Vraagprijs.. te koop aangeboden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Vraagprijs.. te koop aangeboden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 22:30

Al een tijd lang erger ik me een beetje aan de te koop aangeboden paarden/pony's, dat er nooit duidelijk een richtprijs word aangegeven.
Zo nu en dan ben ik op zoek voor klanten naar een paard of pony en als ik dan op bokt ga zoeken, staat er meestal geen prijs bij.
Zie je een leuk dier en dan moet je maar mailen en dan maar afwachten of je bericht terug krijgt.
9 van de 10 keer staat er wel een berichtje van de mods dat er berichten zijn verwijderd omdat dit toch vragen zijn die je als koper wil weten.
Kunnen daar nu niet wat betere regels voor komen, zodat..als je al een paardje ziet die aan jou eisen voldoet, je tenminste weet of het ook in jou prijsklasse ligt?
Bij zadels, hoofdstellen enz, wordt het wel gedaan...een prijs en anders doe een goed bod. Nu wil ik natuurlijk niet een zadel met een paard vergelijken, maar toch...ben ik nu de enige die me er aan stoord???
OP marktplaats klik ik ook meestal de advertentie's door waar geen prijs bij staat, dus misschien is het voor de verkopers van paarden ook wel gunstig?

daniekjuh

Re: Vraagprijs.. te koop aangeboden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:30

is geloof ik al een ander topic over...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 22:32

Is dat zo?? Dan heb ik die gemist!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:34

Ik vind het ook erg onhandig, vaak zie ik wel een paard/veulen dat me wel interesseert, maar ben vaak te lui om elke keer een pb te sturen om de prijs te weten te komen. Ik snap niet goed waarom mensen de prijs er niet gewoon bij zetten, toch veel handiger dan 100de pb's te moeten beantwoorden...

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:37

Denk dat je wel een punt hebt, maar ik denk dat sommige mensen dan niet weten wat ze er voor kunnen vragen.
Zelf heb ik ook wel eens wat te koop en dan heb ik echt geen iedee wat ik daar voor zou willen hebben, hoop dat je een beetje begrijp wat ik bedoel.
Maar wat jij zegt dat je dan doorklikt , dat is ook wel een punt om over na te denken, ik in ieder geval wel.
hoop dat je in ieder geval een goed antwoord hier zult krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:37

Toen ik nog op zoek nog naar een paard, heb ik wel eens te horen gekregen dat ik eerst maar eens moest komen kijken, dan konden we de vraagprijs wel bespreken. :roll:

Heel fijn, maar ik ga niet naar de andere kant van het land om een vraagprijs te horen. :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 22:44

onne schreef:
Denk dat je wel een punt hebt, maar ik denk dat sommige mensen dan niet weten wat ze er voor kunnen vragen.
Zelf heb ik ook wel eens wat te koop en dan heb ik echt geen iedee wat ik daar voor zou willen hebben, hoop dat je een beetje begrijp wat ik bedoel.
Maar wat jij zegt dat je dan doorklikt , dat is ook wel een punt om over na te denken, ik in ieder geval wel.

Kijk en dat begrijp ik dus niet...je zet je paard te koop, maar weet niet wat je uiterste prijs is als er mensen komen die hem of haar zouden willen kopen?
Volgens mij heeft iedereen die ook maar iets te koop aanbied, toch wel een beetje een idee wat het ze waard is om er afstand van te doen?
Ik b.v geef liever paarden weg, dan dat ik ze verkoop, maar als ik zou verkopen, dan ging ik toch even bij mezelf ten rade wat mijn uiterste prijs zou zijn mits er iemand kwam die intresse zou hebben.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:46

aerdenhout1 schreef:
onne schreef:

Kijk en dat begrijp ik dus niet...je zet je paard te koop, maar weet niet wat je uiterste prijs is als er mensen komen die hem of haar zouden willen kopen?
Volgens mij heeft iedereen die ook maar iets te koop aanbied, toch wel een beetje een idee wat het ze waard is om er afstand van te doen?
Ik b.v geef liever paarden weg, dan dat ik ze verkoop, maar als ik zou verkopen, dan ging ik toch even bij mezelf ten rade wat mijn uiterste prijs zou zijn mits er iemand kwam die intresse zou hebben.

Inderdaad, het eerste wat ik beslis als ik beslist heb van mijn paard te verkopen, dat is de prijs die ik er graag voor zou krijgen ...
Je weet toch ook wat je er voor gegeven hebt of welk ras het is en welke kwaliteiten het heeft, dan kan je zeker toch wel een vraagprijs bedenken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:52

Ik vind sowieso als je iets te koop zet, dat je er een prijs bij moet vermelden, dat vage wat nu mode is op bokt, vind ik al niet de moeite meer, slaat eigenlijk nergens op.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:55

Het is voor een paard inderdaad wel wat anders.
De laatste keer dat ik een paard te koop aanbood had ik er wel een prijs bij, dat wist ik wel
Maar toch zullen er mensen zijn die het echt niet weten, misschien uit onwetendheid , geen iedee.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:08

Ik denk dat 't is, dat mensen zichzelf niets tekort willen doen. Misschien is hun prijs wel té hoog, en lopen ze kopers mis. Maar stel dat hun prijs te laag is, dat iemand uit zichzelf meer geboden zou hebben..dan hadden ze dus meer geld kunnen krijgen. Dus mensen gaan dan niks zeggen, in de hoop dat iemand met een hoger bod komt dan wat zij zelf in gedachten hebben.

