banner bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

banner bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:30

Ik heb vorige week zo een banner van bokt aangeklikt. Leuk dacht ik, kan ik een race winnen van F1 of zo iets.

Nou vergeet het maar, nadien werd ik gebombardeerd door SMS berichten die, na dat ik gegoogled had, blijkbaar niet gratis zijn, je betaald daar dus voor. Wat ook irritant is dat ze de eerder binnengekomen bericht vasthouden en als je op ok drukt als je een bericht wilt lezen gewoon dat bericht overschrijven.

Leuk als je je tan code wilt lezen als je betalingen doet, prompt floept die sms weg en heb je weer zo een flut bericht van 2050.

Bedankt bokt met deze misleidende oplichting. Dergelijke verkoopzaken zouden gecheckt moeten worden op spam en oplichting.

Meer mensen last hiervan te hebben gehad?

2050 blijkt een berucht verkorte code te zijn via sms.

Rodo_

Re: banner bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:31

Dat is niet zo leuk.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:44

Op dat soort sites zijn altijd kleine lettertjes te vinden waar je snel overheen kijkt. Denk niet dat je de schuld alleen bij bokt kunt leggen maar ook bij jezelf omdat je niet goed genoeg gelezen/gekeken hebt. Ik vul nooit zomaar mijn mobiele nummer in op internet :n

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:48

denk dat je dit toch aanjezelf te danken hebt hoor :) en niet aan bokt!

je moet gewoon niet zomaar je mobiele nummer invullen op internet, vooral niet bij bannerspelletjes die je gouden bergen beloven :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:49

Kun je dit net melden bij een mod.? Lijkt mij niet de bedoeling dat er misleidende banners op bokt zijn.

Erg vervelend ...ik geloof nooit zo in dat ik iets gewonnen heb...of gratis krijg :P Nooit zomaar gegevens invullen.

Hoop dat je het snel op kunt lossen :(:)

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:52

Volgens mij geeft ze ook niet Bokt de schuld hoor? Ze meldt er alleen bij dat het een banner was die hier stond... En het lijkt mij ook wel iets wat gemeld moet worden wat het lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat er misleidende banners staan.

Maar om even on-topic te gaan, staat er geen telefoonnummer op de site? Misschien dat je daar even naar kan bellen voor informatie...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:54

Zij zegt letterlijk:
Citaat:
Bedankt bokt met deze misleidende oplichting

Dan denk ik, je kunt toch zelf ook wel goed lezen en nagaan dat dit soort dingen vaak spam zijn...

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:55

Frouk schreef:
Zij zegt letterlijk:
Citaat:
Bedankt bokt met deze misleidende oplichting

Dan denk ik, je kunt toch zelf ook wel goed lezen en nagaan dat dit soort dingen vaak spam zijn...

Klopt, het spijt me, dat had ik niet gezien ;)
Maar het is inderdaad beter om dit even bij een mod te melden denk ik!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:56

ik vind eigenlijk ook wel dat bokt hier een hand in heeft hoor.

Er gaat vanuit de gebruikers toch een bepaald vertrouwen uit over de site. Ik zou de beheerders vertrouwen in het kiezen in wat voor soort banners ze bovenaan de pagina accepteren en niet zomaar alles wat betaald erop kwakken. Ik ging er toch eigenlijk wel vanuit dat boktbeheer daar secuur mee om zou gaan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:07

Dat zijn volgens mij Google Ads - en dat kost het beheer wel heel veel moeite, om die te selecteren ;)
Tegelijk is dat een heel grote hap inkomsten van Bokt, dus ze zouden gek zijn als ze het eraf halen. Je moet zelf kijken voor je iets invult.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:13

Als er niets bijstond van betalen dan is deze adverdentie misleidend, maar als er ergens in kleine letters staat(soms moet je daarvoor ook op de voorwaarden klikken) dat dit een abbonement is die je zoveel euro per week kost, dan is het niet misleidend. Je bent immers zelf verantwoordelijk om de kleine lettertjes te lezen, en er zijn ook mensen die hier wel voor willen betalen.
Heb je het al stop gekregen? Meestal moet je iets als 'stop' smssen, je vindt het wel op internet.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:34

Kom zeg, elke internetgebruiker weet toch dat je daar niet in moet stinken... daar kan Bokt weinig aan doen. Dit soort spam wringt zich in alle gaatjes van het internet....
Gewoon een les voor de volgende keer...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:40

Zelfs IK doe zoiets niet, je hebt je gewoon laten verleiden door iets waar Bokt echt niks aan kan doen. Trouwens, die reclames worden door Google verzorgd en niet door Bokt!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:42

HorseyDude schreef:
Zelfs IK doe zoiets niet, je hebt je gewoon laten verleiden door iets waar Bokt echt niks aan kan doen. Trouwens, die reclames worden door Google verzorgd en niet door Bokt!

niet alle banners worden verzorgd via Google, er zijn ook adverteerders die zelf bokt benaderen om te adverteren :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:45

Al die reclamedingen waar je je nummer moet invullen - als je bijvoorbeeld wilt weten wat de naam is van je ware liefde ofzo :')
Zijn zulke organisaties.
Ik vul nooit mijn nummer in, en ik sms al helemaal nooooit naar dergelijke reclame sites..

