topics (EA) die compleet verwijderd worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

topics (EA) die compleet verwijderd worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 11:33

Ik vroeg me zo eens af...
Als een topic bij EA niet voldoet aan de regels, dan doel ik nu even op verzorgpaarden, dan wordt ie zonder pardon verwijderd.
Hiermee ben je de reacties ook kwijt die in dit topic stonden.
Mijn zusje had dit laatst nl., haar topic (verzorgpaarden) voldeed niet volledig aan de eisen en daarmee werd ie zonder aankondiging verwijderd waardoor ze alle reacties kwijt geraakt is.

Is het iets eerst een pb melding te doen dat na 24 uur het topic verwijderd of gewoon gesloten wordt zodat je alle reacties even kunt noteren of pb's kunt sturen?

Zo raak je niet ineens alles kwijt.
Excuses als er al een topic over is (geweest) :o :+
Laatst bijgewerkt door Neskolay op 16-04-09 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Elamor

Re: topics compleet verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:34

Nou inderdaad, had ik pas ook.
topic bij overige, zomaar verwijderd en reacties weg.
beetje jammer.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:34

vind dat idd ook wel een goede zaak of dat je de advertentie met reacties in je pb box krijgt van de mod.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 11:34

alja schreef:
vind dat idd ook wel een goede zaak of dat je de advertentie met reacties in je pb box krijgt van de mod.

Ja is idd ook een optie :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:35

Ik vind dat ook wel een goed idee, als een topic gesloten wordt lijkt me dat ook wel voldoende en ben je niet al je reacties kwijt.

Jitske

Re: topics (EA) compleet verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:37

als je gewoon de regels doorleest en het topic goed plaatst dan is het toch helemaal niet nodig?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 11:38

duChambre schreef:
als je gewoon de regels doorleest en het topic goed plaatst dan is het toch helemaal niet nodig?

Maar als je nu iets vergeet of niet helemaal goed hebt gelezen vind ik het wel wat zonde :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:41

duChambre schreef:

Daar zit zeker wat in idd, maar iedereen kan iets over het hoofd zien of per ongeluk vergeten. Het is dan jammer als je net wat reacties hebt gekregen dat je deze weer kwijt bent. Het topic gewon sluiten voldoet naar mijn mening ook wel en je geeft een TS dan nog de kans om de geinteresseerden te pb-en.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:55

Als je een mod een pb stuurt met de vraag of er nog specifieke reacties waren, dan kopieert die mod die gerust voor je, en stuurt je die door :j Maar dan moet je daar dus even zelf voor vragen.

Daarnaast zou je met jouw voorstel voor een boel onduidelijkheid zorgen. Want hoe weet mod A dat jij met mod B hebt afgesproken dat het topic nog even blijft staan? En hoe weet mod C als mod A ff afwezig is, dat jij het topic en de reacties al hebt gelezen? En wat als de user niet binnen 24 u toevallig online was?

Daarnaast vind ik niet dat je kan verwachten dat een mod 'even' alle reacties quote, knipt en plakt, en doorstuurt, op voorhand. Daar ben je al gauw 5 minuten bezig om 1 topic van iemand af te handelen. Beetje idiote zaak imo.

Topics alleen sluiten vind ik ook niet echt wat. Dan zit je met een berg extra topics op de 1e pagina waardoor andere topics wegzakken.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:53

Vanwege het aantal advertenties en het aantal modhandelingen op EA is het vrij lastig om een systeem te vinden dat voor zowel gebruikers als mods functioneert ;)
Ik begrijp dat het heel fijn is als iemand die een topic verkeerd geplaatst heeft de mogelijkheid heeft om nog wat dingen na te zoeken. Die optie is er nu niet, maar als je tegen zo'n probleem aanloopt en je stuurt even een nette PB aan de mod die je topic verwijderd heeft, dan weet ik zeker dat je ook geholpen wordt :)
We hebben er bewust voor gekozen om foutieve topics te verwijderen. Het op slot zetten van EA-topics geeft een enorme chaos, er zijn nl. dagelijks gemiddeld zo'n 50 topics die niet aan de regels voldoen. Per dag 50 slotjes, daar word je niet blij van en het is echt niet meer te overzien. Vandaar deze keuze :)
Eigenlijk is er maar 1 echte oplossing en dat is de regels goed doorlezen voordat er een topic geplaatst wordt. Scheelt gebruikers een hoop frustratie over een verwijderd topic en voor ons als mods is het natuurlijk ook fijn!

