vreemde pb-berichten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

timilon

vreemde pb-berichten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 19:47

zucht,dit is al de 2e deze week.
ik kreeg een pb van iemand die zich pas heeft aangemeld op bokt en nog nergens heeft gereageerd.
ze had een quote uit mijn topic over mijn paard in bruikleen en daarbij de vraag of het paard al in bruikleen was of dat ik nog iemand zocht.
opzich vrij normaal,ware het niet dat de naam van betreffende persoon de alarmbellen bij mij doet rinkelen.
ze heeft dezelfde naam als iemand die ik helaas ken en die het blijkbaar nodig vind/vond om mij in t dagelijks leven min of meer dwars te zitten.

vandaag een andere pb,wederom van iemand die zich pas heeft aangemeld en in geen enkel topic heeft gerageerd.
ook zij had een quote,ditmaal uit het topic dat ik over het te koop staande paard van mijn moeder.
deze nieuwe bokker vroeg zich af of zij een paard kon leasen,terwijl in het topic(EN de quote) staat aangegeven dat het voor het paard totaal geen optie is om in bruikleen/lease te doen en/of een verzorgster erbij.
ook de naam van deze nieuwe bokker kan in het straatje van de ander passen...

anyway: beide "nieuwe bokkers" geven geen antwoord als je hen ook iets vraagt.
dit vind ik opmerkelijk,immers als je werkelijk geintresseerd ben dan reageer je toch verder??
het is nu allemaal nog vaag,maar ik heb echt geen zin in gezeur en gezeik via het internet.
en als mijn vermoedens kloppen,dan zit ik er serieus over te denken om al mijn topics op slot te laten zetten en misschien van bokt te gaan.
echter kan ik er niet achter komen of mijn vermoedens kloppen,omdat beide profielen leeg zijn.

Palmera

Re: vreemde pb-berichten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:51

Nou, lekker flauw dan. Misschien is het een optie om een moderator in te lichten? Dat die wellicht de desbetreffende profielen blokkeren, ipv dat jij alles blokkeert en bokt verlaat. Lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld namelijk. Succes ermee!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:51

Het mag niet maar het kan zo zijn dat ze zelf een paar nieuwe accounts aanmaken en vandaar uit reageren zonder een reactie te plaatsen in een topic.
Dit heb ik ook al eerder gehad.
Ik denk dat je er niet achter kan komen, tenzij het vaker voor gaat komen, dan zou je misschien een mod kunnen berichten of ze naar kunnen gaan of de accounts op dezelfde computer worden aangemaakt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:53

Ik zou ook even een mod pb-en, die kunnen nagaan of het om een SA gaat eventueel en hierop verdere actie ondernemen.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 19:56

oke,ik ga zeker een mod inlichten,en ik ga het in de gaten houden wat betreft nieuwe onbeduidende pb's.
ik denk zelf dat het te maken heeft met een ex van mij,maar goed,als ik dat allemaal uit ga leggen word het een erg lang verhaal.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:58

ik had laatst aan de hand dat een vervelend persoon het nodig vond om een overlijdensbericht van mij hier op bokt te plaatsen
deze kon mij ook iet met rust laten op i net en in het dagelijks leven

ik heb de mods gepb-d en ze zijn hier echt serieus mee aan de slag gegaan nadat ik hun het verhaal had verteld
neem aan dat als je ze het uitlegd dan word er echt wel wat aan gedaan

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:02

Ik zou ook even een mod inlichten! Vind het wel triest van zo'n persoon om dit te doen :7

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 20:07

ik heb een mod ingelicht.
als het idd gaat om de persoon/personen die ik "verdenk" dan is het wel heel erg sneaky en zal ik zowieso overal alerter op moeten zijn,en met mij ook mijn vrienden/ouders en de mensen die op elke andere manier met mij te maken hebben.

beide "nieuwe bokkers" zijn precies 24 uur na elkaar aangemeld,ook al apart....

edit: bokker 2 reageerd nu wel op mijn vraag.misschien leest ze mee in dit topic.
kun je dat ook zien trouwens,wie er meeleest???

