idee mbt oplichters op EA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Champie_Me

idee mbt oplichters op EA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 17:38

hoihoi

na wéér een topic in EA tegengekomen te zijn met mensen die op bokt hun zaken mogelijk niet netjes afhandelen mbt wel betalen niet verzenden heb ik een ideetje (misschien al eerder genoemd maar dat weet ik niet)

ik had bedacht om IEDEREEN een knop te geven op het profiel met; Ervaringen EA. daarin staan bovenaan de gemiddelde ervaringen bij een ja/nee antwoord is het ..% ja ..% nee en bij een 1-10 antwoord is het een gemiddeld cijfer.

daarin kun je aangeven met de cijfers 1-10 of ja/nee en een stukje erboven met wat je gekocht hebt dus om het in een rijtje te zetten;

-Wat heb ik gekocht; ..................
- Ik heb mijn spullen binnengekregen; Ja/Nee (zo nee omschrijf hieronder de details)
- De producten kreeg ik in de omschreven staat? Ja/Nee/nvt
- Snel afgehandeld? 1-10 (1 is niet snel +- 2 weken, 10 is heel snel, de zelfde/volgende dag verzonden)
- Mijn evt vragen werden via pb beantwoord? 1-10 (1 is niet beantwoord en 10 is dezelfde dag nog beantwoord)
- Mijn cijfer voor deze keer handelen met deze persoon is een; 1-10
- Opmerkingen (hier kun je neerzetten dingen zoals ik heb mijn spullen niet gekregen omdat enz enz)

daarnaast kan er voor degene waarbij dit op het profiel staat een knopje komen voor reactie op bovenstaand lijstje als hij het bijvoorbeeld niet eens is met een reactie van bovenstaand of dat er mogelijk niet gehandeld is maar dit lijstje min of meer als wraak slecht ingevuld is (dit zou niet direct onder dit hierboven komen te staan maar als knopje met hyperlink naar een losse pagina, anders wordt bij veel handelen de lijst wel erg lang!)

dan kan iedereen beoordelen of hij/zij met jou in onderhandeling wil gaan en heb je over deze reactie ook zelf nog wat te zeggen...

ik hoop dat er wat mee gedaan wordt want met een ban komen ze toch elke keer weer terug... ik zou sowieso voor een IP-ban gaan ipv een Account-ban maar dat is mijn ding,,, dan kunnen ze sowieso niet terugkeren onder het ip waarop ze onjuist gehandeld hebben

groetjes Champie
P.S. reacties graag onderbouwen, aan alleen ik vind t niks heb ik niks! als je zelf nog ideetjes hebt om evt het lijstje completer te maken dan kun je dat hieronder altijd vermelden!

TE5

Re: idee mbt oplichters op EA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:40

Het idee is goed,
maar de uitwerking wordt waarschijnlijk sowieso al minder..
Er zijn hier zat bokkers die het met mekaar niet zo heel goed kunnen vinden,
en als ze dan echt zin hebben kinderachtig te spelen heb je zo een 1 te pakken..
Snap je wat ik bedoel?
Het kan heel makkelijk verkeerd uitpakken zo..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:42

Er zijn al 100en topics waar mensen zo'n zelfde idee geven.. :+
Niet echt iets nieuws onder de zon dus.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 17:45

@ TE5; ja dat klopt maar daarom ook een mogelijke reactieknop op de geplaatste 'beoordeling'

@ moonfish13; dacht ik al wel maar wist het niet zeker, maar blijkt maar toch weer hoe belangrijk het is dat er iets komt tegen oplichters...

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:46

Klopt er zijn al meedere topics over, en idd wat TE5 zegt, je kan ook als je die persoon niet mag, erop stemmen.
Maar daarin tegen, kunnen ze ook op bokt maken, dat als je gewoon erneerzet dat het niet verzonden is, terwijl dat wel zo is, maar je een hekel aan diegene hebt, ze er ook een straf opzetten zoals bannen van bokt..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:50

Een waterdichte oplossing is gewoon mission impossible.
En daarnaast moet je ook gewoon opletten van wie je iets koopt en geen dingen kopen van grote waarde zonder het gezien te hebben.
Zorgen dat het bedrag in kwestie niet te hoog word dus.
Ik heb al zat gekocht via bokt en ik zat er laatst ook een keer naast, zuur hoor maar het kon gebeuren.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:01

dat kan idd,,, dat is het risico ook maar ik denk dat dit voor veel mensen wel een indruk kan geven mbt het handelen met deze persoon... en het die risico's verkleint maar zeker niet wegneemt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:03

