Ik moet er ook aan geloven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sakvis

Ik moet er ook aan geloven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 21:54

Ik zal me ooit eens op bokt moeten voorstellen.... verschikkelijk. Nee hoor, ik ga gewoon wat leuks over mij vertellen, en als je het wilt lezen is het leuk en anders even goede vrienden. Nou let's start...

Ik ben Saskia Visser. En zodra ik achter de computer zit verander ik in ''sakvis'. Je kunt me overal vinden onder die naam. Het is een combinatie van mijn voor en achernaam. En mensen die mij beter kennen gebruiken het ook als roepnaam.

Ik ben (bijna) 16 jaar geleden geboren in Nieuwegein. Een plaatsje in de provincie Utrecht. Al ruim 3 jaar volg ik VWO onderwijs op een school in Nieuwegein.... Ik heb het hier erg naar mijn zin.

Nu even het meer interessante gedeelte (PAARDEN!!!)
Het allereerste woord dat uit mijn toen nog kleine mondje kwam was; 'paard' en sinds die tijd is er niet veel zinnigs meer uitgekomen. Overal en altijd was het; 'paard' totdat ik doorkreeg dat er ook nog een miniatuurversie van; 'paard' is genaamd ; 'pony'. Toen sprak ik dus al met twee woorden !!!!

Toen ik 6 was ben ik gaan paardrijden op een manege. Op mijn zevende ben ik naar een andere manege overgegaan. En toen kreeg ik ook mijn eerste echte verzorgpony. Een klein shetje genaamd; juul. Wat een schatje was dat. Wel een beetje eigenwijs, maar ik kon alles met die pony. Behalve rijden. Want al vanaf mijn geboorte ben ik een echte reus, en op mijn zesde kon ik al niet meer op de normale shetlandpony's. (ik ben nu met bijna 16 jaar ook 192 cm lang).

Dus met juul was het lekker borstelen, longeren en losgooien. Totdat daar een karretje kwam. Nou om een lang verhaal kort te maken. Met juul heb ik tot mijn twaalfde een erg leuke en leerzame tijd gehad. Het was echt mijn alles. Todat die ene vervelende dag in mijn leven. Ik word nog steeds emotioneel als ik er aan denk. Juul en ik werden gescheiden. Het baasje van juul zat prive niet helemaal zeker. En ze besloot Juul te verhuizen naar de andere kant van het land.

Toen ben ik een aantal jaren bewust ponyloos geweest. Ik kon niet over het verdriet van juul heen.
Maar een mens moet door. En ik verzorg nu al sinds drie jaar drie erg leuke pony's. Een shetlandpony genaamd Kees. Kees heb ik zelf voor de kar beleert. Een Fjord Banjer. Hem heb ik verkeersmak gemaakt en een KWPN merrie met de mooie naam Hinde. Van haar leer ik alleen maar. Het is echt een schat van een dame. Ze is al op leeftijd maar nog erg jong en fit....

In de tijd dat ik bij Juul was, heb ik western gereden op een haflinger. Bij mijn huidige pony's ben ik een alles mens. Ik rijd bitloos, en met bit. Ik dressuur en ik spring. Maar het liefste ben ik buiten aan het rijden en als je me echt blij wilt maken geef je me een kar en een pony en je bent sakvis een hele dag kwijt.....

Dat was dus een beetje mijn leven... Ondertussen heb ik Juul weer teruggevonden. Juul is weer teruggekomen naar het midden van het land. En hij staat maar tien minuten van mijn huidige verzorgpony's af. Ik heb hem 1 keer opgezocht (met toestemming van de staleigenaar). En dat was zo ontzettend emotioneel. Hij stond achterin een groot weiland. Ik riep hem. Hij gaf een enorme brul en kwam aanstormen. Ik ging op de grond zitten en hij rende recht mijn armen in. We hebben een hele tijd staan kroelen, en hij ging echt niet bij mij weg. Hij deed zelfs alle vrijheidsdressuur oefeningen nog. En toen ik jammer genoeg weer weg moest, bleef hij maar hinnikken. Een beetje een penny verhaal ik weet het maar zo voelt het echt niet.... Juul is gewoon mijn alles!!!! Voor alleen hem ga ik door het vuur.

Waar je me 's nachs voor kan wakker maken;
taart!!!!
Informatie over Hinde
een weerzien met Juul
mijn cavia's
en spinazie (daar ben ik echt verzot op)

Zo nu weten jullie aardig wat van mij af. Als je nog meer wilt weten, kun je me altijd een PB sturen. Ik ben vaak genoeg hier te vinden. Want ondanks dat ik me nu pas voorstel, leef ik al ruim een jaar op bokt. Maar ik reageer vrij weinig. Maar ik houd jullie allemaal in de gaten hoor!!!! Ik kijk iedere dag een aantal keer.... (handig als je op school de beschikking hebt tot een eigen laptop met onbeveiligt draadloos netwerk!)

Doeg Sakvis.....
p.s; vanaf nu ben ik officieel berucht op bokt!!!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:57

Welkom. Zou alleen wat minder snel je voor én achternaam op internet zetten..je weet maar nooit. Veel plezier hier !

sakvis

Re: Ik moet er ook aan geloven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 08:27

Ja, ik wilde het al aanpassen, maar de 'edit' knop is ineens verdwenen.....

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:40

Hoi veel plezier nog verder op bokt en dat gaat vast lukken :D

Groetjes van Denise

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Ik moet er ook aan geloven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:43

De Edit knop verdwijnt altijd na 3 kwartier. ;)
Als je het echt niet fijn vind om je voor en achternaam op Bokt te hebben zou ik even een Mod van WWW een PB'tje sturen. Die wil het vast wel voor je aanpassen. :D

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 08:59

Bellatrix schreef:
De Edit knop verdwijnt altijd na 3 kwartier. ;)
Als je het echt niet fijn vind om je voor en achternaam op Bokt te hebben zou ik even een Mod van WWW een PB'tje sturen. Die wil het vast wel voor je aanpassen. :D

Ja, ik las het net. Maar ik laat het maar zo staan. Verder ben ik nergens te vinden onder die naam.