Swarovski frontriemen, verklaar het mij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suuzert

Swarovski frontriemen, verklaar het mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 19:36

Ik zie steeds vaker meiden die zelf frontriemen maken (en hele mooie :))). Kun je kiezen uit gewone blingetjes, of swarovski steentjes. Maar dit zijn dan toch geen echte swarovski's? Ik bedoel, ik spaar swarovski maar dat gaat vaak genoeg niet vanwege die enorm hoge prijzen. Hoe krijg je het dan voor elkaar om 'swarovski' frontriempjes te verkopen voor 16 euro of soms zelfs minder? ! Is dit een nieuwe term voor blingblingetjes?

En mag dit dan van bokt? Er wordt echter imo verkocht met een dure merknaam erachteraan, iets dat dus niet waar is en naar mijn idee niet mag.

Anoniem

Re: Swarovski frontriemen, verklaar het mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:48

die swarovski hotfix dingetjes zijn niet zo duur, ze blingen ook minder omdat ze plat zijn aan de achterkant, swarovski simili(volgens mij, ben de naam even kwijt :P ) steentjes in een zettinkje blingen veel meer, maar zijn ook moeilijker om op een frontriem te zetten, en ook gewoon duurder..

http://www.hotfix-steentjes.nl/diamonds/frame.asp bijvoorbeeld en dit is wel degelijk echt swarovski :)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 19:52

Dat verbaasd me ,dat je de steentjes zonder certivicaat kan meekrijgen. (brengt me op het punt dat ik eigenlijk ook koop vanwege de collectie blauwe doosjes :O) hehe. Maar goed, het kan dus wel..echte swarovski voor je hotfix.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:27

klopt en als je de prijzen vergelijkt met de normale hotfix steentjes zie je dat er een een groot prijsverschil inzit, of wel in plaats van 300 steentjes heb je er 25 voor dezelfde prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:57

Suuzert schreef:
Dat verbaasd me ,dat je de steentjes zonder certivicaat kan meekrijgen. (brengt me op het punt dat ik eigenlijk ook koop vanwege de collectie blauwe doosjes :O) hehe. Maar goed, het kan dus wel..echte swarovski voor je hotfix.

ik weet niet, ik heb 2 otto schumacher frontriemen met echte swarovski, daar hing alleen een kaartje met een swarovski logo... Die frontriemen kreeg ik gewoon in een schumacher verpakking (fluwelen zakje) ... Die kraaltjes ed. kunnen ze ook moeilijk allemaal in een swarovski doosje doen, wordt een duur grapje dan :P ...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 00:13

Heb zelf een tijd lang Bling frontriemen gemaakt en verkocht maar die steentjes zijn geen swarovski maar gewoon namaak. Met echte swarovski maak je echt geen frontriemen van rond de 15 euro.

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:07

Ik maak ook frontriemen, zonder swarovski. En ook ik irriteer me eraan dat inderdaad regelmatig frontriemen verkocht worden met de term swarovski, waar notabene plasic steentjes op zitten.

Schumacher ja... ja dat is wel swarovski. mooi he.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 11:54

Zie je dat bedoel ik. Die labeltjes. Naar mijn idee verkopen die websites ook geen echte swarovski. Als ik dat dan zie op de site hier ergens boven, heb je steentjes in hulsjes. Goud en zilverkleurig. Waarom zou een merk als swarovski zich verlagen door hun steentjes in plastic hulsjes te gaan stoppen. Imo is het dan gewoon nep. Als je ziet wat ik heb betaald voor een minipaardje, haast 100 euro en dat ding is geen 5 centimeter groot. Dan moet ik ook maar frontriempjes gaan sparen hahah.

Scipita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:17

Grappig dat je dit onderwerp opent, ik had het er laatst nog met iemand over dat ik echt heel graag de leverancier van een aantal mensen hier op bokt zou willen weten die voor 10-15 euro swarovski kunnen aanbieden.

Veel verstand van swarovski heb ik niet, ik weet dat ik het niet in mijn assortiment heb in ieder geval! Maar mocht iemand een leverancier weten voor deze bodem prijzen dan houdt ik mij aanbevolen ;) (Not going to happen...)

Ik denk dat men de term bling bling en swarovski iets te snel aan elkaar linkt. En dat door onwetendheid het maar onder "swarovski" wordt gepromoot.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 19:20

Het is alleen dat ik nu bij drie verschillende bokkers al in een topic heb gezien dat zij én blingblingetjes op frontriem aanbieden én swarovski steentjes. Twee verschillende in 1 topic. Dan is het geen onwetenheid meer, ik heb bewust in 1 topic gevraagt of het echte swarovski is..en dat werd genegeerd (ook na herhaling van de vraag)

Ik ben benieuwd wat bokt hier van vind? Ik bedoel, mod's; mag dit volgens de boktregels nu wel of niet? Hoop dat er nog een mod wilt reageren.

Scipita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:27

Wat ik er eigenlijk mee aan wou geven is dat soms in mijn zoektocht naar nieuwe leveranciers en modellen ik ook wel eens op een advertentie stuit met "swarovski" er in terwijl inmiddels door ervaring ik gewoon weet dat het geen swarovski is, maar inderdaad als je vraag genegeerd wordt kan je er wel je bedenkingen bij plaatsen.