Dat is dus geen zuivere indruk die je dan krijgt.
Dat kan erg nadelig werken op de verkoper als je een stel kleuters tegen je hebt.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:14

Ik vind gewoon, dat elke klacht die er bij een mod binnen komt, van die persoon een meldingm in een speciaal topic moet worden gegeven, misschien banketstaaf.. maar wel eigen schuld..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:17

minjon schreef:
Ik vind gewoon, dat elke klacht die er bij een mod binnen komt, van die persoon een meldingm in een speciaal topic moet worden gegeven, misschien banketstaaf.. maar wel eigen schuld..

Ja en dan heb je een keer een mierenn**ker waar het pakketje 1 dagje later komt door de post en dan laten ze je gelijk in zo'n topic zetten. *\o/*
Dit gaat gewoon niet werken hoor, echt niet.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:35

Ohja, das ook weer zo :')
Maar heb het dan wel over weken he.. ;)

Maar toch vind ik, dat je het best in een topic mag zetten, waarvan de TS degene is die jou bedrogen (ofzo) heeft.. om mensen te waarschuwen, maar dat is mijn mening :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:43

Ook dan kunnen de eerder genoemde kleuters je in een kwaad daglicht zetten..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 01:15

ik vind dat zoiets ook voor kopers moet gelden

hoevaak ik de afgelopen weken al niet iets voor iemand op bestelling (!) heb gemaakt.. ze niet betalen en nooit meer wat van zich laten horen! :( gek word je er van!
zulke mensen moeten gewoon gelijk verbannen worden!

afspraak = afspraak :(

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 01:41

Ja inderdaad, daar kan ik me ook aan ergeren.
Dat is erg banketstaaf!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 07:54

LimaMambo schreef:

hoevaak ik de afgelopen weken al niet iets voor iemand op bestelling (!) heb gemaakt.. ze niet betalen en nooit meer wat van zich laten horen! :( gek word je er van!

Idd!! Erg irritant!!
Ik heb laatst ook weer wat besteld voor iemand, en hoor weer niks! Er wordt afgesproken dat het geld overgemaakt wordt, ik heb het adres, het pakketje ligt zelfs gewoon klaar voor verzending. Maar geld komt er niet. En op PB's wordt niet gereageerd. Ongelooflijk!!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:43

Nathalie schreef:
LimaMambo schreef:

Idd!! Erg irritant!!
Ik heb laatst ook weer wat besteld voor iemand, en hoor weer niks! Er wordt afgesproken dat het geld overgemaakt wordt, ik heb het adres, het pakketje ligt zelfs gewoon klaar voor verzending. Maar geld komt er niet. En op PB's wordt niet gereageerd. Ongelooflijk!!

ja idd.. het is gewoon onbeschoft
je maakt iets naar hun wensen, reageren ze niet meer :(
heb alle adressen nog wel ergens
denk dat ik ze allemaal een abonnementje op de playboy geef
~~}>

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 14:04

daarom moet je van te voren ook gewoon laten betalen... mja je gaat uit op vertrouwen... maar opzich hoort het 'kopen' gedeelte natuurlijk ook onder Ervaringen EA

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:10

Ik blijf ook zovaak met spul zitten wat ik meebestel voor bokkers maar nooit meer iets van hoor.
Dan kan het in mijn geval dus ook gaan om producten van >E100 en dat is echt dik balen.
Doe altijd graag mn best voor mensen en als ik dan die dag net een bestelling plaats bij de leverancier bestel ik het graag alvast mee voor diegene zodat het mooi vlot in huis is.
Maja, zou ik dus ook eigenlijk niet moeten doen....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:19

hier zijn al zoveel topics over geweest maar nergens komt wat uit...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:17

(ver)kopen via internet = gokken

Er blijven risico's aan zitten dat heb je nu eenmaal met internet.

Persoonlijk check ik de personen even voordat ik iets koop van bokt, zo kan je meestal achterhalen hoe eerdere onderhandelingen hebben plaatsgevonden.

Of zoek iets uit wat bij je in de buurt zit?