Strafvermindering op een ban?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ikima

Strafvermindering op een ban?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 12:59

Beetje rare titel maar wist niet hoe ik het anders moet noemen.

Stel, je hebt een ban gekregen en die blijkt achteraf niet gegrond en wordt achteraf weer ingetrokken. Ondertussen hebt je dan een dag, week of maand niet kunnen bokken, dan zou dit eigenlijk van de eventueel volgende ban afgetrokken moeten worden.
Wie is hier ook voor?
Zelf heb ik overigens nooit een ban gehad en wil dat ook zo houden. :D
Laatst bijgewerkt door Ikima op 05-05-09 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Re: Strafvermindering op een ban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:00

Dat gebeurt al :)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:02

Maar zien andere bokkers dat ook op de zwarte lijst? Daar staat wel de ban maar niet dat het teruggedraaid is, beetje naamherstel, om het zo maar te noemen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:04

Betekent een ban dat je helemaal niet op bokt kan of dat je alleen niet kunt inloggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:07

Hier zat ik toevallig laatst over na te denken aangezien er momenteel een OW van mij bij de bezwaarcommissie ligt. Ik had al zoiets, "zelfs als die OW wordt ingetrokken krijg ik die boktloze dag niet meer terug", leuk om te horen dat dat wel het geval is :)

silfie35 schreef:
Betekent een ban dat je helemaal niet op bokt kan of dat je alleen niet kunt inloggen.

Je kunt alleen niet inloggen, en dus ook niet meelezen in bijvoorbeeld de HK.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:08

hoeveel bans wil jij krijgen? ik mag toch hopen dat 1 ban genoeg is ;)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:10

Hè, net stond er Karl66 en nu Katja?

Zitten er soms 2 Mods op 1 account? :D
Laatst bijgewerkt door Ikima op 05-05-09 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:11

zij schreef:
hoeveel bans wil jij krijgen? ik mag toch hopen dat 1 ban genoeg is ;)

Ik heb er nog geen een gehad en wil dat ook zo houden. :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:23

Ikima schreef:

Je hebt toch echt zitten slapen want de reactie is vanaf het begin af aan van mij.
Als een ban opgeheven wordt of een OW wordt teruggedraaid dan wordt dat ook op de lijst op FZ aangepast.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:24

Nee hoor Katja, ik was klaar wakker want is dacht nog: hé daar is onze Karl66 weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:25

Ikima schreef:

Hmmm ik heb Karl hier nog niet gezien geloof ik? :?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:27

Nouks, stond eerst in de plaats van de naam Katja, ben echt niet gek hoor, heb het duidelijk zien staan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:28

Nou, dat zou dan heel bijzonder zijn als dat alleen bij jou komt te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:28

Ikima schreef:
[***], stond eerst in de plaats van de naam Katja, ben echt niet gek hoor, heb het duidelijk zien staan.

Nou ik heb het niet gezien en ik keek hier toch echt toen de post van Katja er nog maar net stond :)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:30

Het is ook heel snel veranderd, maar ja het is mijn woord tegen bokt en de laatste weegt blijkbaar het zwaarste.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:33

Ik snap niet dat je niet gewoon kunt inzien dat je het misschien verkeerd gezien hebt.
In het profiel van Karl kun je zien dat die deze middag nog niet online is geweest dus hij kan onmogelijk gepost hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:35

Nu maak je het wel heel flauw. Je doet hier net alsof Bokt een doodzonde begaat en jij de enige bent die het door heeft, maar moet opboksen tegen de Grote Groene Trollen. :roll:

Je hebt het vast gewoon verkeerd gezien. Lijkt me wel héél sterk (en technisch onmogelijk voor zover ik weet) dat een post plotseling van user verandert terwijl de tekst blijft staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:35

Katja schreef:
Ikima schreef:

Je hebt toch echt zitten slapen want de reactie is vanaf het begin af aan van mij.
Als een ban opgeheven wordt of een OW wordt teruggedraaid dan wordt dat ook op de lijst op FZ aangepast.

Lekker vriendelijk :?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:38

Nou, mensen, zo kan 'ie wel weer? Technisch is het niet mogelijk dat een post van user kan veranderen, of andersom, maar aangezien Karl en Katja beide met Ka begint kan ik me ook wel weer voorstellen dat je je vergist. Maargoed, dat was het onderwerp niet, wel? :)

edit: even een toelichting, het kan in principe wel. Ik bedoelde dus te zeggen dat dat niet zomaar even *floep* kan gebeuren zonder tussenkomst van een moderator. Of er moet een hele rare bug in het spel zijn :)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:40

Gelukkig ben ik bij mijn volle verstand en weet wat ik gezien heb maar hier gaat het topic niet over dus laten we maar weer ontopic gaan.

Is het dan niet mogelijk om te vermelden dat een ban is ingetrokken? Die persoon heeft wel ondertussen op de lijst gestaan, wel zo netjes om dan ook te vermelden dat dit fout was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:42

Zodra blijkt dat de ban onterecht was, wordt hij wel uit de ban-lijst-overzicht gehaald, omdat hij dan 'ongedaan' is gemaakt. De ban (qua duur) heeft de user dan als tegoed staan bij een eventuele volgende ban, mocht dat voorkomen. Zo was het altijd, en ik neem aan dat dat nog steeds het geval is :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:00

Dat klopt.
Als een ban door de bezwaarcommissie ongedaan wordt gemaakt, plaatsen wij het bezwaar en de uitslag daarvan in het electronisch dossier van de betreffende Bokker. De moderators maken op ons verzoek de ban ongedaan en halen de bokker van de banlijst af.

Bij een eventuele volgende ban, mocht die ooit nog voorkomen, kan de moderator in het dossier zien dat er een bepaalde tijd moet worden afgehaald.

Mocht het ooit voorkomen dat de datum toch niet klopt omdat de moderator in kwestie het vergeten is of niet goed heeft geteld, neem dan gerust even contact op met de moderator die de ban heeft uitgedeeld, een andere moderator, of natuurlijk met de bezwaarcommissie, zodat het aangepast kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:03

Gewoon zorgen dat je niet weer een ban krijgt, toch? Zo moeilijk is dat toch niet? Niet stoken, niet stalken en niet katten, maar gewoon normaal bokken, dan krijg je ook geen bans ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:09

russel schreef:
Gewoon zorgen dat je niet weer een ban krijgt, toch? Zo moeilijk is dat toch niet? Niet stoken, niet stalken en niet katten, maar gewoon normaal bokken, dan krijg je ook geen bans ;)

Soms is dat moeilijker dan je denkt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:43

Hoezo? Een ban krijg je nadat je een paar keer een OW hebt gekregen. Ik lees wel eens berichten en dan reageer ik bewust niet omdat ik weet dat daar een ongelijkwaardige discussie uit voort komt. Ook ik laat het kaas niet van mijn brood eten, maar ik bespaar mij zelf dan de bokt-stress en reageer gewoon bewust niet op bepaalde types.

Foeilijstje maken helpt ook heel erg.

Als je niet meer kan bokken voor je plezier, dus bewust in ruzies gaat belanden, dan moet je je toch wel achter je oren gaan krabben of bokken een probleem, lees: verslaving, is geworden. :D