Beetje raar om zomaar allerlei vragen hier af te vuren zonder dat iemand enig idee heeft van wie ik ben.
Ik ben Els, 25 jaar en woon ik Dronten. Op mijn 17de begonnen op de manege in Joure en na een jaartje paarden bij gaan rijden. Al veel jonger was ik geiteresserd in paarden maar ik mocht niet. Mijn moeder werkt op een ok en die ziet nogal eens wat binnen komen dat gevallen is, te gevaarlijk. daarnaast is ook mijn vader als de dood voor paarden. Het bijrijden heb ik eigenlijk tot 3,5 week geleden gedaan op verschillende paarden (friezen, engels volbloed, connemara, KWPN, AKHAL TEKE). Ik dacht niet meer te genezen te zijn van het friezen virus maar dit bleek niet waar. Ik kwam in aanraking met paarden met een wat pittiger temperament en het was op slag over, hoewel ik het nog steeds prachtige dieren vind om te zien.
Nu sinds 3,5 week ben ik in het bezit van mijn eigen paard. Een 6 jarige anglo arbische schimmel ruin. Mijn bedoeling is om hem in de endurance uit te gaan brengen. Het probleem is alleen dat ik geen vervoer heb dus we moeten volgend jaar maar eens kijken wat we kunnen regelen. Daarnaast wil ik graag dressuur wedstrijden gaan rijden en met de tijd eens een sprongetje proberen. HIj staat gestald op een kleinschalige pension stal in Hierden (Harderwijk). Hier staat hij lekker dag en nacht buiten wat ons prima bevalt.
Kan wel een heel verhaal gaan typen maar ik laat het hier bij en als iemand nieuwschierig is dan hoor ik het wel!
Els