Even voorstellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

els_keuning

Even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 16:25

Beetje raar om zomaar allerlei vragen hier af te vuren zonder dat iemand enig idee heeft van wie ik ben.

Ik ben Els, 25 jaar en woon ik Dronten. Op mijn 17de begonnen op de manege in Joure en na een jaartje paarden bij gaan rijden. Al veel jonger was ik geiteresserd in paarden maar ik mocht niet. Mijn moeder werkt op een ok en die ziet nogal eens wat binnen komen dat gevallen is, te gevaarlijk. daarnaast is ook mijn vader als de dood voor paarden. Het bijrijden heb ik eigenlijk tot 3,5 week geleden gedaan op verschillende paarden (friezen, engels volbloed, connemara, KWPN, AKHAL TEKE). Ik dacht niet meer te genezen te zijn van het friezen virus maar dit bleek niet waar. Ik kwam in aanraking met paarden met een wat pittiger temperament en het was op slag over, hoewel ik het nog steeds prachtige dieren vind om te zien.

Nu sinds 3,5 week ben ik in het bezit van mijn eigen paard. Een 6 jarige anglo arbische schimmel ruin. Mijn bedoeling is om hem in de endurance uit te gaan brengen. Het probleem is alleen dat ik geen vervoer heb dus we moeten volgend jaar maar eens kijken wat we kunnen regelen. Daarnaast wil ik graag dressuur wedstrijden gaan rijden en met de tijd eens een sprongetje proberen. HIj staat gestald op een kleinschalige pension stal in Hierden (Harderwijk). Hier staat hij lekker dag en nacht buiten wat ons prima bevalt.

Kan wel een heel verhaal gaan typen maar ik laat het hier bij en als iemand nieuwschierig is dan hoor ik het wel!

Els

Daf

Re: Even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:18

Hoi Els, welkom op Bokt :-) Waar in Hierden sta je (beetje nieuwsgierig, sta nl zelf ook in Hierden ;-)

Veel plezier met je eigen paard :j

els_keuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 16:57

Wij staan op Rumelshof bij de familie Ferwerda. Ben tot nu toe echt heel blij met deze stal. Het is heel kleinschalig (max van 6 paarden). De eigenaresse is erg begaan met de paarden en mijn paardje is erg gewoon heel erg op zijn gemak. Het fijnste vind ik nog dat ze 24/7 buiten staan. Heerlijk idee dat wanneer ik op bed lig mijn paard lekker op de wei staat met zijn soortgenoeten. Ze zijn wel heel erg voor het natuurlijk houden van paarden enzo maar laten iedereen wel hun eigen gang. Zo hebben ze zelf een natuurlijk bekapper, ik niet, doet niemand moeilijk over.

Maar, waar sta jij? Niet dat ik er nog heel erg bekend ben (woon in Dronten) maar wie wie kom ik er eens langs en denk O he, hier is het

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:14

Rumelshof weet ik ong wel waar dat is, vlakbij het voetbalveld toch..?? Ik sta iets verder, achter De Zwaluwhoeve (sauna). Wel jammer dat je bij jouw vandaan niet echt uitrijmogelijkheden hebt. Bij mij vandaan is het al een half uur om bij het bos te komen :-)

els_keuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 07:45

Klopt, direkt naast het voetbalveld.

Wij zijn ook met een half uurtje in het bos. Wel veel asvalt maar opzich best leuk rijden tussen de maisvelden door. Ben nog maar 1 keer geweest, afgelopen zondag. Mijn paard was een beetje erg druk:-) Vooral het oversteken van de A28 was een hele belevenis. Bij elke auto die zo ineens van onder het viaduct opdook sprong hij aan de kant. En als je nagaat hoeveel auto's daar dan langs komen...............

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:53

Welkom op bokt!