Vroeger was HAW leuker?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Was vroeger HAW leuker?

Ja
174 (84%)
Nee
33 (15%)

Totaal aantal stemmen: 207

Anoniem

Vroeger was HAW leuker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:07

Wat vinden jullie? je moet tegenwoordig commentaar leveren, ookal zie je niets verkeerds. En anders reageer je maar niet. Hierdoor krijgen mensen veel minder reacties, terwijl het ook leuk is om te horen dat het er gewoon goed uitziet!

Was vroeger HAW leuker? Toen je nog kon plaatsen wat je wilde, foto's van een andere ruiter op jouw paard, af en toe een offtopic reactie, en reacties als : wat een gaaf dier!!

En de regels van het plaatsen, dat je alles moet vermelden anders word je complete topic verwijderd met reacties en al..

wat vinden jullie?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-09 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Zamora

Re: Vroeger was HAW leuker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:09

Ja dat vind ik ook! Mijn reactie is weleens weggehaald toen ik er neer zette dat iemand zo vooruit ging met haar paard.... ik vind het jammer dat het zo streng is geworden.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:14

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook echt niet leuk meer vind om te reageren. Je mag niet hetzelfde zeggen als je voorgaande mensen. Dus als iemand goed rijd, behalve d'r tenen naar binnen moet doen. Dan kan 1 iemand reageren en dan mag niemand meer iets zeggen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:14

ik vondt het vroeger ook leuker :)
vindt zoiezo de regels op meerdere subforums te streng oa: EA.

soms zie ik zo een gaaf beestje dat ik de eigenaar maar een pb stuur omdat ik toch graag wat wil zeggen en verder geen rijtechnisch commentaar kan leveren. ( ik bedoel ik al B/recreatie ruiter commentaar geven op een Z-ruiter gaat meestal niet. op het hakken uitdrukken vooruit kijken na.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:16

Ik kijk amper meer op haw en reageer nooit meer.
Maar hier zijn volgens mij al meer topics over geweest nadat het veranderd is

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:20

daarom post ik alleen nog op rijden ITP, opbouwend commentaar krijg je daar ook wel

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:22

Ik had ook laatst een HAW topic geplaatst, maar had het eigenlijk toch liever bij rijden ITP gezet, bij mij is ook bijna de helft van de totale reacties weggehaald omdat ze offtopic waren. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:24

edit: dit toegevoegd : En de regels van het plaatsen, dat je alles moet vermelden anders word je complete topic verwijderd met reacties en al..

wat vinden jullie?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:30

vroeger vond ik het idd erg leuk om te kijken bij bekende medebokkers maar sinds de nieuwe regels sla ik haw over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:31

Maar als de meerderheid van bokt de nieuwe regels niks vind... waarom zijn ze er dan? bokt is er toch voor de bokkers?? :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:39

Ik heb even moeten wennen aan de nieuwe HAW regels, maar ik vind HAW er eigenlijk een stuk leerzamer op geworden. Er wordt veel beter onderbouwd commentaar gegeven waar een combinatie echt iets aan kan hebben.
Ook zijn er veel minder reltopics dan vroeger, dat vind ik ook zeker een vooruitgang.

Wat ik wél jammer vind is dat topics direct gesloten worden wanneer de openingspost op één of twee punten niet aan de regels voldoet. Hier zou wel iets coulanter mee omgegeaan kunnen worden denk ik, misschien door middel van een pbtje naar een TS om het topic even aan te passen.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:00

positief commentaar is ook commentaar!

je kritiekpunten hoeven niet altijd negatief te zijn :)

Je kunt ook zeggen "dat ziet er goed uit, want je paard loopt mooi rond met de achterhand erbij...hij loopt goed aan het been... mooi nageeflijk...goed voorwaarts....etc etc"

als je maar zegt wáárom je iets vind, dan is het goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:02

Mas schreef:
Ik heb even moeten wennen aan de nieuwe HAW regels, maar ik vind HAW er eigenlijk een stuk leerzamer op geworden. Er wordt veel beter onderbouwd commentaar gegeven waar een combinatie echt iets aan kan hebben.
Ook zijn er veel minder reltopics dan vroeger, dat vind ik ook zeker een vooruitgang.

