Wat betekent gebruikers en bezoekers op dit forum?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Wat betekent gebruikers en bezoekers op dit forum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 12:01

Vraagje, onderaan het topic waar je kijkt zie je staan, gebruikers forum en bezoekers, waarom bezoekers ?
Snap het niet helemaal zijn dat mensen die niet posten of offline lezen?
En met gebruikers bedoelen ze die ook posten in het onderwerp of algemeen die het topic bekijken?
Sommigen zeggen namelijk, "oh ik heb een meelezer" hoe zie ik dat dan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:04

Bezoekers zijn mensen die niet ingelogd zijn.
Dat kunnen inderdaad mensen zijn die geen account op bokt hebben maar toch meelezen in bepaalde forums. Alleen voor de Huiskamertopics moet je echt geregistreerd lid zijn met bepaald aantal posts.
Voor de rest kan iedereen meelezen, ook niet-bokkers.

Gebruikers zijn de aangemelde boktleden.

Of jij een meelezer hebt weet je vaak alleen zelf. Ik merkte het aan mijn profiel wat belachelijk veel bezocht was in een bepaalde tijd. Ook kan je het soms zien aan de tijden dat mensen zich aanmelden en totaal niks posten voor maanden lang maar dus welke elke dag op bokt komen.

xxxdonja

Re: Wat betekent gebruikers en bezoekers op dit forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:07

Volgens mij, heb je een meelezer als je iemand hebt die steeds al je berichtjes naleest. Toch? Correct me if I'm wrong. :D

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 12:09

Dus mensen die gewoon googelen bv, kunnen via via in het topic komen? .. oei das minder.
Vind raar dat je kan lezen op bokt als je geen account hebt.

Bedankt iig voor je reactie.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 12:10

xxxdonja schreef:
Volgens mij, heb je een meelezer als je iemand hebt die steeds al je berichtjes naleest. Toch? Correct me if I'm wrong. :D

Yep , maar sommigen zeggen dan "ik kan niet alles posten want ik heb een meelezer"dat kan je toch niet zien?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:10

Bezoekers zijn de mensen die niet ingelogd zijn of geen lid zijn. En de gebruikers zijn de mensen die wel lid en ingelogd zijn.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:11

daijano schreef:
Dus mensen die gewoon googelen bv, kunnen via via in het topic komen? .. oei das minder.
Vind raar dat je kan lezen op bokt als je geen account hebt.

Bedankt iig voor je reactie.

Ja dat kan. Daarom heb ik me ook aangemeld op bokt, bij iedere vraag die ik had kwam ik toch bij bokt terecht. := Alleen bij huiskamers topics moet je ingelogd zijn om te kunnen lezen.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 12:13

ok, dus eigenlijk kan iedereen je berichten lezen die wil,.. oei oei
meelezers genoeg dan...

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:15

Maar bij sommige bokkers kun je bijvoorbeeld niet zien wanneer ze online zijn, zij worden toch ook weergegeven als bezoeker? Of niet? :)

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:17

daijano schreef:
ok, dus eigenlijk kan iedereen je berichten lezen die wil,.. oei oei
meelezers genoeg dan...

Daarvoor moet je dan wel weer ingelogd zijn. :j Anders krijg je de optie Zoek op auteur: niet. :P

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 12:18

Goeie vraag die ik ook nog wou stellen, bij mij zie bv niet wanneer ik online ben, ben ik dan bezoeker of gebruiker?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:19

Het klopt inderdaad dat er veel mee te lezen is op bokt als je geen lid bent. Als je uitlogt kun je precies zien waar er allemaal nog mee te lezen is.

Juist daarom is het belangrijk je te realiseren dat bokt ook gewoon openbaar internet is en je dus voorzichtig moet zijn met wat je schrijft. Je kunt niet zoeken op auteur als je ingelogd bent, maar door de naam in te typen in het 'gewone' veld zijn er toch nog aardig wat berichten terug te vinden.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:43

Het grappige is overigens dat mijn zusje, die niets met paarden heeft maar wel graag kookt, regelmatig via google op bokt uit komt en daar hele leuke kooktips vandaan haalt. Ze gaat zich uiteraard niet aanmelden, wat moet ze op een paardenforum, maar het is wel fijn dat er grote gedeeltes openbaar zijn zodat ook iemand als zij gebruik kan maken van de informatie.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:26

Gebruikt jouw zusje een computer waarvan jij ook Bokt? Google maakt bij het zoeken gebruik van de cookies op je PC (dat vertelde een Bokker alweer een tijd geleden althans), waardoor de één bij eenzelfde zoekterm een heel andere lijst met links kan krijgen dan de ander. Niet geheel toevallig dat mensen dan steeds bij Bokt uitkomen :)) .

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:29

Dat is grappig, dat wist ik iid ook niet! Overigens heeft zij een eigen pc, heeeeel af en toe zit ik daar wel eens op, maar dat is echt sporadisch.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:54

Gwen schreef:
Gebruikt jouw zusje een computer waarvan jij ook Bokt? Google maakt bij het zoeken gebruik van de cookies op je PC (dat vertelde een Bokker alweer een tijd geleden althans), waardoor de één bij eenzelfde zoekterm een heel andere lijst met links kan krijgen dan de ander. Niet geheel toevallig dat mensen dan steeds bij Bokt uitkomen :)) .

Maar toen ik nog niet op bokt zat kwam ik ook wel heel vaak op bokt uit :P