EA forums zouden toch strengen moeten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

EA forums zouden toch strengen moeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:11

Heb 3 week geleden een aankoop gedaan op bokt, overigens heb ik nog steeds niks ontvangen. Heb een moderator een pb (3 of 4 inmiddels) gestuurd of ze wil bemiddelen, ook hier hoor ik niks van. Het gaat toch om een groot bedrag en voel me dan ook van beide partijen flink belazerd.

Zou het niet mogelijk zijn om toch strenger te worden op EA forums, b.v. toch een zwarte lijst op bokt of iets dergelijks.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:15

Is de betreffende mod niet gewoon op vakantie? Daar is het de tijd wel naar...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:17

Blue_Eyes schreef:

Dat zal dan wel ergens aangegeven moeten worden. Misschien gewoon even een andere mod pben, misschien dat die helpen kan. Wel heel irritant dit!

AaronYve

Re: EA forums zouden toch strengen moeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:18

haha grappig dat JIJ dit topic opent.
Maar ben het wel met je eens, er zou strenger gecontroleerd moeten worden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:19

Mjah, doe maar een apart topic met 'wanneer is welke mod op vakantie'. Dat zou wel makkelijk zijn, maar haal baar is het volgens mij niet. Inderdaad, gewoon even een andere mod pb'en en je hebt kans dat het dan zo opgelost is.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:20

Blue_Eyes schreef:

nee de mod heeft al mijn pb's gelezen op 1 na, die heb ik haar 10 min geleden gestuurd echter heeft ze na het lezen van mijn vorige pb's wel gemod in topics dus lijkt me sterk dat ze dan op vakantie was/ is.

AaronYve, als je iets te zeggen hebt kan je dat via pb doen en anders misschien een mod inschakelen!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:42

Ik heb jou ook niks meer te zeggen, gelukkig!
Haha, ik reageer op jou topic en het is niet eens offtopic
(dit alleen wel)
Vind het alleen leuk dat jij nu een probleem heb!
Net als ik toen met jou. What goes around....

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:15

Pashon, binnen welk tijdsbestek heb je de PBtjes gestuurd? Het is inderdaad wel zo netjes als je op z'n minst een ontvangstbevestiging van je PB krijgt en de mededeling dat ze gaan proberen je te helpen (of dat ze je niet kunnen helpen om reden zus en zo), maar misschien heeft de betreffende moddie nog geen tijd gehad om er in te duiken. Ik las PB's ook als ik op mijn werk was of als ik vrij was, maar dat wilde dan niet zeggen dat ik de zaak ook meteen op kon pakken ;) .

Wat je zou kunnen doen is even één van de andere EA-moddies een PBtje sturen met de vraag of het probleem al bij hen allemaal bekend is. Wat de EA-mods normaalgesproken doen (of deden althans) bij een verzoek om bemiddeling is een topic openen op hun overlegforum. Het kan overigens zijn dat een andere EA-moddie de zaak overneemt, ze proberen het werk namelijk zo eerlijk mogelijk over de forummods te verdelen.

Je kunt ook een e-mailtje sturen naar alle EA-modjes tegelijk, dan typ je gewoon modnaam@bokt.nl (zoals gwen@bokt.nl bijvoorbeeld), dan is er altijd een modje dat het oppikt, jou een ontvangstbevestiging stuurt en het op het overlegforum plaatst.

Houd wel in de gaten dat Bokt geen verantwoording draagt over transacties die Bokkers onderling doen. Bokt biedt een service en plaats op de server en ze proberen je zoveel mogelijk te helpen, maar daarmee houdt de verantwoordelijkheid op. Er zijn meerdere topics op FZ te vinden waarin je het hoe en waarom kunt vinden :) . Dat je je door Bokt als partij belazerd voelt is dan ook niet helemaal terecht, Bokt is tenslotte geen partij.