Volledig mee eens. Vroeger keek ik nooit op HAW vanwege al hetzelfde onzinnige gezemel wat tot in de oneindigheid herhaald werd. Nu zijn de reacties veel leuker, meer interactie en duidelijkheid. Je leert als bokker ook meer waarom de een dit vindt of de ander dat, het wordt onderbouwd etc. etc.

Mas schreef:
Wat ik wél jammer vind is dat topics direct gesloten worden wanneer de openingspost op één of twee punten niet aan de regels voldoet. Hier zou wel iets coulanter mee omgegeaan kunnen worden denk ik, misschien door middel van een pbtje naar een TS om het topic even aan te passen.

Een bokker kan een topic maar 1 uur aanpassen, dus stel dat een mod het op tijd ziet, en die bokker toevallig ook nog op tijd het leest en het kan aanpassen. Is allemaal vrij kort.

En wat Ielsje zegt klopt idd ook :j Als het commentaar, ongeacht positief of negatief maar onderbouwd wordt, dan is het goed.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:03

HAW in deze vorm kun je meer vergelijken met een forum als Rijtechnisch, alleen dan met foto's. Het hangt nu ook onder RT in de forumindex.

Je hebt meer dan genoeg andere plekken om je foto's te showen als je ook ander commentaar wil of gewoon wilt laten zien wat je aan het doen bent :-). Aparte fotofora voor gewoon rijfoto's, springfoto's, leuke foto's en alle disciplines.

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:10

ïk vind het echt walgelijk dat er zoveel regels zijn hoor, kijk een beetje om de boel in toom te houden is best begrijpelijk.. maar je mag hier zovéél NIET, dat je bijna denkt dat je hier op school zit.
Ik vind dat je in elk topic gewoon mag zeggen wat je wil, ook al is het beledigend bedoeld.
Vaak als je je mening geeft wat af wijkt van hoe de meeste mensen denken, dan mag dat niet.. waarom denk ik dan.. iedereen heeft een eigen mening ergens over en laat het maar lekker uit de hand lopen.. het is maar internet hoor het is juist leuk als er heftige discussies ontstaan zo lang het over het onderwerp gaat en het geen persoonlijke vete wordt zie ik toch echt geen probleem. Zoiets als "Ik kom je wel opzoeken" dat soort dingen gaan nergens over en ben er ook niet op tegen dat ze dáár wat aan doen. Maar gewoon meningen over bepaalde onderwerpen die tegen elkaar aan botsen THATS LIFE!!

Het is juist mooi dat iedereen een eigen mening heeft en daarvoor uit komt ipv met de menigte mee praten!

Zit echter zelf nog te denken of ik dit bericht wel mág plaatsen :D

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:13

Het probleem is dat mensen vaak gaan stoken om te rellen (met de gedachte: ik ben hier toch anoniem). Dat maakt het er niet gezelliger op.
Een goede discussie is ook geen enkel probleem, maar mensen persoonlijk gaan aanvallen en beledigen doe je maar op het Fok! forum (moet je van houden, ik vind de sfeer daar absoluut niet prettig!) :)

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:22

Ielsje schreef:
Het probleem is dat mensen vaak gaan stoken om te rellen (met de gedachte: ik ben hier toch anoniem). Dat maakt het er niet gezelliger op.
Een goede discussie is ook geen enkel probleem, maar mensen persoonlijk gaan aanvallen en beledigen doe je maar op het Fok! forum (moet je van houden, ik vind de sfeer daar absoluut niet prettig!) :)

Vind ik ook, maar die kunnen ze toch ook meteen een ban geven?

