Kunststof Beslag artikel heeft kleine foutjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzann3

Kunststof Beslag artikel heeft kleine foutjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 14:21

Hoi,

Ik was wat dingen aan het opzoeken op de wiki en kwam een paar foutjes tegen in het Kunststof Beslag artikel.
http://www.bokt.nl/wiki/Kunststofbeslag
Citaat:
Levensduur
Over het algemeen kun je stellen dat kunststofbeslag ongeveer even lang meegaat als gewoon ijzerbeslag. Sommige paarden zijn er echter door hun manier van lopen (sloffen, schaatsen) sneller doorheen. Dit kan ook weer per merk verschillen, aangezien er verschillende materialen gebruikt worden. Zo heb ik berichten gelezen van paarden die na 3 weken (!)

Het gebuik van ik komt onproffesioneel over en het is mischien een goed idee om het te vervangen door een zin zoals
Er zijn gevallen bekent waar paarden na 3 weken hun kunsstof beslag al hadden versleten.

Citaat:
Afrollen gaat gemakkelijker
Bij het neerkomen zet het paard met blote voeten eerst de hiel op de grond, dan rolt de voet verder af tot het toongedeelte de grond weer verlaat. Met ijzers wordt deze afloop belemmerd, omdat het ijzer niet meegeeft. Kunststof geeft wel mee en daardoor kan het paard zijn natuurlijke bewegingsafloop beter handhaven en dus de hiellanding goed uitvoeren (zie foto rechts).

Hier word verwezen naar een foto die niet in het stuk zelf staat. Het is niet goed duidelijk waar de lezer precies kijken moet voor de afbeelding.

Ook staat in het artikel een stukje over foute vooroordelen naar kunststof beslag toe. Dan staat er het voor oordeel met daaronder een uitleg waarom het niet correct is. Dan staat er ook - Op nat wegdek / nat gras / modderig wegdek / ... zijn kunststofijzers juist gladder maar daar staat geen uitleg onder. Het is gewoon over geslagen als het om uitleg gaat.

Ook is de opbouw van het artikel iets onduidelijk en een klein beetje chaotisch , maar aangezien ik niets van dit beslag afweet dan ik daar weinig over zeggen.

Aurora3

Re: Kunststof Beslag artikel heeft kleine foutjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:33

Heel erg bedankt voor de opmerkingen. Ik zal die zin met ik meteen veranderen. De foto moet ik even zoeken of die wel geupload is, dan kan ik hem alsnog toevoegen, anders zal ik dat zie foto moeten verwijderen.

Je laatste opmerking moet ik eerste even gaan lezen en bekijken wat we daaraan kunnen doen.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 12:07

Super! Ik weet helaas niet genoeg van het onderwerp af om te kunnen helpen, maar er zijn vast mensen die dat wel doen!

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:11

Oslo_girl schreef:
Er zijn gevallen bekent waar paarden na 3 weken hun kunsstof beslag al hadden versleten..

Er zijn gevallen bekenD waar paarden na 3 weken hun kunsstof beslag al hadden versleten.

:) nog even 1 letter veranderd. Vind verder dat je gelijk hebt... vanuit " ik" is niet echt wiki-achtig.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:56

Thaliaatjuh schreef:
Oslo_girl schreef:
Er zijn gevallen bekent waar paarden na 3 weken hun kunsstof beslag al hadden versleten..

Er zijn gevallen bekenD waar paarden na 3 weken hun kunsTstof beslag al hadden versleten.

kon niet meer edit-en, nog een foutje.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 14:55

Haha, je hebt gelijk. Ik ben zo dyslecties als wat en mijn Nederlandse spelcheck pickt niet alles op. Ben blij dat er oplettende bokkers zijn!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:56

De typfouten zijn er inmiddels al uit gehaald. De foto heb ik nog niet kunnen vinden

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:25

ik heb de foto ook niet gevonden.. :o Ik heb het stukje "zie foto rechts" verwijderd. Als de foto boven water is, wordt het uiteraard weer teruggeplaatst :)

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:27

Vera, wat vind jij van de laatste opmerking van Oslo_girl in de eerste post? Moeten we daar iets aan aanpassen? Ik heb het doorgelezen, maar het lijkt mij eigenlijk wel goed zo.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:52

ik denk eerlijk gezegd ook dat het artikel wel overzichtelijk is... :)

Oslo_girl: kan je aangeven wat je precies "iets onduidelijk" en een "beetje chaotisch" vindt overkomen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:56

Het is een afgrijselijk lang artikel, heel onoverzichtelijk en een enorme lap tekst. Nodigt totaal niet uit tot lezen of strak en helder de belangrijkste punten te vinden, omdat je eerst alles moet gaan lezen.

Verder is de layout van de subkoppen niet fijn, niet overzichtelijk, ik mis bijv. een duidelijkere opsomming. Ik denk ook dat veel 'voor of nadelen' makkelijk samen getrokken worden, ipv elk dingetje een eigen alinea van nauwelijks 2 tot 4 regels lang.

Daarnaast vind ik het artikel behoorlijk gekleurd. Bijvoorbeeld : "Je zou bijna denken dat kunststofbeslag de ideale oplossing is, maar er zijn wel een paar dingen waar je goed aan moet denken voor je eraan begint: "

Dat is niet neutraal of zakelijk.

