Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
onne schreef:Denk dat je wel een punt hebt, maar ik denk dat sommige mensen dan niet weten wat ze er voor kunnen vragen.
Zelf heb ik ook wel eens wat te koop en dan heb ik echt geen iedee wat ik daar voor zou willen hebben, hoop dat je een beetje begrijp wat ik bedoel.
Maar wat jij zegt dat je dan doorklikt , dat is ook wel een punt om over na te denken, ik in ieder geval wel.
hoop dat je in ieder geval een goed antwoord hier zult krijgen
aerdenhout1 schreef:onne schreef:Denk dat je wel een punt hebt, maar ik denk dat sommige mensen dan niet weten wat ze er voor kunnen vragen.
Zelf heb ik ook wel eens wat te koop en dan heb ik echt geen iedee wat ik daar voor zou willen hebben, hoop dat je een beetje begrijp wat ik bedoel.
Maar wat jij zegt dat je dan doorklikt , dat is ook wel een punt om over na te denken, ik in ieder geval wel.
hoop dat je in ieder geval een goed antwoord hier zult krijgen
Kijk en dat begrijp ik dus niet...je zet je paard te koop, maar weet niet wat je uiterste prijs is als er mensen komen die hem of haar zouden willen kopen?
Volgens mij heeft iedereen die ook maar iets te koop aanbied, toch wel een beetje een idee wat het ze waard is om er afstand van te doen?
Ik b.v geef liever paarden weg, dan dat ik ze verkoop, maar als ik zou verkopen, dan ging ik toch even bij mezelf ten rade wat mijn uiterste prijs zou zijn mits er iemand kwam die intresse zou hebben.
Anthea schreef:Toen ik nog op zoek nog naar een paard, heb ik wel eens te horen gekregen dat ik eerst maar eens moest komen kijken, dan konden we de vraagprijs wel bespreken.
Heel fijn, maar ik ga niet naar de andere kant van het land om een vraagprijs te horen.
mick75 schreef:Ik zou kiezen voor laag segment, middensegment en hoog segment. Dat zijn ook vrij gangbare termen, waarbij laagsegment tot grofweg 5000 Euro is, middensegment tussen de 5000 en de 10.000 en hoog segment (duurdere prijsklasse) >10.000 Euro. Dan heb je in elk geval een indicatie.
Maargoed, je hebt altijd mensen die serieus denken dat ze een 6 jarig paard met goede papieren, Z2 met WP lopend en goed gangenwerk voor 2000 Euro kunnen krijgen... Ik denk dat een ruwe indicatie op dat punt voor de verkoper ook een hoop frustratie scheelt. Die krijgt dan toch een stuk minder compleet onrealistische boden.
Bovendien kan vrijwel elke paardeneigenaar wel inschatten (al dan niet met een handje hulp) in welk segment het dier grofweg valt. Over de exacte prijs valt dan alsnog te onderhandelen.