Ik was wat dingen aan het opzoeken op de wiki en kwam een paar foutjes tegen in het Kunststof Beslag artikel.
http://www.bokt.nl/wiki/Kunststofbeslag
Citaat:Levensduur
Over het algemeen kun je stellen dat kunststofbeslag ongeveer even lang meegaat als gewoon ijzerbeslag. Sommige paarden zijn er echter door hun manier van lopen (sloffen, schaatsen) sneller doorheen. Dit kan ook weer per merk verschillen, aangezien er verschillende materialen gebruikt worden. Zo heb ik berichten gelezen van paarden die na 3 weken (!)
Het gebuik van ik komt onproffesioneel over en het is mischien een goed idee om het te vervangen door een zin zoals
Er zijn gevallen bekent waar paarden na 3 weken hun kunsstof beslag al hadden versleten.
Citaat:Afrollen gaat gemakkelijker
Bij het neerkomen zet het paard met blote voeten eerst de hiel op de grond, dan rolt de voet verder af tot het toongedeelte de grond weer verlaat. Met ijzers wordt deze afloop belemmerd, omdat het ijzer niet meegeeft. Kunststof geeft wel mee en daardoor kan het paard zijn natuurlijke bewegingsafloop beter handhaven en dus de hiellanding goed uitvoeren (zie foto rechts).
Hier word verwezen naar een foto die niet in het stuk zelf staat. Het is niet goed duidelijk waar de lezer precies kijken moet voor de afbeelding.
Ook staat in het artikel een stukje over foute vooroordelen naar kunststof beslag toe. Dan staat er het voor oordeel met daaronder een uitleg waarom het niet correct is. Dan staat er ook - Op nat wegdek / nat gras / modderig wegdek / ... zijn kunststofijzers juist gladder maar daar staat geen uitleg onder. Het is gewoon over geslagen als het om uitleg gaat.
Ook is de opbouw van het artikel iets onduidelijk en een klein beetje chaotisch , maar aangezien ik niets van dit beslag afweet dan ik daar weinig over zeggen.