Het plaatsen van 25 berichten binnen een half uur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ikima

Het plaatsen van 25 berichten binnen een half uur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 12:51

Regelmatig zie ik dat een nieuwe bokker in een mum van tijd 25 berichten plaatst.
Ik krijg dan meteen het vermoeden dat het een SA van een bokker is die een ban heeft gekregen.
Wordt dit eigenlijk ook door de Mods gecontroleerd? Iemand die net nieuw op bokt is weet, volgens mij, de regels nog niet zo goed en is er ook nog niet zo handig in om binnen een half uur de juiste berichten te plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:54

Waarom niet? Misschien zitten ze ook op andere forums en kunnen ze heel erg goed berichten plaatsen en er zijn er ook zat die op andere forums dezelfde forumnamen hebben die mensen dan ook weer hier tegen komen, dan is reageren op een bericht heel makkelijk.

Maar het valt wel op hoeveel SA's er altijd weer worden aangemaakt, iets wat ik zo stomzinnig vind :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:54

Tsja ik denk dat dit moeilijk te controleren is. Kan netzogoed een vriendin van van een bokker ;) Waarbij ze samen achter de computer zitten en de bokker wel even helpt met de berichtjes plaatsen zodat ze ook in de huiskamertopics kan bijv.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:55

de regels kun je lezen als je nieuw op bokt komt, of het kan je uitgelegt zijn.

Yogo

Re: Het plaatsen van 25 berichten binnen een half uur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:56

Idd als je van meerdere fora lid bent is een berichtje plaatsen niet zo moeilijk hoor...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:58

Ik ben nu even geen mod meer (tijdelijk trouwens) maar ik modde 2 fora op INF en als ik een nieuwe gebruiker terugkwam, dan keek ik altijd wel even na hoe de gebruiker post.

Overigens hoeft dat geen SA te zijn (is wel mogelijk uiteraard); ik heb het idee dat mensen ergens willen reageren en zich daarom aanmelden, maar dan tegen de 25-berichten regel aanlopen en snel gaan posten.
(Bv. als je op EA wilt posten.)

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:59

Wat is een SA eigenlijk?? :o :o

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:01

Je mag op Bokt maar één account aan hebben, maak je een tweede aan, wordt dat een SA, schaduwaccount, genoemd.

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:02

Aha! Schaduwacount dus! Thnx!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 13:03

Maar je ziet ook dat ze 25 berichten plaatsen en daarna niets meer, dit lijkt erg op een SA om in de huiskamers te komen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:05

Als je daar voorbeelden van hebt dan lijkt me het beste, dat je even een hoofdmod een tip geeft. Ik weet niet of ze er wat mee doen, maar dan heb jij er iig iets mee gedaan :D

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:16

Tippen mag inderdaad altijd. Wat TM hierboven aangeeft, als iemand echt enkel korte 'ik ook!' oid berichten plaatst, valt dat vaak wel op bij één van de moderators en checken we of iemand niet zinloos aan het sprokkelen is of dat er sprake is van een schaduwaccount. Maar alle bokkers zien meer dan een handvol mods ;)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:27

:D Zo héél erg intelligent hoef je nu ook weer niet te zijn om een berichtje op Bokt te plaaten :P

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:29

ik blijf erbij dat ik 25 berichten eigenlijk te weinig vind.....
Daar zit je zomaar aan, ook al heb je geen klap interesse in paarden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:31

Er is een heel handig knopje IP-check. ;)
Dat hoeft dus helemaal niet veel werk te zijn, maar dan moet het wel de betreffende mod opgevallen zijn. Dus neem ik aan dat je altijd kan tippen als jou iets opvalt.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:37

Liezel1 schreef:
ik blijf erbij dat ik 25 berichten eigenlijk te weinig vind.....
Daar zit je zomaar aan, ook al heb je geen klap interesse in paarden.

het heeft bij mij aardig langs geduurt
ik wist namelijk niet welke topic daar voor gelde
kreeg steeds bericht van topic waar ik niet mocht reageren enzo dat ik nog zo veel berichten moest
ach jaa Blond :o?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 15:41

Toen ik voor het eerst op bokt kwam had ik het ook niet zo snel door hoor. Ik wist ook niet meteen welke topics ik moest hebben om binnen een half uur alleen maar oneliners te plaatsen.
Maar ja ik ben ook geen forumloper, alleen bokt en daar houdt het mee op.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:03

Stef_Winston schreef:
Tsja ik denk dat dit moeilijk te controleren is. Kan netzogoed een vriendin van van een bokker ;) Waarbij ze samen achter de computer zitten en de bokker wel even helpt met de berichtjes plaatsen zodat ze ook in de huiskamertopics kan bijv.

En dat is dus precies niet de bedoeling ;) als je zoiets tegenkomt mag je voor de zekerheid altijd even TeMmen.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:04

Zwartwitje schreef:
Stef_Winston schreef:

En dat is dus precies niet de bedoeling ;) als je zoiets tegenkomt mag je voor de zekerheid altijd even TeMmen.

Waarom niet als ik vragen mag? Als je op bokt zit, puur voor de huiskamertopics, is dat niet toegestaan?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:12

Nope, dat is niet de bedoeling :)
De 25 berichten-regel is er juist voor bedoeld om mensen wat inhoudelijk te laten bijdragen aan het forum en ervoor te zorgen dat Bokt niet verzandt in een gezellig kletsgebeuren. Zo staat het ook al tijden in de Help: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:14

Oh oke, ja logisch natuurlijk :) Maar denk toch dat er veel bokkers zijn,die meerendeel bij de HK posten?
Iedereen komt voor verschillende redenen op bokt, maar denk dat er een erg groot deel bij zit dat alleen maar reageren op de HK en amper op de paardgerelateerde.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:26

Jawel, en dat ga je natuurlijk ook niet tegen. Dat heel veel bokkers die al wat langer lid zijn zich terugtrekken in de HK is natuurlijk helemaal geen probleem. Maar Bokt is in eerste instantie een informatief discussieforum. Fora als HK zijn 'extraatjes' voor mensen die al wat langer lid zijn.
Je komt het inderdaad weleens tegen dat mensen zich alleen hebben aangemeld om in de HK mee te kletsen, maar daar steken we een stokje voor; voor iedereen geldt dezelfde regel van de 25 paardgerelateerde berichten.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:30

Maar zou je dan eigenlijk niet beter een regel kunnen maken dat mensen constant iets in de andere paardengerelateerde fora moeten plaatsen?
Want anders heb je gauw dat mensen snel proberen die 25 berichten te plaatsen en daarna alleen nog maar in HK. Al is dit haast niet te controleren zeker?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 16:36

Die personen die in een uurtje, of korter, 25 berichten plaatsen zijn daarna wel dagelijks online maar plaatsen geen berichten meer. Dan denk ik dus echt aan bokkers die een ban hebben en een SA maken om in de huiskamer te gluren.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:37

meelezers idd. Hoeven niet perse gebande bokkers te zijn, kunnen ook mensen zijn die naar dingen zoeken om iemand mee te pakken.