Verder vind ik het artikel te beschrijvend geschreven ipv gestaafd met artikelen en onderbouwing bijvoorbeeld :

Hier : http://www.bokt.nl/wiki/Kunststofbeslag ... mechanisme staat ook een aanname en suggestie in, die niet bewezen of onderbouwd is. Imo moet dat er dan uit. (dat HKO en Artrose minder kan voorkomen) want dat is namelijk geen feit.

http://www.bokt.nl/wiki/Kunststofbeslag ... gels_nodig : Welk types worden dan gelijmd en welke met nagels?

Bij : http://www.bokt.nl/wiki/Kunststofbeslag#Ervaring
"Ook staan veel smeden nog ronduit negatief tegenover kunststofbeslag en willen ze het daarom gewoon niet gebruiken (maar ook dat worden er langzaam minder). " vind ik dat er nogal

Verder staat hier : http://www.bokt.nl/wiki/Kunststofbeslag#Levensduur In feite staat hier geheel geen concrete informatie in. Bijv, van die gevallen na 3 weken, eeh, welk type dan? En waarom waren die zo versleten? Lag dat aan het materiaal of lag het meer aan hoe het paard liep?

Hier : http://www.bokt.nl/wiki/Kunststofbeslag ... tof_beslag
"Hieronder een overzicht van alle negatieve dingen die ik over kunststofbeslag gehoord heb,"
ik? Wiki is neutraal en 'zakelijk' imo...

Voor de overzicht zou je misschien het kunnen opsplitsen in een beschrijvend artikel en in een 'how to', vanwege die foto's erbij dan?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:38

ik ben zelf weinig online tot na het weekend (sneak nu even tussendoor weg), maar ik gooi het in de groep, dan kan een van de andere Wikimods ernaar kijken :)

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:05

Ik geloof dat er nog niemand naar gekeken heeft?? Dus ik ga er nu even voor zitten om alle opmerkingen eens door te nemen en zo mogelijk te verbeteren.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:58

Het artikel is al een heel eind aangepast.
* De onzakelijke stukken zijn er volgens mij allemaal uit.
* Het voor- en nadelen stuk heb ik flink veranderd
* Ik heb wat foto's naast de tekst erbij gezet om het wat aantrekkelijker te maken om te lezen.
* De subkoppen zijn ook aangepast.

Toch ben ik nog niet tevreden over het artikel. Dingen die imo nog veranderd moeten worden zijn:
* Te lange onoverzichtelijke tekst bij het eerste kopje. Veel dingen worden dubbel genoemd. Ik heb alles inmiddels 6 keer gelezen, dus dat moet ik even op een later tijdstip nog een keer helemaal opnieuw doorlezen en aanpassen.
Waarschijnlijk kan het eerste kopje nog in een paar kleinere stukken gesplitst worden.
* Tips en Tricks als eerste kopje slaat nergens op, maar ik weet even niets beters.
* De opmerking van Maya, welke types gelijmd en welke genageld worden. Dat weet ik zelf niet en ik heb het nog niet kunnen vinden op internet.

Wat vinden jullie van de opmerking van Maya om het artikel te splitsen in een how to en een beschrijvend artikel?? Het lijkt mij niet echt nodig als we het eerste deel van dit artikel nog eens goed herschrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:27

Super verbetering al, overzichtelijker, layout verbeterd. Het is nog steeds lang maargoed.

Titel Tips en Tricks, veranderen naar subkoppen, in de trant van :
- Hoe begin je?
- Hoe bevestig je het?
- Hoe lang gaat het mee?

Ofzoiets?

Bij onderdeel Voordelen : ik zie "enigsinds" staan, dit moet enigszins zijn.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:02

:o Ja thnx Maya, dat woord leer ik echt nooit fatsoenlijk te spellen.

Die subkoppen, dat weet ik niet. Jouw voorstel is zeker beter dan wat er nu staat, maar het is het nog net niet helemaal. Ik vind het heel moeilijk. Misschien heeft een van de andere mods een goed idee. Ze zullen we meelezen en anders wijs ik ze er morgen wel even op.
Anders mensen die meelezen en een goed idee hebben zijn uiteraard ook welkom om met suggesties te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:06

Klopt, vind de koppen ook niet goed, maar aan die richting denk ik... En mss dat een ander er wel door geïnspireerd wordt? :+ :)

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 05:31

ik hoop het, mijn inspiratie daalt meestal tot nul als ik moe ben :+

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:52

Ik heb even gekeken, ik vind vragen als subkopjes nooit echt ideaal, maar qua inhoud kloppen de koppen van Maya wel. Zoiets?

Tips en tricks hernoemen naar 'Gebruik van kunstofbeslag" en dan:
- Beginnen met kunstofijzers
- Aanbrengen van het beslag
- Levensduur

Ik denk dat het artikel beter zou worden door een wat uitgebreidere inleiding. Het eerste stuk is voor het grootste gedeelte interessant voor hoefsmeden, voor m'n gevoel. De voordelen en nadelen worden wel uitgebreid genoemd, maar met een stukje achtergrondinfo bovenaan: hoe lang zijn de ijzers er al, waarom zijn ze ontwikkeld, etc, is de rest misschien wat beter te duiden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:13

Vind ik een stel goede suggesties :)

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:10

ja ik ben het er ook mee eens Eline, ik zal er strax naar kijken. Eerst even de paarden rijden voordat het weer gaat regenen