Ik heb het nu bijvoorbeeld over een regel over de reacties in bepaalde topics die niks met het onderwerp te maken hebben, dat dat niet mag bijvoorbeeld.. Bijvoorbeeld iemand zet een foto in HAW.. en jij vind bijv het paard of de optoming helemaal te gek.. dat je dat dan niet mag zeggen omdat dat zo genaamd "Oftopic" zou zijn.
Dat vind ik écht een domme regel. Als ik daar een foto zou plaatsen zou ik blij worden van zo een reactie ookal heeft het NIKS te maken met HAW, maar wel met mijn paard en de spullen die ik gebruik.. Is toch juist leuk om te lezen!!
Maar ook bijvoorbeeld wat iemand van je kleur dekje vind of wat dan ook.. of het nou positief of negatief is.. En als je niet tegen negatief commentaar kan, dan moet je lekker je foto's en je paard voor jezelf houden en niet openbaar op het web zetten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:40

Apple schreef:
HAW in deze vorm kun je meer vergelijken met een forum als Rijtechnisch, alleen dan met foto's. Het hangt nu ook onder RT in de forumindex.

Je hebt meer dan genoeg andere plekken om je foto's te showen als je ook ander commentaar wil of gewoon wilt laten zien wat je aan het doen bent :-). Aparte fotofora voor gewoon rijfoto's, springfoto's, leuke foto's en alle disciplines.

Maar toch vond ik het leuker om 1 plek te hebben waar je kon kijken voor het rijden, en 1 plek voor "gewone" foto's.. Het is zo onoverzichtelijk geworden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:42

Zwaantje1985 schreef:
Ik heb het nu bijvoorbeeld over een regel over de reacties in bepaalde topics die niks met het onderwerp te maken hebben, dat dat niet mag bijvoorbeeld.. Bijvoorbeeld iemand zet een foto in HAW.. en jij vind bijv het paard of de optoming helemaal te gek.. dat je dat dan niet mag zeggen omdat dat zo genaamd "Oftopic" zou zijn.
Dat vind ik écht een domme regel. Als ik daar een foto zou plaatsen zou ik blij worden van zo een reactie ookal heeft het NIKS te maken met HAW, maar wel met mijn paard en de spullen die ik gebruik.. Is toch juist leuk om te lezen!!

En dat mag dus wel :) Er is helemaal niks tegen dergelijke reacties. Wel wordt het wegens off-topic verwijderd, als je álleen maar zegt : Wat een mooi tuig! :~ Dat is gewoon niet de bedoeling. Maar geef jij een rijtechnisch onderbouwde reactie én zo'n opmerking, dan blijft die gewoon staan :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:55

In het begin was ik het ook niet blij met de veranderingen op HAW.

Maar nu vind ik dat RT-HAW eigenlijk een verbetering... Op RT-HAW kan je foto's plaatsen en krijg je echt rij technisch commentaar zonder dat je soms 6 of 7 pagina's moet doorworstelen met allemaal 'mooi paardjes etc' commentaren... Daarnaast vind ik ook dat er nu op een hoger niveau commentaar wordt gegeven op HAW. Uiteraard zijn er mensen die gewoon willen reageren met leuk paardje en daarnaast maar een puntje opnoemen dat al meerdere keren is genoemd maar dat vind ik dan de minder nuttige posts op RT-HAW. En daar mag voor mijn part nog strenger op gemod worden...

Mensen die HAW missen kunnen terecht op rij-itp dus ik zie het nut er niet van in om de regels van RT-HAW te veranderen...

Waar ik het wel moeilijk mee heb in sommige gevallen is dat er topics snel gesloten worden. Dat is eigenlijk wel jammer omdat je soms wel ziet dat de gebruiker echt zijn best heeft gedaan om te voldoen aan de nieuwe regels maar net iets vergeten is.

Ik vind dat in deze gevallen de mods iets milder mogen zijn en de gebruiker in kwestie een PB kunnen sturen in deze trend: jou post is niet volledig, dit mankeert er nog, indien je wilt dat het topic openblijft moet je binnen het uur na het lezen van deze PB de nodige info geven anders wordt u topic op slot gedaan.