Kan ik me zo voorstellen..maar hoewel ik niet eens op zoek ben naar een paard, vind ik het soms al vervelend, gewoon als ik de advertenties doorkijk..

jerommeke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 00:07

Vervelend als er geen richtprijs bij staat. De meeste mensen die een paard willen aankopen hebben wel een maximum, je weet dus niet of bepaalde leuke dieren dan wel binnen je budget passen. Zoeken gaat veel langzamer en is intensiever.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 00:10

Anthea schreef:
Toen ik nog op zoek nog naar een paard, heb ik wel eens te horen gekregen dat ik eerst maar eens moest komen kijken, dan konden we de vraagprijs wel bespreken. :roll:

Heel fijn, maar ik ga niet naar de andere kant van het land om een vraagprijs te horen. :)

Dat heb ik dus één keer gedaan, omdat die mensen een kwartiertje bij mij vandaan woonden. Die hebben toen tijd en moeite erin gestoken, heel vriendelijk, om vervolgens met een vp te komen die zes keer zo hoog was als wat ik wilde uitgeven. Als ze dan alleen een richtprijs hadden gegeven had ik al kunnen zeggen dat het 'm niet ging worden.. Zonde van hun (en mijn) tijd..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 00:29

Je zou als je niet echt een goed beeld hebt van wat jouw specifieke paard waard is toch op zijn minst kunnen vermelden in welk prijssegment jouw paard valt, het lagere, midden of hoge. Dan heb je tenminste een indicatie van of het paard de moeite is van bezichtigen vanwege de prijs of dat het meteen al off-limits is.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 00:41

Ben het hier ook mee eens. of anders dat je verplicht een richtprijs in moet vullen b.v. < 500,- 500-1000,- 1000-1500,- 1500-2500,- 2500-3500,-, 3500-4500,-5000-7500,- 7500>
zoiets? (imo zijn over het algemeen de grenzen bij mensen die een wat duurder paard kopen wat breder als die een goedkoop ding willen, vandaar deze indeling..). En dat je ms ook kunt sorteren op die prijsklasses. Het wordt zo ms wel een beetje marktplaatsachtig, maar ik vind het ook ontzettend irritant als er geen prijs of prijsindicatie bij staat..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 03:27

Ik zou kiezen voor laag segment, middensegment en hoog segment. Dat zijn ook vrij gangbare termen, waarbij laagsegment tot grofweg 5000 Euro is, middensegment tussen de 5000 en de 10.000 en hoog segment (duurdere prijsklasse) >10.000 Euro. Dan heb je in elk geval een indicatie.

Maargoed, je hebt altijd mensen die serieus denken dat ze een 6 jarig paard met goede papieren, Z2 met WP lopend en goed gangenwerk voor 2000 Euro kunnen krijgen... Ik denk dat een ruwe indicatie op dat punt voor de verkoper ook een hoop frustratie scheelt. Die krijgt dan toch een stuk minder compleet onrealistische boden.

Bovendien kan vrijwel elke paardeneigenaar wel inschatten (al dan niet met een handje hulp) in welk segment het dier grofweg valt. Over de exacte prijs valt dan alsnog te onderhandelen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:44

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:51

Ik denk dat het inderdaad kan zijn dat een groep mensen het liever vaag houden om genoeg geld eruit te kunnen slepen en een groep mensen waarbij geld niet zo belangrijk is als een goed adres. Ik geef mijn paard nog liever weg aan een goed adres dan er een leuk bedrag voor te krijgen terwijl het niet goed voelt.

Persoonlijk stoor ik me er niet aan dat er geen vp bij staat, de meesten willen deze wel geven. Wel baal ik een beetje als er staat n.o.t.k., terwijl je helemaal niets nader overeen kan komen want de prijs ligt al wel vast. Geef dan aan 'op aanvraag' o.i.d.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:02

RT-D --> FZ

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:17

mick75 schreef:
Ik zou kiezen voor laag segment, middensegment en hoog segment. Dat zijn ook vrij gangbare termen, waarbij laagsegment tot grofweg 5000 Euro is, middensegment tussen de 5000 en de 10.000 en hoog segment (duurdere prijsklasse) >10.000 Euro. Dan heb je in elk geval een indicatie.

Maargoed, je hebt altijd mensen die serieus denken dat ze een 6 jarig paard met goede papieren, Z2 met WP lopend en goed gangenwerk voor 2000 Euro kunnen krijgen... Ik denk dat een ruwe indicatie op dat punt voor de verkoper ook een hoop frustratie scheelt. Die krijgt dan toch een stuk minder compleet onrealistische boden.

Bovendien kan vrijwel elke paardeneigenaar wel inschatten (al dan niet met een handje hulp) in welk segment het dier grofweg valt. Over de exacte prijs valt dan alsnog te onderhandelen.

aangezien er ook mensen zijn die zoeken naar een pony (zoals ik), verwacht ik voor 5000,- toch een salinero welsh A pony :P

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 00:15