Apart forum voor ervaringen uit de 1e hand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Apart forum voor ervaringen uit de 1e hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 15:57

Ik vroeg me zo eens af..

Is het niet mogelijk om een apart forum te maken waar iedereen zijn ervaring (uiteraard weer uit de eerste hand) neer kan zetten.
Bijvoorbeeld over handelaren, maneges, paardensport-webshops...
Zo heb je een mooi overzicht met namen en kun je in het topic kijken wat de ervaringen zijn. Het komt nu namelijk voor dat er 3 topics lopen over iets of iemand en het is ook niet overzichtelijk. Omdat ze overal verspreid staan, en het is ook niet duidelijk WAAR je ze moet neerzetten.

Het lijkt mij namelijk handig dat je als je op zoek gaat naar een paard/manege/pensionstalling enz, je een forum opent en dan in het lijstje kunt zoeken naar de desbetreffende ervaringen ermee.

Ben ik een beetje duidelijk in wat ik bedoel? :o
Laatst bijgewerkt door Ania op 19-07-09 16:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:00

Ja het is duidelijk wat je bedoeld :j
Klinkt wel handig

Dewii

Re: Apart topic voor ervaring uit de 1e hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:01

Dat is handig zeg! Goed idee ;)

Somebitch

Re: Apart forum voor ervaringen uit de 1e hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:08

Inderdaad een goed idee :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:10

Dat kan toch gewoon op desbetreffende fora die er voor zijn? Ervaringen uit eerste hand mogen altijd genoemd worden en als je op zoek bent naar ervaringen met een bepaalde winkel oid dan kun je gewoon de zoekfunctie gebruiken :-)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:25

ik ben ook voor :)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:33

Apple schreef:
Dat kan toch gewoon op desbetreffende fora die er voor zijn? Ervaringen uit eerste hand mogen altijd genoemd worden en als je op zoek bent naar ervaringen met een bepaalde winkel oid dan kun je gewoon de zoekfunctie gebruiken :-)

Ik denk eigenlijk dat dit net wat overzichtelijker zou zijn :)
Bovendien nodigt dat ook wel uit tot het opschrijven van die ervaringen,
waardoor er meer zouden komen te staan :j (waardoor het geheel wat representatiever is)

Evt. zou je om het niet al te veel extra mod-werk te laten geven de regel kunnen instellen dat reacties niet toegestaan zijn,
en als er over het bedrijf waar je het over hebt al een topic is, je daar jouw verhaal ook moet posten.
Zo zou er een handig 'naslagwerk' ontstaan, met relatief weinig mod-werk,
omdat het toch alleen ervaringen uit de eerste hand zijn, en dus meestal toch wel eerlijk :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:39

Hummm, dan heb je dus een forum waarop alleen maar 'recenties' staan van de verschillende aanbieders. Stalling, webwinkels, hoefsmeden, dierenartsen alles door elkaar. Ik denk niet dat dit zo overzichtelijk is.

Nu kun je gewoon met de zoekfunctie ook alles vinden.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:41

Dat zou je evt. met tags kunnen regelen toch? :)
Voor verschillende soorten aanbieders verschillende tags.
Nou, ja. Mij maakt het verder ook niet echt uit hoor,
ik zelf zou er niet zo super veel gebruik van maken. :+

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:25

Wil je een extra commercieel topic dan? Dus waar "familieleden" of kennissen een bepaalde zaak de hemel in prijzen of een topic waar vaak goedwillende bedrijven door een ontevreden klant tot de grond afgebrand worden ?

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:11

Daar zul je toch altijd last van hebben.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:28

Mijn gevoel zegt ook dat het een afzeikgedeelte van het forum gaat worden. Een gedeelte wat rotte appels nog meer uitnodigt om zonder onderbouwing even hun (zwarte) mening neer te kwakken. En dan nog lees je alle ervaringen maar vanaf één kant, waar de waarheid regelmatig nog eens in het midden kan liggen. Ik voorzie ook al speciale hemelprijsaccounts of afzijkaccounts die vanwege zo´n gedeelte extra aangemaakt worden..

De sfeer zal er denk ik niet beter op worden (nog meer vetes) en veel werk om zo´n forum in goede banen te leiden schat ik zo.

Mijns inziens voldoet de zoekmachien prima eigenlijk :)

Piaffe123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:33

Dat lijkt me ook handig.