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:20

je kan volgens mij niet zien wie er meeleest! Zou in deze situatie idd wel makkelijk zijn!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:21

Nee, jammer genoeg kun je idd niet zien wie er meeleest, dat vond ik in mijn geval ook wel erg jammer (heb er verder ook geen last meer van gehad gelukkig).
Hopen dat de mods je kunnen helpen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:22

Je kan wel zien welke bokkers er actief zijn in dit subforum. Kijk maar eens onderaan. Dat wil niet zeggen dat al deze bokkers dit topic aan het lezen zijn, maar kan vaak wel je vermoedens bevestigen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:24

Tenzij ze hebben ingelogd en aangevinkt hebben dat ze niet weergegeven worden als dat ze online zijn.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 20:30

oke...nee,geen van beide staat erbij.
zal er toch eens wat meer op gaan letten.
ik hoop van harte dat ik mis zit,en dat het gewoon toeval is,maarja,hoe vaak hoor je niet: toeval bestaat niet...

@ C_arola: mmm,dus er is nog wel hoop dat er wat aan gedaan kan worden,dat is wel fijn.
voor jou minder natuurlijk,omdat je uit ervaring spreekt.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:31

Hmm. appart. Vind het wel triest van mensen als ze zulke dingen doen. Mods maken er wel altijd werk van, en ze kunnen kijken of het account op hetzelfde IP is aangemaakt :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:33

Gelukkig kunnen de mods je dan helpen, dat scheelt heel erg.
En idd even in de gaten houden als je weer rare berichtjes krijgt.
Als het wel diegene is van wie je denkt dat die het is en die heeft deze topic ook gelezen, dan weet die iig dat je er wat mee doet en houdt die misschien vanzelf al op (hopelijk).

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:07

ik zou dit even naar forumzaken verplaatsen, of daar een een topic plaatsen. denk dat ze je daar beter kunnen helpen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:31

Vervelend Timilon, ze moeten je wel hebben he?

Ik herken dit wel. Je ziet pas de gevaren van internet als je zo'n gek achter je aan hebt.... I know (helaas).

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:49

ik heb getemt om het topic eventueel naar forumzaken te verplaatsen.

@ suzanne F: ja,t gaat geweldig zo,kom lekker aan m'n rust toe op deze manier...
de 2e bokker heeft later wel gereageerd,hoewel ik t nog steeds vreemd blijf vinden.(ze zocht een lease paard,en had tot nu toe nog niets geschikts kunnen vinden...tja,dan ga je reageren op een topic die over de verkoop van een paard gaat die zeer moeilijk is/geweest.ze is 13 jr)

ik heb bericht gehad van een mod,er is hem niets bijzonders opgevallen maar zou het even in de gaten houden en in de mod-groep gooien.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:15

Fijn dat zij het ook even in de gaten houden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:27

Goed dat de mods het een beetje in de gaten houden voor je, in de tussentijd zou ik het voorlopig maar negeren als je vervelende berichtjes oid krijgt, ook al is het heel vervelend.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:33

LZP -> FZ

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 20:43

1 van de 2 bokkers heeft idd dit topic ook gelezen,en wilde mij volgens eigen zeggen niet lastig vallen.
echter weet zij niet hoe je in een topic moet reageren,terwijl ik dit toch al duidelijk aan betreffende persoon heb uitgelegd en het me zowieso niet moeilijk lijkt....
kortom,ik vind het nog steeds een beetje een vaag verhaal.
edit: deze bokker heeft inmiddels door hoe je in topics moet reageren,blijft dus de andere bokker over.
de andere bokker heeft niet meer gereageerd.

melis0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:43

haha.
ik heb eindelijk door hoe je moet reageren op een topic.
maar ik wou je niet lastig vallen hoor.
sorry daarvoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:33

melis0 schreef:
haha.
ik heb eindelijk door hoe je moet reageren op een topic.
maar ik wou je niet lastig vallen hoor.
sorry daarvoor.

Het lijkt me dat een PB sturen ingewikkelder is dan op het Reply-knopje te drukken in een topic...
Ik geloof er geen reet van trouwens.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 19:27

@ suzanne f: ja,lijkt mij dus ook,maar goed,ik probeer niet te argwanend te zijn...