gegroet vanuit tunesie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

gegroet vanuit tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 12:34

Hallo allemaal,
Aangezien ik hier nieuw ben zal ik me even voorstellen. Martine, 24 jaar en woon sinds anderhalf jaar in Tunesie. Ik rijd paard sinds mijn zesde en heb in nederland een shetlandpony, een arabische merrie en een hannoveraanse merrie gehad. Dit is echter wel al een paar jaartjes geleden. Nu ik niet meer studeer en hier in Tunesie woon heb ik me weer helemaal op de paarden gestort. Je hebt hier voornamelijk arabieren en berbers, maar de meeste paarden zijn een mengelmoesje. Het overkoepelende stamboek FNARC (www.fnarc.nat.tn) zorgt voor wat meer organisatie.
Zelf ben ik helemaal weg van berbers en heb ik dan ook 2 berberhengsten:
Flavio, 4 jaar (http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 9138_n.jpg)
en Darius, een jaar en drie maanden (http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 4703_n.jpg)
Ze staan bij een duitse vriendin die een grote ranch heeft met zelf ook nog 11 paarden. Zij gebruikt haar paarden echter niet voor het massatoerisme op het strand, alleen voor echt ervaren ruiters die via via bij haar terecht komen. Helaas is de situatie van veel paarden hier niet zoals die zou moeten zijn! Hopelijk kunnen we hier iets aan veranderen...
Groetjes Martine

WinSel

Re: gegroet vanuit tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:35

Welkom :D

Wat heb je een gave paarden zeg super.

Pas op hoor, Bokt is zeer verslavend

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 12:43

dank je! haha en dat is mooi, overdags is het nu te warm om met de paarden bezig te zijn, en elke dag strand gaat toch vervelen he ;)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:25

Hoi, Mooie foto's!
Ik woon ook in Tunesie! In Douz, aan de rand van de Sahara.
Sinds kort heb ik ook een Berber en we zijn nog driftig een naam aan het verzinnen. ElHadh - geluk maakt grote kans.

Ik las in je profiel dat je ook aardig in de weer bent met honden.
Ik heb ook een hond die is komen aanlopen na een aanrijding en het lijkt net of hij ons heeft uitgekozen om bij te blijven.
Veearts erbij om de wond te verzorgen en of ik wel of geen eten geef hij blijft en hij blijkt gek op de paarden te zijn!

En nu is er weer een kleine pup opgedoken zonder moeder in de buurt.

We verzamelen een beestenbende: helemaal leuk!
Groetjes uit het zand!
Laatst bijgewerkt door bedouin op 27-06-09 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:27

Gave paarden! Maar de hele dag op het strand verveeld? Werk je niet dan?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 16:53

Hey Bedouin! Hebben wij elkaar niet ooit eens via hyves heel vaag gesproken? Jij en je vriend organiseren toch tochten door de sahara? Ik neem aan dat er niet zo veel nederlandse vrouwen in douz wonen die geinteresseerd zijn in paarden ;) en ja heerlijk is het hier om de vrijheid te hebben dat zo'n beestenboel gewoon kan :) ik zou ook alle zielige hondjes en paardjes wel willen opvangen, helaas kan dat natuurlijk niet... Dus met drie honden en twee paarden is het voorlopig vol! Als ik eens naar Douz kom zal ik het je laten weten, kunnen we eens koffie gaan drinken :)

En Olijkje: dank je wel! Het zijn echte schatten die twee macho'tjes :) en ja, de hele dag op het strand vervelen was ook lichtelijk overdreven ;) ik en mijn vriend zijn bezig een restaurantje te openen, maar aangezien al het regelwerk hier nogal wat tijd in beslag neemt heb ik het nu vrij rustig :)

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:44

ohh okee :P

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:16

Ha Lakshmi, uhh ik ga direct je naam opsnorren en,... gevonden door gewoon te lezen!
Ja ik en Abderrahim organiseren inderdaad trektochten door de Sahara. Ook te vinden via de saharadouz.hyves
Jaaah kom maar hoor, naar Douz, kunnen we samen een rit maken door de Sahara! Mijn engelse vriendin van hier kon het niet bolwerken, helaas, dus jij als Hollandse bent helemaal welkom, koffie, couscous en over paarden praten.
Nederlandse vrouwen zijn er volgens mij helemaal niet in Douz.
Wat is de naam van de ranch eigenlijk op Djerba? Er zijn er veel, zo merkte ik na wat googelen, wat ik zag op de foto's ziet er mooi verzorgd uit.
En het restaurant wat je samen met je vriend bent begonnen, lekker eten? Ik kom wel langs, we zijn zo nu en dan op Djerba, weliswaar vaker op het vliegveld dan in het centrum, dus wie weet!
Wordt er nu verwacht dat jullie gaan trouwen of gaat er allemaal relaxed aan toe?
Leuk om je zo via Bokt.nl te vinden!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 11:05

