HAW smoesjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

HAW smoesjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 21:37

Ik kan er deels wel om lachen, maar deels is het ook wel irritant ..

Op ITP of HAW blijven mensen foto's en filmpjes plaatsen,maar kunnen niet tegen de kritiek die gegeven word.

Respect voor degenen die daadwerkelijk wel echt wat met het commentaar doen.

Maar ik lees telkens maar weer na het kritiek, dat het altijd aan wat anders lag, bijvoorbeeld :

- Paard had zijn dag niet
- Net een nieuw/ander zadel
- Ruiter heeft last van de rug ( :)) word vaak gebruikt)
- Het was te warm
- Of te koud
- Of te nat
- Altijd zijn de filmpjes of foto's al minimaal een maand oud, en nu rijden ze natuurlijk veeeeel beter :')
- Normaal zit de achterhand er wel onder hoor :')

Wat zijn de leukste smoezen die jullie tegenkomen?

Anoeska

Re: HAW smoesjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:38

Met stip op 1: De momentopname!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 21:38

Ohw ja hoe kan ik die vergeten :')

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:41

haha :')
Klopt idd wel. Tegen woordig zie je alleen nog maar smoesjes voorbij komen, (oke bijna iedereen ;))

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:42

:D :Y)

Vermoeiend altijd....

Komt ook veel voor:
Lijkt of ik te groot ben maar dat ben ik niet want ik WEEG ......
Ondertussen kunnen ze mee lopen en drijven met hun dijbeen :+

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 21:44

En dan heb ik het nog niet over *zet irritant eigenwijze stem op* "Cap is eigen keus"

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:45

Ach, ik heb daar niet zo heel veel moeite mee. Het is vrij natuurlijk om in eerste instantie verdedigend te reageren...
Vaak moeten de opmerkingen even bezinken en er zijn genoeg ruiters die in eerste instantie met 'excuses' komen die er later best nog wel eens mee aan de gang gaan. Als je dan foto's ziet van een paar maanden later blijkt dat er toch wel wat is aangekomen.

Overigens zijn er mensen die onverbeterlijk zijn, dan is 'dat hoort zo' (vanwege ras/stijl/optoming/eigen voorkeur) ook een schitterend excuus. :) Mensen die het aan tijdelijke omstandigheden toeschrijven (te warm / te koud) erkennen dat ze het eigenlijk wel beter zouden willen, ook al doen ze dat wat indirect. Mensen die aangeven dat 'het zo hoort' doen in mijn ervaring heel weinig met kritiek. (Ook niet als minstens 500 bokkers op hun eigen onsubtiele manier duidelijk maken dat het niet zo hoort :) )

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:39

Ik kom weinig op HAW, maar hoé herkenbaar zijn de smoesjes die TS noemt :j Ik moet er alleen maar om lachen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:49

Cap is toch ook gewoon eigen keuze :? Ik vind het belachelijk om 20 pagina's te gaan zitten neuzelen of iemand een cap op zet of niet.

Daarnaast is het ook gewoon ronduit Karel Utrecht Tango als je rijtechnische tips wilt en je zit zo krom als een hoepel vanwege rugproblemen dat mensen maar blijven zaniken over je houding. *uit eigen ervaring :)) * Niet dat je dat niet beter zou willen hebben maar als je daar niks mee kunt op dat moment, kunnen mensen toch nog helpen met tips over andere dingen? Maar nee, Bokt is dan net zo'n langspeelplaat die is blijven hangen...

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:51

Cap ís ook eigen keus :=

Maar idd, die smoesjes vind ik wel redelijk irritant :+
Zet het dan op rijden ITP ofzo, als je geen kritiek wil..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:56

ik moet er ook altijd wel om lachen hoor :)

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:01

ik zet mijn topics (nu toch nogniet) niet in HAW, omdat er nog zoveel werk aan is en op ITP ook commentaar gegeven mag worden :)
smoesjes helpen toch niet, maak je alleen jezelfs iets wijs :)

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:02

Ik word er ook altijd wel moe van dat mensen foto's plaatsen en dan een hele waslijst met dingen erbij zetten waarom het op de foto's er niet goed uit ziet. Volgens mij weten ze dan al heel goed wat ze wel en niet goed doen, maar waarom de foto's dan nog op HAW zetten. Daar zet je ze na mijn mening op om nuttige info te krijgen over punten die je kunt verbeteren. Maar soms word er door bokt ook wel heel erg door gedramt op 1 ding. Dan moeten even 20 mensen precies hetzelfde zeggen.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:07

'Helaas moest de fotograaf weg toen hij lekker door zijn lijf ging lopen' las ik laatst. Ja, waarom plaats je dan die foto's die toch niet voor commentaar bedoeld zijn op HAW?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:08

Ik zet fototopiics eigenlijk altijd in HAW, gewoonweg omdat ik heel vaak heel zinvol kritiek krijg waar ik zeker wat mee kan :)

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:10

En daar is het voor toch ;)
Inderdaad vind ik 'de momentopname' erg vervelend. Ach, ik kan er meestal wel om lachen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:13

Ik kan niet zeggen dat ik me irriteer aan dat soort smoesjes en moet er wel heel hard om lachen als ik iets tegenkom op een foto.

Waar ik wel een hekel aan heb ik dat mensen zo finaal in de strijd gaan dat het een soort reltopic wordt. Geef gewoon je fouten toe, je bent een mens, geen robot!

