Hoe moet HAW nu precies?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Hoe moet HAW nu precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 21:39

Ik snap eigenlijk weinig van die regels van HAW, ik zie vooral veel topics gesloten worden en soms vraag ik me af: Wat is er NU weer niet goed? Alles staat er toch in? Nu is er bijvoorbeeld weer een topic gesloten (zal maar even niet vermelden welke, doet er ook niet toe) maar ik kan niet ontdekken wat er fout aan is als ik de regels lees van HAW. Heel misschien de eigen doelen, maar ja, dan denk ik .... je kunt ook gaan muggenziften, sorry, maar ik begin het ongelooflijk irritant te vinden, en durf daar zelf niet eens een topic te openen, want je hebt zo langzamerhand veel te veel kans dat het dicht gaat.

Ben ik nou de enige die dat vindt? Kunnen de regels daar niet heel iets soepeler???

Mars

Re: Hoe moet HAW nu precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:06

Voor wat betreft de openingspost staan alle eisen wel genoemd in de regels van HAW, die moeten dus voor iedereen wel te vinden zijn. Wat ik wel merk is dat de gegevens die nu verplicht gemeld moeten worden lang niet altijd gelezen worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:11

Natuurlijk zouden de regels versoepeld kunnen worden. Maar juist doordat er eisen worden gesteld aan het openingsbericht, waarvan de doelen een hele belangrijke is, merk je dat er betere inhoudelijke reacties komen en dat er daardoor veel minder reltopics zijn. Vandaar dat we daar streng op blijven modereren.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:14

Ja he := ik had laatst een topicgezien die ging op slot... Omdat ie niet aan de regels voldeed. Maar het was een topic, waarbij een bokker vragen had over rijden, dan heb ik zo iets, verplaats het dan naar praktijkproblemen ipv een slotje te geven? :?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 22:48

Ja, of verplaats die topics gewoon naar ITP als het meer daar thuishoort. Ik bedoel als ergens anders een topic staat waar het niet hoort wordt het toch ook gewoon even verplaatst? Waarom hier dan niet?

Ik vind het zo flauw (en irritant) om topics waar duidelijk aandacht aan is besteed en van mensen die er werk van gemaakt hebben (duidelijke foto's en commentaar) en die blijkbaar hun best gedaan hebben om de regels wel te volgen , dat die boem, een slotje krijgen. Verplaats het dan gewoon of geef ze de gelegenheid om wat nog ontbreekt even aan te vullen. Soms gaat het alleen om 1 foto! Ik vind dat zo raar! En dan sluit je bijvoorbeeld alleen die topics die nergens op lijken.

Zo krijg je allemaal gesloten topics en geirriteerde mensen. En zelf vind ik het jammer omdat de bedoeling duidelijk is, je had best willen reageren, maar dan zit het alweer dicht.

Voor de rest snap ik die regels wel, maar simpelweg sluiten vind ik een rare oplossing voor dit probleem.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:47

Het verplaatsen van een topic is meer werk voor de Mod's, als de regels goed doorgelezen zouden worden dan zou het slotje ook niet nodig zijn.

Als de Mod's iedereen die fouten maakt met een topic wat ze gestart hebben moeten corrigeren komt er een hele vertraging in het mod werk.

De mentaliteit van:" als hij niet goed staat, verplaatsen de Mod's hem wel" zorgt ervoor dat de mensen de regels niet meer lezen, gaat er meteen een slotje op dan gaan mensen ineens wel de regels lezen... :+

Ik snap dus best wel dat het frustie is,
maar nogmaals, als de regels goed doorgelezen worden, scheelt een hele hoop extra werk voor de topicstarters en de Mod's :j en uiteraard scheelt het een hoop frustratie aan beide kanten :j

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:09

Tsja, volgens mij kost het niet meer tijd om iets te verplaatsen dan om een mod opmerking te plaatsen en dan te sluiten? Mijn topic is gister ook gesloten, geen idee wat ik nou weer fout heb gedaan, die foto van de fotograaf te paard? Ik heb er veel tijd aan besteed alles netjes te doen, zet er dan op z'n minst bij WAT fout is zodat ik het volgende keer wel goed kan doen? Hier wordt ik iig bijzonder gefrustreerd van en niemand heeft er wat aan.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:22

