ik wel; beetje jammer.
Precies, het is een beetje jammer, maar that's it.
10 euro voor een broek betalen, en vervolgens een broek in puntgave staat verwachten is niet realistisch. De prijs is er ook naar. Ik denk dat je voor zulke zaken niet echt een bemiddelzaak kunt opstarten. Je kunt het wel aangeven, en dan kan een mod richting de verkoper melden dat het de bedoeling is om eerlijk over de staat van het product te zijn. Maar gezien de prijs weet je dat er iets aan de broek kan mankeren.
Safiera : daar kun je idd best een mod voor inschakelen, voor je dat doet, lees even op EA een willekeurige charter (welkomsttekst) naar het stukje van EA-bemiddeling, dan weet je precies wat je moet sturen aan informatie.
Elanor : FZ sjekken in die situatie heeft niet zo heel veel zin, dergelijke topics worden alleen geopend voor Bokkers die al geband zijn. Ook worden die niet door de BC geopend, maar door EA-mods.
Verkoper heeft meldingsplicht, maar koper heeft net zo goed onderzoeksplicht.