Al vind ik wel dat bokt in sommige dingen errug kan overdrijven hoor..sommige bokkers zuigen het bloed onder de nagels van een TS vandaan..en dat vind ik jammer..zeker als het allemaal wel meevalt
Laatst bijgewerkt door Ladygiroc op 27-06-09 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:14

Bedoel je niet je bent een mens, geen robot? ;)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:16

allemaal zo herkenbaar.. net zoals:

- geen commentaar op de slof (dat terwijl de slof op alle foto's mega strak zit en niet goed gebruikt wordt

- commentaar/tips van medebokkers wegwuiven omdat ze zo moeten rijden van hun instructeur (die erg "hoog" rijd en heel veel "internationaal" rijd)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:22

Ik heb 1 keer HAW topic aangemaakt en lees het verder wel regelmatig.
Om die 'smoesjes' moet ik wel lachen. Denk dan altijd maar je zet het zelf op internet neer dus kan je ook soms (hard) commentaar verwachten.

Maar ik kan me ook ergeren aan het eentonige commentaar dat er gegeven wordt. Bij elk topic staat er wel iets van je hebt pianohandjes, tenen naar binnen en volgens mij ben je iets te streng met je handen.
Dit soort dingen worden echt vaak gezegd, maar meer commentaar komt er dan weinig. Dat vind ik ook jammer.. Al moet ik wel zeggen dat ik HAW aangemaakt had in de tijd dat ik al poos geen les meer had gehad het me idd wel ineens opviel dat ik idd pianohandjes had. Sindsdien let ik er wel op :P

Pas was er ook, dacht ik HAW, topich over iemand die m/z reed maar dat het er op de foto's echt niet naar uitzag. Ook allemaal smoesjes.. Dan moet je, vind ik, in het topic niet neer zetten dat je m/z bent. Dan wordt er wel wat van je verwacht...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:26

Claudienee schreef:
Bedoel je niet je bent een mens, geen robot? ;)

Uh ja die ja... :o

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:35

Vind ze altijd wel grappig.
Moet zeggen dat ik sommige wel snap van de "smoesjes". Sommige bokkers kunnen ook zo doordrammen over kleine dingen. Als ik soms dat commentaar lees bij een HAW topic, kan ik me voorstellen dat een wat jonger meisje smoesjes gaat bedenken om er onder uit te komen. Zo'n kind wil nou eenmaal haar pony showen ;)

Maar soms irriteer ik me er inderdaad ook wel aan. Maar die dingen zoals cap eigen keuze vind ik geen smoesje. Cap vind ik ook gewoon eigen keuze :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:45

Urielle schreef:
Cap is toch ook gewoon eigen keuze :? Ik vind het belachelijk om 20 pagina's te gaan zitten neuzelen of iemand een cap op zet of niet.

Daarnaast is het ook gewoon ronduit Karel Utrecht Tango als je rijtechnische tips wilt en je zit zo krom als een hoepel vanwege rugproblemen dat mensen maar blijven zaniken over je houding. *uit eigen ervaring :)) * Niet dat je dat niet beter zou willen hebben maar als je daar niks mee kunt op dat moment, kunnen mensen toch nog helpen met tips over andere dingen? Maar nee, Bokt is dan net zo'n langspeelplaat die is blijven hangen...

Hier meld zich er nog een....
Vind je het gek als ik bokken niet netjes uit kan zitten als ik bij het kleinste huppeltje al een klap in me rug krijg, en dat ik dan wat gespannen word? -O-

Ik wil ook nog steeds es een leuk Haw topic, maar als ik eindelijk eens een fotograaf heb lijken de foto's nergenst op (op het verkeerde moment genomen, dus losrijden klik klik klik, daarna batterij leeg en dus alleen losrijfoto's...) maar dan zet ik ze gewoon niet op bokt. Ik kijk ernaar, leer ervan en wacht tot het een keer beter gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:50

Sommige smoesjes vind ik wel irritant ja, vooral de het is te warm/nat/droog/koud/winderig etc.
Of iemand echt een rugprobleem heeft, of een nieuw zadel, dat kan ik niet zien van achter m'n computer dus ik ga er dan maar van uit dat het zo is. Als iemand na een half jaar nog zeurt over z'n "nieuwe" zadel dan is het wat anders uiteraard.

Zelf zet ik er ook vaak wat bij. Mijn bijrijdpaard is bijvoorbeeld snel gespannen, ik zet dat er bij, en hoe we daar aan werken. Ook weet ik van mezelf dat ik snel naar voren ga zitten als m'n bijrijdpaard gespannen is, dat zet ik erbij en dat ik daar aan werk.
Waarom ik dat doen? Anders krijg ik alleen maar commentaar van :"hij is wel wat gespannen, en probeer rechtop te zitten". Prima commentaar opzich, maar ik realiseer me dat al. Geef dan tips hoe ik het op kan lossen, of geef commentaar over dingen die mij misschien niet opgevallen zijn. Daar heb je als ruiter veel meer aan dan eindeloze herhalingen van hetzelfe punt.

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:58

mss doen mensen dat idd gewoon om 7 pagina's met dezelfde commentaar te vermijden...

Ik kan mij er harder aan ergeren dat de TS bvb aangeeft dat hij/zij niet rechtzit en minstens 20 bokkers het dan nog nodig vinden in hun commentaar te zetten dat de TS niet rechtzit....