Caeruleus schreef:
Tsja, volgens mij kost het niet meer tijd om iets te verplaatsen dan om een mod opmerking te plaatsen en dan te sluiten? Mijn topic is gister ook gesloten, geen idee wat ik nou weer fout heb gedaan, die foto van de fotograaf te paard? Ik heb er veel tijd aan besteed alles netjes te doen, zet er dan op z'n minst bij WAT fout is zodat ik het volgende keer wel goed kan doen? Hier wordt ik iig bijzonder gefrustreerd van en niemand heeft er wat aan.

Citaat:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
Het is niet toegestaan foto's van derden te plaatsen op HAW

Dat is wat erbij staat, dus je openingspost voldoet niet aan de regels, dus er staat wel bij wat je fout gedaan hebt :j
En een topic verplaatsen kost wel degelijk meer tijd (ik ben ook Mod geweest, dus ik weet wel waar ik over praat ;) ) en zorgt voor een hoop frustratie als je bedenkt dat er ontzettend veel mensen zijn die het topic verkeerd neerzetten. Bedenk ook dat ALLE Mods dit "werk"vrijwillig doen, dus ik denk niet dat het netjes zou zijn om het maar heel erg gemakkelijk te maken voor enkel de leden, en dat de Mod's alle rotzooi op mogen ruimen. Daarbij, eerst wordt er gevraagd om strengere regels met HAW en opbouwende commentaar etc... nu zijn die veranderingen er en is het nog niet goed...?

Ik blijf erbij, lees eerst de regels van het fora voordat je er een topic start en dan zullen "al die regeltjes" wel meevallen :j

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:50

Op het moment dat de TS bewust kiest voor HAW en dus voor specifiek rijtechnisch commentaar, dan zou het raar zijn als de mods het naar RIJ-ITP gaan verplaatsen, waar het niet om specifiek rijtechnisch commentaar gaat. Je mag er tenslotte vanuit gaan dat TS bewust gekozen heeft.

Een bericht aan laten passen klinkt gemakkelijker dan gedaan. TS is niet 24 uur per dag aanwezig, de mods ook niet, dus voordat je antwoord hebt ben je vaak al 24 uur verder. Als ene mod kan je dan ook nog eens niet zien dat een andere mod een PB heeft verstuurd, dus ga je snel langs elkaar heen werken. Als je dan een beetje pech hebt, staat er een "leuk" reltopic, wat net niet de bedoeling is.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:14

Je hebt gelijk, ik kan gewoon niet lezen :j :o

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:04

Maar het feit dat er op HAW relatief (heel) veel topics gesloten worden, dat zegt toch ook iets? Ik bedoel, soms zie ik het ECHT niet wat er nou mis is met een topic. En ik kan toch heus wel lezen. Ik vind het allemaal veel te overdreven.

Ook de opmerking dat als het niet verplaatst wordt, maar op slot gaat en dat mensen dan wel gaan lezen, werkt dus blijkbaar NIET want anders was het niet nog steeds zo dat veel topics (waar duidelijk WEL aandacht aan is besteed) op slot gaan.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:37

Ja en toch kunnen er lange "zinloze" discussie's gehouden worden over het wel en niet kunnen lezen :D en dat is imo niet echt nodig ;) Alle regels staan netjes vermeld in de daarvoor bestemmende fora's, wordt het topic toch gesloten? dan is er toch NIET goed gelezen :D

En wat je natuurlijk ook kan doen als je echt niet kan vinden wat je fout hebt gedaan, (met goed lezen is het niet nodig, het staat immers allemaal in de regels) de Mod Pben die je topic heeft gesloten, om te vragen wat er veranderd moet worden, omdat je het niet snapt. Ze bijten niet hoor ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:54