Ik heb me net als jij al over een aantal topics verbaasd, opzich is het theoretisch verkeerde informatie die er wordt gegeven maar hoe bewijs je dat? :/

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 19:54

Moeilijk is te bewijzen dat iets nep is, makkelijker is om te bewijzen dat het echt is. Als er swarovski wordt verkocht worden daar inderdaad labeltjes of doosjes van swarovski bij verkocht. Op elk swarovski beeldje is het zwaantje klein afgebeelt, maar dat zal met steentjes wel niet zo zijn.

Nep gucci tassen mogen niet verkocht worden. Dan mag dit toch ook niet lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:22

Quote uit de regels: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels#In_ ... met_de_wet
Citaat:
In iets makkelijkere woorden betekent dat dat je in je berichten op Bokt niets mag zetten wat opzettelijk fout, onnauwkeurig, krenkend enzovoorts is.

Volgens de regels mag je dus niets plaatsen wat opzettelijk fout is, dus als degene weet dat het geen swarovski is, maar het wel onder die term aanbiedt, dan is dat tegen de regels.

En een quote uit de regels van EA:

Citaat:
Het is op Bokt niet toegestaan om illegale kopieën van dvd's en dergelijke aan te bieden of te zoeken. Daarnaast staan wij de verkoop van imitatie merkartikelen ook niet toe. Wanneer de verkoper niet kan garanderen dat het om originele merkartikelen gaat in de advertentie, gaan wij er vanuit dat het om imitatie gaat en wordt je advertentie verwijderd.

Simmie @ [EA-CO] Welkom op EA CO: Commercieel

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:28

je had het inderdaad ook aan mij gevraagd, maar ik heb gewoon gereageerd hoor? ( of bedoel je mij niet? ) :P
ik kreeg ook een pb van iemand dat die mij vertelde dat het geen echte swarovski kon zijn. Toen heb ik mijn leverancier gemaild en die houd nog steeds stug vol dat het wel echt is.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel gewoon gekocht heb als swarovski maar ik geen idee had van de normale prijzen.
Als je een beetje logisch nadenkt ( Als je weet hoeveel echte swarovski kost ) dan weet je wel dat het niet echt kan zijn.
Maar wist ik veel.. ? }:0 Ik dacht het glimt, het zijn steentjes , dus swarovski. Dus bij mij was het gewoon domme onwetendheid.. :o

Ik heb het ook tegen de mensen gezegd die een strassketting frontriem bij mij besteld hebben dat het geen echte swarovski was ( nadat ik het wist natuurlijk :) )
Dus voortaan heten mijn frontriemen strassfrontriemen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:54

Ik weet alleen wat van swarovski kraaltjes

Nou, het is heeeeel moeilijk te bepalen of iets swarovski of tsjechisch kristal is... Dan moet je eerst swarovski hebben waarvan je zeker weet dat het echt is in dezelfde kleur en maat om te vergelijken, en in het licht kan je dan (met een beetje een getraind oog, ik zie het niet iig) het verschil zien... Ook schijnen de facetten iets anders qua vorm te zijn, en de speciale swarovski kleuren zijn niet na te maken op andere manieren dan de manier waarop swarovski gemaakt wordt... Dus als ze fire opal ed. hebben en deze lijkt goed op die van swarovski kun je er van uit gaan dat het echt is.

Nou heb je natuurlijk mensen die dure bruidssieraden maken ed. En het ook weer voor duur verkopen... Dat soort mensen checken echt wel of bepaalde winkels echt verkopen of nep. Daar is op internet ook wel wat over te vinden, maar swarovski is wel degelijk vrij goedkoop te krijgen. Hoewel ze alsnog veeeel duurder zijn als gewoon vergelijkbare glazen kraaltjes ofzo.

Ik heb zelf wel eens op ebay swarovski gekocht. Of het echt was weet ik niet, maar diegene had 100% feedback het blingde iig even sterk als echt swarovski...

Dan doet het voor mij uberhaupt niet meer veel of het echt of nep is... Maarr het is wel degelijk mogelijk om voor een vrij lage prijs swarovski kraaltjes (en vast ook wel hotfix steentjes) in te kopen..

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 20:58

WonderWanita ik doelde inderdaad op jou, maar naderhand kreeg ik een pb van iemand dat er wel was gereageerd. Dat had ik alleen nog niet gezien. Maar had ook expres geen namen genoemd hoor :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:11

Ik denk zelf dat de meeste bokkers niet met opzet de term Swarovski gebruiken in hun advertentie. Meest logisch lijkt mij dat zij de term zien als een verzamelnaam voor glimmende steentjes oid.
Ik merk dat ik het zelf ook weleens doe met merknamen, niet om te misleiden, maar omdat mensen dan vaak meteen begrijpen wat je bedoeld.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:12

Moet dit niet naar harnachement ipv forumzaken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:15

nee dat lijkt me niet, dit is meer gerelateerd aan het reglement van EA ed. en verkopers... dan aan frontriemen zelf.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:16

Ik denk zelf dat het hier goed staat Billy :)
Het ging de TS om de vraag of het was toegestaan te adverteren met de naam Swarovski als er geen sprake was van de echte Swarovski steentjes. Dit is dus iets wat betrekking heeft op de boktregels en minder op het tuig zelf.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:16

Ik vind het maar vaag, mag een boon zijn als ik iets van de boktregels snap...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:19

Nou, dit gaat over adverteren op EA (met swarovski frontriemen ed.) en niet echt over frontriemen...