Wanneer week en wanneer maand ban?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wanneer week en wanneer maand ban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:14

Wat ik me nou afvroeg, wanneer krijg je nou een maand ban en wanneer een weekban?
Ik dacht altijd"
Eerst een ban van een dag, bij volgende ow:
een week, bij volgende ow:
een maand, en dan evt 3 maanden en dan permanent.

Hoe zit dat nu? Ik heb gezocht in de boktregels maar kan daar niks vinden wat dit betreft.

odetteke

Re: Wanneer week en wanneer maand ban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:21

Okee, dom dat had ik niet gevonden... nu dan volgende vraag dan: worden daar uitzonderingen op gemaakt?

Hoe kan het dat de ene keer iemand eerst 4 OW's heeft en 3 keer in 3 maanden een week ban krijgt;
en daarna ineens 2 OW's heeft staan en weer een weekban krijgt ipv een maandban...... en de andere persoon ineens na 2 OW's een maandban?

waar word dan naar gekeken?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:26

Naar de OW's in het afgelopen half jaar + de nieuwe OW('s). Een OW is een half jaar geldig en alles van het laatste half jaar wordt dus meegeteld voor de ban.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:29

Soms kan het zijn dat de eerste ow's al weer ouder dan een half jaar zijn en die daarom niet meetellen. Verder kunnen ow's teruggedraaid zijn maar niet in de lijst aangepast, de eerste ow wordt niet in de lijst vermeld en soms krijgen mensen voor 2 dingen een ow. Bij dat laatste worden er in de ow-lijst geen meerdere regels aangemaakt, maar dan staat er bv 2 + 3: kortom ow 2 en 3 zijn dan binnen. Soms lijkt het dus misschien alsof het niet klopt, maar uitzonderingen worden er eigenlijk niet gemaakt (de enige uitzondering die ik weet is dat sommige overtredingen zo erg zijn dat er gelijk een ban voor onbepaalde tijd volgt zonder dat er ow's aan vooraf gaan)

Edit: wat amanda zegt dus eigenlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:33

ik snap het in ieder geval :) dankje!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:54

Wat ik niet snap is dat er iemand in 7 maanden 5x een OW krijgt en de teller nog steeds op 3 staat, dus een ban van een week. De op 1 na laatste ban was binnen een half jaar en die 2 daarvoor ook. Hoe zit dat dan?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:38

Daarvoor moet je even een mod pb-en ;) Individuele kwesties mogen hier eigenlijk niet besproken worden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:40

Ikima schreef:
Wat ik niet snap is dat er iemand in 7 maanden 5x een OW krijgt en de teller nog steeds op 3 staat, dus een ban van een week. De op 1 na laatste ban was binnen een half jaar en die 2 daarvoor ook. Hoe zit dat dan?

ongedaan gemaakt door de bezwaarcommissie?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:00

Zou het niet beter zijn om zoiets dan te vermelden? Of die ongedaan gemaakte ban uit de lijst verwijderen. Nu roept dat alleen maar vraagtekens op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:02

Ikima schreef:
Zou het niet beter zijn om zoiets dan te vermelden? Of die ongedaan gemaakte ban uit de lijst verwijderen. Nu roept dat alleen maar vraagtekens op.

Vraagtekens? :?
Denk dat het ons bokkers niet echt aangaat wat ze met hun OW's systeem doen als er een OW wordt ingetrokken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:33

VivaLaVida schreef:
Okee, dom dat had ik niet gevonden... nu dan volgende vraag dan: worden daar uitzonderingen op gemaakt?

Ja, het moderatorteam kan daar uitzonderingen op maken, is ook te vinden in de link die gegeven is:

Citaat:
Het moderatorteam kan bij ernstige overtredingen ook een OW overslaan, afhankelijk van de zwaarte van de overtreding.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 00:45

waar ik benieuwd naar ben is waar je de ow lijst ziet

ik heb wel een lijst gevonden maar daar staan alleen de ban's op en dan staat er vaak bij : OW's : 2

waar is de lijst waar ik terug kan zijn dat ik een ban op een bepaalde datum heb gehad...
ik krijg namelijk wel een dag en maand door maar geen jaartal....

en ik weet bijna 100% zeker dat er met die datum over 2008 gepraat word
dus zou de OW allang verlopen zijn :j

dus waar is die lijst waar ik dat kan zien?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 01:56

Ik vraag me werkelijk af wie van jullie de score bij gaat houden van alle mensen die een OW hebben gehad. Hebben jullie niets beters te doen? (Of gaat het in dit geval om jullie zelf? Dan zou ik even geen slapende honden wakker maken...:D)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 11:06

Soms is het wel prettig om te zien of iemand met een SA op de lijst komt te staan. Of wanneer iemand tever is gegaan en door meerderen getemd is een waarschuwing heeft gehad.
Verder heb ik ook een naam op de lijst gezien die een permanente ban heeft gekregen omdat het boktbeheer meent dat het een SA van iemand is terwijl het gewoon een partner is van iemand die dan een ban heeft, men denkt te menen dat het dan een SA van diegene met een ban is waardoor de ban nog eens extra verlengd wordt.
Blijkbaar mag je partner, kind of ouder geen account aanmaken wanneer je een ban hebt.
Van 1 persoon week ik dat het een SA van iemand is maar staat nog steeds niet op de lijst.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:21

Cassidy schreef:
Ik vraag me werkelijk af wie van jullie de score bij gaat houden van alle mensen die een OW hebben gehad. Hebben jullie niets beters te doen? (Of gaat het in dit geval om jullie zelf? Dan zou ik even geen slapende honden wakker maken...:D)

voornamelijk voor mij zelf ja, is dat een probleem dan :?

maar ook voor andere,aangezien bokt nog wel vaak met 2 maten meet