Even voorstellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeeappie

Even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 08:34

hoi allemaal,

Ben sinds enige dagen ook een "bokker" ! Heb van verschillende mensen gehoord dat het erg interessant en leerzaam is dus heb me maar aangemeld. Nu nog even uitvinden hoe het allemaal werkt.
Ik zal me eerst eens even voorstellen.

Ik ben Esmee, ben 20 jaar oud en ben natuurlijk helemaal gek van paarden. Heb de 4 jarige opleiding paardenhouderij gedaan en heb door stages en werken bij verschillende stallen veel kennis en ervaring op gedaan. Wat mij vooral interesseert is jonge paarden beleren, zowel keuringsklaar maken als het zadelmak maken van hengsten, merries en ruinen. Door de verschillende stages ga je ook zien wat je interesseert en wat je goed kan. Ik heb ook bij springstallen en dressuurstallen gelopen waar je vooral de verzorging en het groomen tot je neemt. Dit is ook leuk, maar ik vind jonge paarden toch nog steeds het leukst. Vanaf het moment dat ze uit het land komen en je er mee gaat trainen en vervolgens het resultaat ziet op de keuring is echt geweldig. Na mijn school ben ik kort werkzaam geweest in de paarden. Ik kwam er echter al snel achter dat er niet veel te verdienen valt als stalmedewerker/ruiter in de paardenhouderij. Ik ben nu dan ook niet meer werkzaam in de paardenhouderij, maar heb gewoon een fulltime baan bij het bedrijf van mijn vader. Geen paarden bedrijf, wat ik nog steeds heel erg mis, maar ik kan er wel mijn geld mee verdienen.

Zelf heb ik ook een paardje, een 4 jarige merrie van contango x acord x ladykiller xx . Heb haar nu vanaf januari en heb erg veel plezier met haar. Heb voorheen paarden van andere eigenaren gereden en merk wel dat een eigen paard toch het leukst is. Je kunt er mee doen en laten wat je wilt. Mijn paard heeft alleen op papier een beetje een stomme naam, nl acapella. Ik noem haar op stal altijd gewoon appie. Dat past ook bij haar. Ze is 1.72m , zwart met een wit kolletje en heel erg lief , maar ook heel erg lomp! Ben van plan om haar dit jaar gewoon in de sport uit te brengen zowel dressuur als springen. Volgend jaar wil ik de merrie graag een keertje dekken, dit lijkt me erg leuk en ze is nu nog jong dus heb nog tijd genoeg.

Nou volgens mij heb ik zo wel genoeg verteld :9 , ik ga eens even rond kijken bij alle forums, lijkt me erg interessant!

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:48

Welkom op bokt :)
Pas op hoor! Verslaving gegarandeerd :')