Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shadow0 schreef:Met alle respect, maar ik vind je verontwaardiging niet helemaal terecht - jij gebruikt toch ook foto's die je van internet hebt gevonden? De foto van Michael Jackson in je avatar en je profiel heb je misschien zelf bewerkt, maar niet zelf gemaakt. Dus als je echt vindt dat je van andermans plaatjes af moet blijven, zou ik die er eerst maar vast afhalen.
_Mariskaa schreef:Als ze bewerkt zijn is een foto een eigendom van jezelf. Dan heb je dus zelf wat toegevoegd en is de foto dus van JOU. De foto is dan niet meer van de originele versie. Als iemand anders hem dan weer van jou jat staat JOU bewerking weer bij een ander.Dus dat vind ik ook niet kloppen.
Teziej schreef:Daar is het punt. Erger je dan ook niet hieraan.
Shanna schreef:Ik was hier ook heel erg bang voor, dus heb ik mn profiel als 1 afbeelding gemaakt paardengedeelte volgt nog, als ze dan jatten jatten ze alle's!Mijn ava heb ik gelukkig nog niet tegen gekomen (en nee die heb ik niet van internet, dat ben ik zelf op die foto, dus als ik hem tegenkom zou ik ook flink pissed worden als het niet eerst aan me gevraagd werd.)
Ik bedoel jatten mag, maar vraag dan wel toestemming en vermeld er ook bij hoe je bij die afbeelding o.i.d. gekomen bent.
Ik heb ook wel iets van een bokker gejat. Een gedicht welke in mijn profiel staat. Ik heb hier keurig toestemming voor gevraagt en gekregen en er staat ook bij vermeld van wie het gedicht is.
Ik had dit ook niet kunnen doen en gewoon neer kunnen plaatsen, maar dat is dan weer echt not done vind ik.
_Mariskaa schreef:Ik kijk dus wel eerst duidelijk of er een copyright zit op de foto die ik wil gebruiken,
zo ja, dan vraag ik eerst toestemming aan de eigenaar van de foto's.
_Mariskaa schreef:Nee maar toestemming vragen, is dat nou teveel gevraagd? Het kost je alleen een pb en wat tijd om toestemming te krijgen.
Geen toestemming is gewoon nee, dus blijf er dan gewoon vanaf.