WildChild

Re: topics (EA) die compleet verwijderd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:58

Ja! Daar liep ik laatst ook tegenaan! Ik had op EA- overige 2 aparte topic aangemaakt voor spullen die ik aanbood. Nou oke, ik ben niet zo bekend met EA Overige dus ik deed het fout, ze moesten bij elkaar. Zonder enige waarschuwing werden BEIDE topic binnen een halfuur VOLLEDIG verwijderd. Ik vind dit echt geen stijl, ik ben (zeker met het doorlinken van uploadsites en een geschikte advertentietekst verzinnen) toch een aardige tijd bezig met het aanmaken van zo'n topic. Ik vind dat er op z'n minst één topic had moeten blijven staan of dat ik van beide topics de advertentie tekst met IMG linken toegestuurd had moeten krijgen, want een foutje is er zo ingeslopen en ik baalde toch wel echt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:03

In zo'n geval kun je dus een nette PB sturen aan de mod die je advertenties verwijderd heeft. Je bent er zelf verantwoordelijk voor om je advertenties correct te plaatsen, dus in dat opzicht heeft het geen zin om verwijten te maken in de trant van "geen stijl", "ze hadden dit en dat moeten sturen" ed.; wij sturen jou immers ook geen PB dat we het geen stijl vinden dat je de regels niet goed doorgelezen hebt ;)
Gewoon netjes blijven dus en even een PB-tje sturen. Op nette verzoeken wordt altijd gereageerd, en dan is het een kwestie van even knippen en plakken en je advertentie staat weer :)

WildChild

Re: topics (EA) die compleet verwijderd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:22

Ik vind mezelf vrij netjes en correct en ik heb de mod in kwestie ook zeker een pb gestuurd. Maar het gaat hier om een regel waar best eens naar gekeken kan worden.

Over het schrijven dat jullie mij ook niet verwijten dat het geen stijl is om de regels niet door te lezen; natuurlijk lees ik de boktregels door, maar dat zijn er inmiddels zoveel geworden (wat ik ook best begrijp, met zo'n grote buisiness) dat ik ze niet allemaal onthoud. Dat is inderdaad geen vrijbrief om dan maar foute topics te plaatsen, maar ik vind dat er men best wat mee mag denken met de ts. Het is gewoon niet leuk als je een behoorlijke tijd bezig bent met een topic te plaatsen, waarna het meteen weer weg wordt gehaald. Vind het ook flauw om te zeggen dat ik verwijten maak, ik vind dat ik zelf niet persoonlijk wordt en dat ik ook steeds vermeld dat het mijn mening is. Volgens mij is de uitdrukking 'men had .... moeten doen' vrij normaal. Maargoed, ik zal me er verder niet mee bemoeien. Het 'bokt-team' zal het wel regelen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:51

Je mag je er zeker mee 'bemoeien' want alle input is welkom, graag zelfs :)
Ik zal proberen om aan de hand van wat achtergrondinformatie uit te leggen wat de problemen zijn waar wij als mods tegenaan lopen, hopelijk geeft dat ook wat inzicht in wat wel en niet mogelijk is.

Uiteraard wordt er naar de regels gekeken en ik kan je verzekeren dat we als EA-mods ook niet altijd gelukkig zijn met de manier waarop we modacties uit moeten voeren ;)
Op dit moment is het EA-systeem echt uit z'n jasje gegroeid. Gelukkig komt daar een oplossing voor, maar tot die tijd moeten we ons 'behelpen'.
Ik ben het ook zeker met je eens dat de huidige manier van modereren op EA op sommige punten niet echt 'klantvriendelijk' is. Een niet aan de regels voldoend topic verwijderen en er een bericht achteraan sturen is op dit moment weliswaar de enige werkbare manier, maar ik zou het ook liever anders zien, dat mag je echt van me aannemen.
We hebben ook gekeken naar evt. alternatieven maar die zijn in het huidige systeem helaas niet werkbaar. Slotjes plaatsen maakt de hele boel erg onoverzichtelijk, eerst een PB sturen en dan het topic verwijderen is erg (te) arbeidsintensief en werkt helaas ook niet voor alle topics. Afijn, de evt. mogelijkheden/alternatieven zijn niet echt werkbaar en het is ook nog de kunst om een balans te vinden tussen gebruiksvriendelijk moderaten en aan de andere kant zorgen dat het modereren op EA geen dagtaak is. Dat is ook iets wat zeker meespeelt. Aan de ene kant wil je graag een stukje service bieden, maar aan de andere kant moet het ook werkbaar blijven. 't Is nog best lastig om daar een goede balans tussen te vinden, tussen wat je graag wilt en kunt zit soms helaas een wereld van verschil ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:51

WildChild schreef:
Het is gewoon niet leuk als je een behoorlijke tijd bezig bent met een topic te plaatsen, waarna het meteen weer weg wordt gehaald.

Dat snap ik ook :j Maar toen ik nog modereerde (en ik neem eigenlijk aan dat dat nog steeds het geval is). Dan werd er een pb gestuurd met waarom je topic verwijderd werd, en in de quote de volledige tekst van je beginpost. Dus dan is het enkel een kwestie van knippen en plakken en eventueel opnieuw plaatsen of bewaren zodra het wel mag. Heb je dat niet gehad, dan zou ik een pb sturen met of je dat niet alsnog mag hebben.

Ik denk dat Oscar in haar laatste zin wel goed de essentie aanhaalt. Het is gewoon erg lastig om een balans tussen werkbaar en 'klantvriendelijk' te blijven.