Hallo allemaal!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

guusjegoed

Hallo allemaal!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:19

Hallo allemaal,

ik ben sinds kort lid van Bokt en eigenaresse van twee mooie eigenwijse friese merries... in het volgende stukje stel ik hen en mijzelf voor.....
_________________________________________________________________________________

Anderhalve week had ik er voor nodig.. anderhalve week om van het standpunt: voorlopig koop ik nog geen paard’ over te gaan tot het kopen van 2 paarden! Twee uitersten voor veel mensen.. hoe dat zo is gekomen is de samenloop van omstandigheden geweest denk ik..

Ik ben namelijk al een tijdje aan het speuren naar mogelijk een eigen paardje. Had er niet zoveel haast mee, dus eerst maar eens oriënteren en meer informatie verkrijgen over de aanschaf van een paard. Wat ik wel heel duidelijk had voor mezelf was dat ik een jonge Friese (bij voorkeur) merrie wilde.

Zo ben ik bij Sjer Slijkerman wezen kijken, daar stond inderdaad een jonge Friese merrie.. Echter een paard hou je liever niet in zijn eentje, dus dan moet er al een vriendje bij komen. Plus waar ga je ze stallen.. Allemaal vragen die ik op dat moment nog niet kon beantwoorden..

Tijdens mijn verjaardag hebben mijn schoonvader en een vriendin van mij (SuuzZel) een gesprek over paarden en zo kwamen zij er op dat ik ook op zoek was naar een jong paardje. Suuz wist te vertellen dat er bij haar op stal twee Friese merries van bijna 2 staan, die nog te koop zijn ook.

Zo is het balletje gaan rollen. 1,5 week later zijn Jorrit en ik ‘gewoon eens gaan kijken’. Verder geen verwachtingen, eerst maar eens zien wat voor paardjes het zijn. Op stal aangekomen bleek dat we er al een tijdje bij hadden gestaan, zonder dat we door hadden dat het om deze twee dames ging. Suuz dacht namelijk dat dit andere paardjes waren. Blij verrast dat zij het wel waren, want hun karakters stonden mij wel aan. De een wat brutaler, de ander zacht van karakter.

Even een rondje in de bak laten lopen om te zien hoe ze bewegen.. Op dit moment had ik nog in gedachten; Het zou leuk zijn wanneer ik er eentje zou kunnen kopen'…. Droomde al weg bij het idee..

Even met de eigenaresse gesproken, die vertelde mij dat ze zo graag zou willen dat ze bij elkaar bleven. Ze zijn al vrijwel hun hele leventje samen.

Thuis het totaal plaatje opgemaakt.. Kijken of het überhaupt haalbaar is om twee paarden te stallen.. Jorrit stimuleerde mij hier gelukkig in. We hebben direct gekeken of het mogelijk was om ze bij huis te stallen.. We hebben er immers de ruimte voor. Dit was mogelijk. Dan nog regelen dat ze op het land kunnen. Hiervoor naar Kees gegaan om te vragen wat hij hierin kon betekenen. Of misschien dat hij wist of ik ze ergens anders kon stallen. Ik mocht van hem een stukje grond achter het huis gebruiken. Nou ideaal! Zolang we nog geen stal hebben konden ze gewoon buiten (dat waren ze gewend) dus alles was geregeld.

Direct weer opgebeld om te laten weten dat ik zeer zeker geïnteresseerd was. Afspraak gemaakt voor de dinsdag erop (precies een week nadat we waren kijken bij ze, voor een klinische keuring. Hier zijn ze met vlag en wimpel door heen gekomen. De dierenarts vertelde mij dat ze het erg leuke brave paardjes vond.. Nou dat is altijd leuk om te horen! Positief koop advies gekregen..
Zaterdags de hele koop afgehandeld en zondag hebben we ze opgehaald!

Zo zie je wat je kan doen/ bereiken in 1,5 week.. En het blijkt maar weer niets is zo veranderlijk als een mens! Haha!

Het ophalen verliep naar verwachting soepel. De dames liepen heel netjes de trailer in, lieten dat allemaal vol vertrouwen toe. Onderweg reed ik achter hen en kon ik mooi zien wat ze allemaal deden. Ik kon mooi zien dat ze erg op hun gemak waren.

In Hippo aangekomen moesten we ze 'uitladen'. En dat was lastiger dan we verwacht hadden. Ze waren zo ontzettend mak met trailerrijden maar we hebben er nooit bij stilgestaan dat ze altijd met de vrachtwagen zijn gereden. En dus helemaal niet gewend waren om achterwaards de trailer te verlaten. Nou hoe we het oo kgedaan hebben, ze zijn eruit gekomen.

Suus eentje in de hand en ik eentje en op naar het landje onder dijk. Daarvoor moesten we nog zo'n 150 m door land heen lopen, voor we bij het hek aankwamen van het land waar ze in zou gaan. Ze werden al mluid begroet door Lenka en Silke (twee new forest pony's die er al stonden) die waren druk heen en weer aan het rennen en hinnikte de hele buurt bij elkaar. Erg leuk, maar Zelda en Yfke werden hier al drukker en drukker van. met name Yfke was bijna niet te houden. Zelda was nog redelijk rustig. Kees heeft het hek open gemaakt en wij hebben ze los gelaten. Dit was super mooi en gaaf om te zien. twee aan twee, rennen door het land. Dit heeft een half uurtje geduurd, daarna was het over.
Inmiddels zijn de posities bepaald.. Yfke en Lenka (de twee bijdehandse dames) zijn dikke vriendinnen, Zelda mag ook bij hen en Sikle (de ruin) die heeft het nakijken. Hij mag wel weer steeds meer erbij, maar als het Lenka even nie aanstaat dan wordt hij met man en macht weg gejaagd..

Nog een paar dagen blijven ze lekker daar staan en dan komen ze achter mijn huis.. Ik kijk daar erg naar uit, dan kan ik wat beginselen met ze op gaan pakken (achterwaards!! voetje, om, etc)

Groetjes Linda, Yfke en Zelda vanaf het mooie Parijs van het noorden Hippolytushoef