Fotoshoots apart

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

Fotoshoots apart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 16:16

Er zijn veel mensen die fotoshoots aanbieden.
Misschien is het handig dat het helemaal apart komt.
Word dan wel overzichtelijk.

Lisa

EvelijnS

Re: Fotoshoots apart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:18

Waarom zou je? Er is ook al een sticky op EA-CO waarin fotografen/fotografes zichzelf aanbieden. Bovendien vind ik het niet storen en dan kun je alles wel gaan verdelen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:26

Het zou handiger zijn als er een soort keurmerk zou komen. De helft van de aangeboden fotoshoots wordt door mensen zonder ervaring en met huis tuin en keuken toestelletjes aangeboden. Met alle respect, das geen fotoshoot, das kiekjes maken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:28

Caira schreef:
Het zou handiger zijn als er een soort keurmerk zou komen. De helft van de aangeboden fotoshoots wordt door mensen zonder ervaring en met huis tuin en keuken toestelletjes aangeboden. Met alle respect, das geen fotoshoot, das kiekjes maken.

mee eens!!

tis mischien wel overzichtelijk, maar of het veel uitmaakt? ik weet het niet :P zou wel leuk zijn natuurlijk maar dan heb je idd kans dat ook de extreme-amateurs daar een topic openen dat je geen fotoshoot kan noemen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:53

Ik denk ook niet dat het zoveel zou toevoegen, ik zelf vind het ook niet storen in ieder geval. Iets van een keurmerk zou zeker handig zijn, maar het lijkt me heel lastig te bepalen wie er dan wel en geen keurmerk zou krijgen.
Wie zou dat moeten bepalen? Dat lijken me toch moeilijke zaken en het is denk ik niet aan bokt om daar op te letten.
Ook de klant zelf heeft een bepaalde verantwoording om voldoende onderzoek te doen naar de fotograaf waar hij/zij een opdracht wil geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:37

Caira schreef:

Nee, die grens is echt te vaag vind ik. Iemand met een supercam, kan slecht fotograferen.. En iemand die heel goed kan fotograferen kan ook wel eens een misser hebben, dus een keurmerk slaat imo nergens op.. :)

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:03

Ik zou het persoonlijk wel handig vinden als er aparte delen zouden komen, dus dekhengsten/partijen/shoots/ etc. Vind het nu wat onoverzichtelijk.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:38

Keurmerk gaat niet werken.. bovendien hebben de meeste mensen die hun fotografiekunsten aanbieden een behoorlijk portfolio, dus aan de hand daarvan kan je zelf bepalen of je het een fotoshoot vind of meer kiekjes maken.
Er is een groot grijs gebied tussen echt profs en absolute amateurs, dus ik denk dat dat geen goed idee is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:57

Keurmerk laait alleen maar weer die discussie op wanneer iemand zichzelf professioneel mag noemen. Imo is het uiteindelijk allemaal een kwestie van smaak. :j Ik denk dat er ook met het sticky al genoeg gedaan wordt om de fotografen hun ruimte voor aanboden te geven, speciale acties kunnen dan nog apart op EA-CO in een topic gezet worden. Daarvoor hoeft imo geen apart stuk op EA ingedeeld te worden. Tenslotte draait bokt om paarden :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:58

ik vind het iig wel handig hor, als er een rubriek fotoshoots apart komt. Amateur of prof maakt niet uit, tis gewoon overzichtelijker en mensen die een shoot zoeken hoeven dan niet heel commercieel af te struinen naar de juiste fotograaf in de juiste omgeving