En dan een zoek programmatje boven aan dat als je bv. Samsung star in tikt meteen het topic bovenaan komt te staan, dat je niet nog eerst 5 pagina's door moet zoeken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:48

Inderdaad Weetnietje!! Kan me er af en toe idd dood aan ergeren. Ervaringen uit eerste hand? Niemand die die ervaringen controleert. Dan kunnen imo alle ervaringen wel...tweede, derde, vierde etc.

Sommige mensen hebben zulke dikke duimen dat een paard er een trektocht op kan maken....

Frasier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:59

En de ene ervaring is de andere niet, toch?

Zijn ook genoeg paardenmensen zonder verstand van wat dan ook, zou daar geen 'ervaringen' van willen weten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:34

Bienotje schreef:
Mijn gevoel zegt ook dat het een afzeikgedeelte van het forum gaat worden. Een gedeelte wat rotte appels nog meer uitnodigt om zonder onderbouwing even hun (zwarte) mening neer te kwakken. En dan nog lees je alle ervaringen maar vanaf één kant, waar de waarheid regelmatig nog eens in het midden kan liggen. Ik voorzie ook al speciale hemelprijsaccounts of afzijkaccounts die vanwege zo´n gedeelte extra aangemaakt worden..

De sfeer zal er denk ik niet beter op worden (nog meer vetes) en veel werk om zo´n forum in goede banen te leiden schat ik zo.

Mijns inziens voldoet de zoekmachien prima eigenlijk :)

nee, niet als je gewoon centrale topics voor alle webshops oid maakt.
ik bedoel, ik zou niet zo snel een topic openen als iets gewoon correct verloopt.
Maar als er een topic over zou zijn zou ik het wel even vermelden :j

En ik zou het ook fijn vinden om het van anderen te lezen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:27

Op EA-GZ worden denk ik veel bedrijven wel besproken. Als je dan met zoeken ook nog eens Topics aanklikt in plaats van Berichten krijg je een lijstje met topics waarin de stalnaam o.i.d. voorkomt en dan moeten ervaringen denk ik zo gevonden zijn.
Om ze zelf te melden kan je bij de recente topics kijken of er nog gevraagd wordt naar ervaringen van bedrijven waar jij ervaringen mee hebt.

Daarnaast zijn op Bokt alleen maar ervaringen uit de eerste hand toegestaan en als we uit de post kunnen halen dat het geen ervaring is uit de eerste hand en als de post door een mod gezien wordt zal deze als het is goed worden verwijderd.

Ook qua 'afzeiktopics' lijkt het mij geen super idee en imo zou bovenstaande voldoende moeten zijn.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:33

Ik ben van mening dat het niet moet kunnen om andermans naam te grabbel te gooien. Mensen vertellen te veel leugens over personen, en dat is door niemand te controleren. Laat de mensen hun eigen ervaring opdoen, alleen dan weet je hoe iemand is. Nu loopt het merendeel blind achter verhalen aan.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:11

Zou er niet een mogelijkheid zijn om bv ervaringen uit eerste hand eerst te checken, als je bv op het forum opgelicht iets wilt plaatsen moet je ook bewijs kunnen overleggen.
Daarna wordt besloten of je naam en toenaam mag noemen.
Vindt ik wel zo eerlijk eigenlijk want als iemand bewust de boel bedondert mag hij of zij hier best genoemd worden vind ik.
Maar wanneer dit niet eerst gecheckt wordt is de kans dat een onschuldig iemand hier zwart gemaakt wordt, is maar een ideetje hoor.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:26

Als een transactie niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, dan kan je contact opnemen met de mods van EA. Dan wordt het alsnog afgehandeld of de persoon die een transactie niet goed afhandelt krijgt een BOT. Op dat moment heeft een apart subforum of een lijst niet zoveel zin meer, want die personen kunnen niet meer op Bokt.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:48

Karl66, ja dat kan als je via Bokt wat verkoopt oid, maar de vraag is volgens mij meer gericht op het wel en wee op pensionstallingen ed. Daar kun je imo alleen door een eigen ervaring achter komen, of het moet zoals Eppie38 zegt gecheckt worden. Aangezien het voor dit forum gevraagd wordt lijkt Bokt de verantwoordelijke hiervoor als ze dit toestaan. Eerlijk gezegt denk ik niet dat Bokt zich hiermee zal inlaten.