Meestal kun je gewoon "sms uit" oid sturen en dan stoppen ze ermee.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:20

Heel toevallig!
Ik had ook op die banner geklikt.
Alles ingevuld, alleen toen zag ik wat kleine letters onderaan de pagina staan en bleek dat je smsjes kreeg waarvoor je moest betalen.
Toen heb ik hem snel weer weggeklikt. Maar de banner was inderdaad erg misleidend!

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:29

moet je dan niet off of stop terug sturen naar iets?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:50

Ik kreeg trouwens ook in de week een smsje van mijn provider. Ik had net mijn kaart herladen en er was een actie, ik kreeg een sms'je met een code die ik moest invullen op een site om te weten of ik gewoon had.
Leuk dacht ik, is van je eigen provider dus kan weinig kwaad, ik naar de site, telefoonnummer en code ingegeven, verder geklikt, en toen kwam een melding dat ik vergeten was enkele velden in te vullen en akkoord te gaan met de voorwaarden. En maar goed ook, want net op dat moment zag ik onder in kleine lettertjes staan dat als ik akkoord ga met de voorwaarden, ze toestemming hebben om mijn gegevens 'zorgvuldig' aan derden te geven. Vriendin van mij is de laatste weken al verschillende malen door de provider gebeld om promoties aan te smeren, dus laat maar, ik vul liever niets in :D .

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:00

Dat had ik vandaag ook katleentje, maar dan met iets anders. Kreeg een kraslot bij mijn konijnenvoer van witte molen. Dan moest je een code invoeren op een site om te kijken wat je had gewonnen., Nou leuk dacht ik, even kijken. Heb je alles doorlopen, zo'n hele vragen lijst en zo (soort enquete) kom ik onderaan, moet ik aanvinken dat ze mijn gegevens voor derden mogen gebruiken en dat ik mijn prijs wil weten... 1 en hetzelfde vinkje... nou nee bedankt!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:44

[LZP] > [FZ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:28

Frouk schreef:
Op dat soort sites zijn altijd kleine lettertjes te vinden waar je snel overheen kijkt. Denk niet dat je de schuld alleen bij bokt kunt leggen maar ook bij jezelf omdat je niet goed genoeg gelezen/gekeken hebt. Ik vul nooit zomaar mijn mobiele nummer in op internet :n

Nou zo ging het dus niet en ik heb niet op die site ingelogd, ik denk dat jij die banner niet kent, dus je hebt wel een erg strakke mening nu.

Er is een site in omloop waar gecontroleerde verkorte codes op staan, als je gaat googlen dan komt 2050 niet erg fijn uit de bus.
Ik vind niet dat dat thuis hoort op bokt, die banners is reklame maken en daar betalen ze ook voor bij bokt, dan mag je aannemen dat je niet ongemerkt ergens in trapt, die kleine lettertjes heb ik dus niet gezien..

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 07:18

russel schreef:
Frouk schreef:

Nou zo ging het dus niet en ik heb niet op die site ingelogd, ik denk dat jij die banner niet kent, dus je hebt wel een erg strakke mening nu.

Er is een site in omloop waar gecontroleerde verkorte codes op staan, als je gaat googlen dan komt 2050 niet erg fijn uit de bus.
Ik vind niet dat dat thuis hoort op bokt, die banners is reklame maken en daar betalen ze ook voor bij bokt, dan mag je aannemen dat je niet ongemerkt ergens in trapt, die kleine lettertjes heb ik dus niet gezien..

Hoe dan ook, je bent zelf zo suf geweest om je mobiele nummer in te vullen, je brengt het nu net alsof je er alleen maar op geklikt hebt en zij automagisch jouw mobiele nummer verkregen hebben.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 09:29

Denk er even bij na Luxx dat hier ook kinderen van zeg maar 10 tot 16 jaar zitten.....

Goed dat je het aangekaart hebt Russel. Hier moet bokt ècht iets aan gaan doen :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:35

De meeste banners lopen via Google Ads en niet direct via Bokt, toch? Dus het is niet alleen Bokt die er wat aan moet doen. Ik hoop eigenlijk dat dit een keer via wet- en regelgeving aan banden gelegd wordt (want het is echt smerige business) en door de telefoonmaatschappijen onmogelijk gemaakt wordt.

Dus ik zou ook zeker klagen bij de telefoonmaatschappij en de consumentenbond oid.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:38

Volgens mij draait de banner op dit moment niet meer mee? Het is in ieder geval een advertentie via Google geweest.

Ik kan op dit moment in ieder geval niet direct dingen beloven: Bart op vakantie, ik heb hem gevraagd om na zijn vakantie hier een reactie te geven.