Eens met Robynn, regels zijn gewoon terug te vinden en dus moet het eigenlijk voor iedereen mogelijk zijn een topic te openen dat voldoet aan de richtlijnen van HAW.
En idd kun je altijd de mod die je topic gesloten heeft een pbtje sturen, die kan je vast vertellen wat je moet verbeteren :)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 14:21

Ja idd dat zou mogelijk moeten zijn ja.
Dat ben ik nou helemaal met je eens

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:26

Ik open zowiezo nooit op HAW-rt
Vind heel bokt daar niet leuk.
Elke post moet met commentaar komen,waardoor je straks weetikniet-hoeveel reacties met bijv. handen rechtop.
Terwijl bij itp juist word "afgestraft" als je iets steeds gaat herhalen.

Nee, ITP is te leuk, maar RT durf ik niet eens iets te plaatsen.

Ook vind ik dat sommige MODS wel wat meer mogen doen in de zin van verplaatsen.

Ik open een topic, en ik was het gewoon vergeten, (had op itp) maar deze moest blijkbaar bij jeugd itp :=

Gelijk sluiten, zoveel werk besteed je dan ergens aan.
Nope, gelijk sluiten, niet even verplaatsen.

Is dat echt heel veel moeite vraag ik me dan af?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:29

Je kunt het ook van de andere kant bekijken MelanieB :)
Het líjkt niet zoveel werk om even een topic te verplaatsen, maar naar mijn idee worden er behoorlijk wat topics verkeerd geplaatst elke dag. Al met al kost dat toch aardig wat tijd voor de mods.

Is het voor een gebuiker dan zoveel moeite om de regels door te nemen en een topic gewoon correct te plaatsen? ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:31

Ja misschien wel, maar om 1 jaartje, moet ik gelijk mijn topic bij jeugd mensen neerzetten?
Ik weet niet, vind het vreemd dat mijn topic niet bij de (want zo klinkt het) "volwassen" topics mogen :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:33

Dat kan ik me ook voorstellen hoor, maar er moet toch ergens een grens getrokken worden qua leeftijd. En als jij je topic bij het gewone ITP mag laten staan dan willen anderen dat uiteraard ook. Op die manier is het hele overzicht weg en kun je Jeugd ITP net zo goed opdoeken ;)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:44

Mas schreef:
Dat kan ik me ook voorstellen hoor, maar er moet toch ergens een grens getrokken worden qua leeftijd. En als jij je topic bij het gewone ITP mag laten staan dan willen anderen dat uiteraard ook. Op die manier is het hele overzicht weg en kun je Jeugd ITP net zo goed opdoeken ;)

Ja helemaal mee eens :j Als er 1 uitzondering gemaakt moet worden, volgen er vanzelf meer, dus dan kun je beter alles op 1 lijn houden :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:47

Maar vanwaar junior itp en "ouderen" itp.
Vraag ik me toch af.

Kan me voorstellen dat sommige kindertaal doen zegmaar.
dus niet nette schrijftaal etc.

Maar toch.
Is mijn mening.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 15:04

Alles op 1 lijn houden heb ik (vanzelfsprekend) ook wel begrip voor. Maar bij sommige topics volg ik dus echt niet wat er mist. Nou ben ik redelijk handig in nederlands, ik kan me dus voorstellen dat er bokkers rondlopen die daar dus gewoon helemaal niet meer mee overweg kunnen.

Regels zijn nuttig en nodig, maar je kunt het ook te ingewikkeld maken en zo een heleboel mensen de lol van topics plaatsen ontnemen (ik plaats om die reden dus gewoon niets in HAW, terwijl ik dat in principe best zou willen)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:04

De opsplitsing JITP en ITP is destijds gemaakt omdat er erg veel topics op ITP geopend werden. Na enkele uren stond een nieuw geopend topic al op pagina 2 of 3, en daardoor niet meer in zicht. Om de fototopics beter in zicht te houden is de opsplitsing gemaakt, zodat iedereen de kans krijgt zijn of haar topic wat langer op de eerste pagina, en dus beter in zicht te houden. :)