Ervaringen EA => Niet nakomen afspraken/biedingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoos

Ervaringen EA => Niet nakomen afspraken/biedingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 09:43

Het staat hier vast verkeerd en er zijn vast al meer topics over geweest, maar moet het even kwijt }:0 .

Vorige week heb ik 3 artikelen te koop gezet op bokt EA. Er werd op geboden en gevraagd tot wanneer het bieden is. Dit gemeld in het topic en er werd nog wat geboden. Na deze tijd het topic gesloten en de hoogste bieders een pb gestuurd.

Persoon nummer 1: Snel geregeld, heeft inmiddels het geld overgemaakt
Persoon nummer 2: Kreeg in eerste instantie geen pb terug (was wel uit postvak uit). Nog een pb gestuurd of ze het geld wil overmaken. Kreeg ik terug dat ze 'vergeten' was te antwoorden op mijn pb, en dat ze al een andere pad had overgenomen en het dus niet meer wil.
Persoon nummer 3: Kreeg snel bericht terug. Ze was vergeten dat ze op het artikel geboden had. Of ze het 2 dagen later over kon maken, want dan had ze weer geld. Prima, 2 dagen kan ik wel wachten. Na deze 2 dagen meldde ze dat het niet gelukt was, of het de volgende dag mocht. Prima.
Die dag volgde er nog een berichtje. Dat ze overmorgen op vakantie ging (was een verassing, dat wist ze niet?) en dat het pakje toch dus niet meer op tijd aan kan komen. Of ik kon wachten? Nee, niet dus, ben alle smoesjes zat. Intussen reageerd dit meisje nog wel in andere EA topics.

Kortom, Ik dacht dat ik van mn spullen af was, niet dus! Ik baal hier gewoon van. Als je het niet wil/geen geld hebt oid BIED DAN NIET.

Dus, als iemand nog een roze Anky set wil of een Anky lemon pad, pb me maar :+

Mensen die hier ook ervaring mee hebben?

Anoniem

Re: Ervaringen EA => Niet nakomen afspraken/biedingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:07

Ja! Vooral die persoon nr. 3 ervaringen..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:09

oja ervaring mee.... :j

of je gaat akkoord met een bod en daarna hoor je niks meer van ze :7

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:08

Ik heb vorig jaar heel veel te koop gehad. Sommige gingen eerst nog op vakantie etc. Goed, daarna contct opgenomen nooit meer wat gehoord...

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 13:28

Dat dacht ik dus ook, daar hoor je toch nooit meer wat van. Ik wordt d'r echt een soort boos om! Bied dan niet. Maargoed, ik plaats netjes zondag gewoon nog een topic. *zucht*

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:35

Ik ben toch echt van mening dat je best op meerdere EA topics mag bieden voor bijvoorbeeld hetzelfde dekje. Enja, als je de ene eerder kan krijgen voor een lager bedrag, zou ik daarvoor gaan.
Krijg je een paar dagen later een bericht van je hebt het hoogste bod en mag het dekje dus hebben..

Dan op een nette manier brengen dat je al een ander dekje gevonden hebt. Of laten weten dat je het bod intrekt omdat je al een dekje gevonden hebt.

Ik vind niet dat als je een bod doet ook verplicht bent dit te kopen.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 13:37

Tuurlijk, in mijn topic heeft ook iemand gemeld dat zijn of haar bod ingetrokken wordt omdat je iets anders gevonden hebt. Prima, maar zeg dat voor de sluitingstijd.
Ook vind ik het belangrijk de manier waarop het gebracht wordt, niet na 6x heen en weer gepb met allerlei smoesjes.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:41

Dat is inderdaad niet netjes...
Bij geen interesse hoeven hier geen smoesjes voor verzonnen te worden, dan kun je idd gewoon zeggen. Ik zoek liever even verder...
Hoe vervelend dat ook voor de verkoper is.

Bedoel dus te zeggen dat bieder 2: imo niet verkeerd gehandeld heeft, hoewel het beter zou zijn als ze dit eerder in het topic had gemeld.

Maar bieder 3: heeft (IMO) wel degelijk verkeerd gehandeld !

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 13:43

Van persoon nummer 2 kreeg ik in eerste instantie helemaal niets terug. Na mijn tweede pb antwoordde ze. Het was vrder wel een nette duidelijke pb. Maar de 2e al. Dus ik baal gewoon flink dat 2 van de 3 mensen zich 'opeens' bedenken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:14

het gebeurt idd zoveel de laatste tijd op ea..
kan me er ook aan ergeren maar het word er toch niet anders van....

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:20

Heb ik de laatste tijd ook heel veel last van. Zowel op bokt als marktplaats. Bieden ze vervolges stuur je een pb en dan opeens hoor je niks mee van ze of ze zeggen dat ze het geld overgemaakt hebben terwijl het niet zo is en vervolgens stuur je een bericht en het blijft aan de andere kant stil.