wat is nuttig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zij

wat is nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:56

n.a.v. het topic op forumzaken met de vraag hoeveel NUTTIGE berichten iedereen heeft vraag ik mij toch echt af wat nou precies nuttige berichten zijn... ik dacht alleen de paardgerelateerde fora? maar hoe kan het dan dat ik zo hoog zit nog? ik reageer ook redelijk vaak op niet-paard-gerelateerde fora...

daarbij zit ik op meer nuttige berichten dan aantal geplaatste berichten... is dat niet heel erg knap? :) of is alles nuttig geweest en is er 1 naar de mesthoop verplaatst? (het verschilt 1 bericht, maar mijn laatste post staat er gewoon bij al)

nuttig topic he dit? :P maar ik vroeg me dit nu wel heel erg af ;)

Mars

Re: wat is nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:00

'Nuttige' berichten zijn in dit geval berichten die meetellen voor je berichtenaantal denk ik zelf. Berichten in bvb HK tellen niet mee voor je aantal, en die zijn dus niet 'nuttig' ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:16

Ik vind "nuttig" nogal een verkeerde omschrijving.

Als je als nieuw lid 25 "nuttige" posts moet plaatsen, tellen de berichten onder het tabblad "informatief". Maar voor je berichtenteller telt eigenlijk alles op een paar subfora na gewoon mee. En wie zegt dat berichten bij FZ of LZP nuttig zijn? Maar ze tellen wel mee. En wie zegt dat posts in de HK níet nuttig zijn? En die tellen dan weer niet mee...

Beetje foute term dus in dat andere topic als je het mij vraagt :+

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 12:20

maar hoe kan het dan dat ik meer nuttige berichten heb dan werkelijk geplaatste berichten? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:21

Waarschijnlijk is ooit een meetellende post verplaatst naar de Mesthoop... Maar dat had ik je in het andere topic ook al geprobeerd uit te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:53

Dat klopt :) Je hebt het bericht op een forum geplaatst waar de teller omhoog gaat, maar het is daarna naar de MH geplaatst. Daarom kan jij het niet lezen, maar je teller gaat niet 'mee' omlaag. Heel simpel :)

Daarnaast staat ook al het eea in de Help uitgelegd : http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F

Oftewel :
- 'Nuttig' is overal waar je teller omhoog gaat.
- 'Zinnig' zijn de berichten die meetellen voor toegang tot de Kudde (paardenfora; dus informatief + de rassensubs op tabblad kantine.).

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:50

Met het risico dat ik nu een hele domme vraag stel, maar ik vraag het me toch al een even af... Volgens mijn tellerding heb ik 38 nuttige posts, als ik op de juiste plaats kijk toch... :o Dan zit ik dus over die 25 nuttige posts, niet? Hoe komt het dan dat ik toch nog niet in HK en dergelijke kan posten? Het kan goed zijn dat mijn redenering volledig fout is (goed mogelijk,mijn moeder is blond en daardoor ik ook diep vanbinnen... ;) ) , maar ik wou het toch even vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:17

Alasse: voor de 25 posts tellen alleen posts onder het tabblad "informatief" mee. Op bijvoorbeeld LZP tellen je posts wel mee op je tellertje, maar niet voor de 25.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:19

En @ Alasse : en anders gewoon even kijken op de aanmeldlink, dan zie je gelijk hoeveel 'zinnige' post je nog moet. Je moet je dus wel eerst even aanmelden, je hebt niet automagisch toegang.

@ Nouks : voor die 25 kan je niet eens op LZP posten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:21

Serieus niet, Maya? Hmmmm :D

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:35

Thanks lady's!!! Jullie zijn geweldig. @Maya: kan je me die aanmeldlink eens geven? ik ben hem daarnet ergens tegengekomen maar ik kan hem niet terugvinden... (das die blonde moeder die erin zit...)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:26

Nuttige berichten, Aan de ene kant snap ik dat er een minima van 25 'nuttige' berichten worden gesteld.
Maar ik ben vandaag voor het eerst ingelogd op bokt, en ik zie wellicht mijn droompaartje staan. Maar ik kan dus niet reageren.
Terwijl dat ene berichtje wat ik zou willen sturen zeker wel zoveel waard zou zijn als 25 van deze onzinne berichten.
Misschien moet hier toch een andere oplossing voor worden gezocht.

Groetjes jullie nieuwe bokker, Soraya

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:31

Dan stuur je die persoon een pb en kan je nog kwijt wat je kwijt wilt!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:14

Tnx. daar was ik nog niet achter dat dat kon. Gr.