Indien de gebruiker één keer is geholpen om een volledige post te schrijven en het bij een volgend topic weer fout doet mag het uiteraard onmiddellijk op slot gaan. En bij onduidelijke foto's uiteraard ook.

Ik weet niet of het een haalbare regel is maar ik denk dat deze wijziging, RT-HAW wel leuker zal maken :).

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:00

Maya schreef:
Zwaantje1985 schreef:

En dat mag dus wel :) Er is helemaal niks tegen dergelijke reacties. Wel wordt het wegens off-topic verwijderd, als je álleen maar zegt : Wat een mooi tuig! :~ Dat is gewoon niet de bedoeling. Maar geef jij een rijtechnisch onderbouwde reactie én zo'n opmerking, dan blijft die gewoon staan :)

Dan mag het dus niet.
Alleen als je daarbij ook een rijtechnisch onderbouwde reactie plaatst.

Kom op, we hebben het over het wel en niet mogen op een openbaar FORUM.
Een forum.. internet dus.. :Z :z

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:01

Alles wat TS bij HAW mist, is te vinden bij RIJ-ITP. Er is bewust voor een splitsing gekozen omdat er ook bokkers zijn die niet op reacties als "goh, leuk paardje" zitten te wachten, maar die naar aanleiding van de foto's een rijtechnische discussie willen voeren. Daar is HAW voor bedoeld.

Ben je daar niet in geïnteresseerd, maar wil je leuk commentaar krijgen of geven, dan is er RIJ-ITP, waar dat gewoon kan. Die splitsing vind ik juist veel prettiger, net zoals een groep bokkers er niet op zit te wachten dat ze inhoudelijk commentaar moeten geven, is er ook een groep bokkers die dat wel willen en die niet blij worden van alle offtopic reacties, die een discussie verstoren.

Wat het sluiten van een topic die niet aan de eisen voldoet betreft. Een compleet openingsbericht scheelt echt als het om vervelende reacties en het uit de hand lopen van een topic gaat. En dat was één van de grootste problemen op het oude HAW. Wij proberen bewust zo weinig mogelijk regels te maken, maar op een groot forum als Bokt ontkom je daar niet aan. En als je dan de keuze hebt tussen een slotje en topics die regelmatig stevig uit de hand lopen, dan kiezen we toch voor die regeltjes en dat slotje.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:05

Zwaantje1985 schreef:
Ik vind dat je in elk topic gewoon mag zeggen wat je wil, ook al is het beledigend bedoeld.

Ik denk niet dat dat een gezelliger Bokt in de hand werkt. Onderbouwd commentaar is alleen maar goed, daar heb je toch veel meer aan dan "wat leuk". De regels die op Bokt gelden, helpen een leuker Bokt te maken. Soms zou je het zelf liever anders zien, maar als je in een situatie komt dat je via een mod een beroep op die regels kunt doen, dan ben je alleen maar blij dat de regels er zijn.
Overal zijn voor- én nadelen aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:13

Maya schreef:

Ohja...

Mooi tuig!!

enne... *denk denk*
Ja ehh... nouja je moet je tenen meer naar binnen doen.

Daar kan ik me dus kapot aan ergeren he.....
Waarom moet dat nou weer verplicht zijn! Denk dat de balans tussen hoe vervelend dit is dat je toch maar weer wat moet verzinnen, en hoe irritant het is als je alleen maar "mooi tuig!!" zegt, toch meer naar het eerste toe hangt..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:20

En zo zijn er ook mensen die zich ergeren aan offtopic reacties in een discussie. Vandaar de splitsing.

Wil je geen rijtechnisch commentaar leveren, dan kan je gewoon naar RIJ-ITP gaan. Daar vindt de TS het waarschijnlijk ook leuk om zulke reacties te krijgen. Bij een HAW-topic is die kans een stuk kleiner, de TS van zo'n topic heeft het namelijk niet voor niks op HAW gezet, anders had die het topic wel op RIJ-ITP geplaatst.