Wat betreft vakanties van teamleden: modjes en midjes (BC-leden) hoeven natuurlijk niet aan heel Bokt verantwoording af te leggen over wanneer zij vrij zijn of gewoon even niet beschikbaar zijn, maar de meeste modjes die wat langer op vakantie gaan zetten dat wel in hun onderschrift. Dat geeft echter geen garantie dat dat ook gezien wordt ben ik bang.

Een afwezigheidsmelding zoals je bij de meeste mailprogramma's kunt instellen zou wel handig zijn :j , alleen blijkt dat technisch erg moeilijk te realiseren te zijn. Daarover zijn ook topics op FZ te vinden. wat dat betreft is het dus roeien met de riemen die er zijn :) .

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:23

Gwen schreef:
Wat betreft vakanties van teamleden: modjes en midjes (BC-leden) hoeven natuurlijk niet aan heel Bokt verantwoording af te leggen over wanneer zij vrij zijn of gewoon even niet beschikbaar zijn, maar de meeste modjes die wat langer op vakantie gaan zetten dat wel in hun onderschrift. Dat geeft echter geen garantie dat dat ook gezien wordt ben ik bang.

Dit was inderdaad ook wat ik bedoelde, misschien kunnen ze gewoon even in hun onderschrift zetten dat ze op vakantie zijn, is wel gemakkelijk voor de mensen die ze hebben moeten. Maar dit is hier dus niet aan de orde.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:38

Probleem met die onderschriften is alleen dat veel mensen die niet lezen omdat er vaak zoveel andere dingen in staan, of ze zien het niet als ze een PBtje sturen. Ik zie dat soort dingen zelf ook vaak over het hoofd ben ik bang :+ , terwijl ik mijn vakanties toch ook altijd in mijn onderschrift zette :)) .

Daarnaast kan het wel eens niet zo handig zijn om op internet te verkondigen dat je niet thuis bent, het zal niet de eerste keer zijn dat inbrekers zo hun slag weten te slaan. Daar wordt ook geregeld voor gewaarschuwd, en het kan een reden zijn waarom mensen zoiets niet vertellen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 20:30

Gwen, tuurlijk kan het zijn dat ze even geen tijd had om mijn pb's te beantwoorden echter wacht ik al bijna 2 week op een antwoord.
Heb je advies opgevolgt en het verhaal bij een andere moderator voorgelegt.

ik weet dat Bokt niet verantwoordelijk is voor transactie's endergelijke. echter geeft bokt wel altijd als advies als iets niet loopt zoals het hoord te lopen dat je bemiddeling kan aanvragen op het moment dat ik dat doe en vervolgens enige tijd niks hoor tja dan voel ik me toch enigzins wel belazerd echter op een andere manier als de betreffende bokker die erbij betrokken is.

hoe dan ook, vind dat het veels te veel voorkomt zulk soort dingen en als bokt zijn regels kan aanscherpen en het dan minder voorkomt want voorkomen kan je zoiets nooit helemaal dan zou dat toch al een stap in de goede richting zijn.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:09

Goed van je dat je een andere mod hebt gePBd. Ik heb geen idee wat de reden is waarom de andere mod niet reageerde, daar ga ik verder niet over speculeren, maar ik kan me voorstellen dat je geïrriteerd bent daarover :j .

Nog niet zo lang geleden hebben de EA-mods en het beheer uitgerekend welk percentage van de transacties niet helemaal of helemaal niet naar wens verloopt. Het blijkt maar een klein deel te zijn van de overweldigende hoeveelheid advertenties die geplaatst worden, hoewel de gevallen waarbij het daadwerkelijk niet goed gaat soms wel erg bewerkelijk zijn.

De Boktregels zijn behoorlijk scherp denk ik, maar mensen blijven zelf verantwoordelijkheid dragen, daar ontkom je niet aan :) . Neemt niet weg dat het gruwelijk vervelend is als het mis gaat :n .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:40

Er is ondertussen contact met een mod van EA, dus kan hier een slotje.