Hey Bedouin, leuk ja ik zal zeker een keer langskomen :) in ieder geval hadden mijn vriend en ik al in gedachten met het douzfestival te komen, maar dat duurt nog wel even... Misschien nog wel eerder dus :) Mijn vriend komt uit La Marsa en was tot ik hem een paar maanden terug naar Ksar Ghilene had meegenomen nog nooit in de woestijn geweest, hehehe.
De ranch heeft (nog) geen naam aangezien het een priveranch is. We willen best met toeristen werken, maar dan alleen met ervaren rijders. Mijn vriendin heeft de paarden die zij hier heeft zelf (heel gevoelig) afgericht en wil dus niet zomaar iedereen erop laten rondhobbelen..
Het restaurant is nog niet af, over twee weken inchallah moet het dan toch eindelijk klaar zijn. Het is in Houmt Souk aan de kant van de weg richting het vliegveld ;) als jullie een keer hierheen komen laat het eens weten :)
En ja uiteraard zit de trouwdruk er wel een beetje op! Maar ik wil dan toch wel minimaal 2,5 jaar samen zijn. Gelukkig begrijpt zijn familie dat ook wel, ze zijn eigenlijk heel modern. Alleen pakken ze natuurlijk wel elke kans om me te vertellen over de huwelijksgebruiken hier enzo ;) Maar zijn familie woont dus in La Marsa, Tunis; hier een dikke 500km vandaan, dus zo vaak zien we ze niet.. Hoe zit dat bij jou? Ik neem aan dat zijn familie wel daar woont ook, en je dan ook nog wat meer druk voelt..
En ja zeker leuk :)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:10

Wel een voordeel om wat verder van de familie te wonen, lijkt me zo.
Wij -en zijn familie, wonen allemaal in Douz.
We zijn inmiddels getrouwd.
Ga jij nu na 3 maanden weer t land uit of heb je n manier gevonden om te blijven?
Enne, de naam van het restaurant? Reclame maken mag best, -'n beetje!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 17:44

bedouin: ja zeker, al zijn ze nog zo aardig, wij hollanders zijn er vaak toch niet echt aan gewend, die families die alles samen doen.. Hebben jullie een echte traditionele bruiloft gehad? Op de drommedarissen etc? En ik blijf gewoon hier, heb een verblijfsvergunning. Jij toch ook neem ik aan, als je getrouwd bent is dat toch makkelijk?
De naam van ons restaurantje is newfood, new omdat dat de bijnaam is van mijn vriend (zn echte naam begint met een M, nu kan je vast wel raden hoe hij heet..).
Woon je trouwens echt bij de schoonfamilie in huis?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:31

Vanaf mijn 2de verblijf in Tunesie zijn we een huis gaan huren zelf meubels aangeschaft. Mijn ritme is zo enorm anders dan de vrouwen van de familie, ik zou mezelf alleen maar in de weg zitten, wanner ik daar de hele dag zou zitten, slapen deed ik meestal voor de tv.
Ik ben iemand die de stallen gaat uitmesten en de paarden wil vertroetelen. Toen die nog bij de familie stonden werd ik gewoon weg door zijn moeder de stal uitgetrokken. Dat moet je dus met mij niet doen. Zijn broer haalde zijn schouders op toen ik voorstelde de stal uit te mesten omdat de bovenlaag mij ongezond leek. Toen barstte bij mij de bom!
Nu hebben we een eigen terrein, 5 stallen zijn klaar, 4 paarden zijn onder mijn hoede en 3 stallen gaan nog gebouwd worden.
Mijn ervaring is helaas niet dat de familie alles samen doet, wel elkaar de hand boven het hoofd houd. Anyway de couscous bij de familie blijft het altijd waard om steeds weer langs te gaan.
Ik ben gewoon een werker, het huishouden doe ik erbij, dat is niet mijn prioriteit, wel de paarden.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 11:48

hmm ik snap helemaal wat je bedoelt! ze snappen er niets van dat je liever je paard in een schone stal zet dan elke dag de ramen zeemt...wat voor paarden heb jij? heb je ergens fotos?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:37

Via mijn profiel kun je mijn website vinden. Er staan inmiddels veel foto's op. Maar joh! Ikzelf ben helemaal weg van jouw Flavio! Prachtig paardje!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 13:43

Aah ik zal eens even kijken :) Ja en mooi is hij he! Hij heeft ook een heel fijn karakter, hoewel hij af en toe wel even moet laten merken dat hij hengst is..

marco28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:05

Welkom op bokt en veel plezier