Maandag heb ik voor het eerst in 3 jaar weer paardrijles en het leek me leuk om hier eventjes te komen kijken

Ik ben 19 jaar en ik heb gereden van mijn 11e tot 14e en op mn 16 en 17e..
Ik ben dus 2x gestopt. Afgelopen zomer heb ik in Egypte weer gereden, en het blijft zo ontzettend trekken dat ik toch weer wil beginnen. Ik vind maneges niet zo leuk vanwege mijn oude maneges, maar een eigen paard zit er nog niet in en ik wil ook niet meer zo lang wachten met rijden.
Mijn oude maneges waren niet echt leuk.. Dat waren het type maneges waar je word uitgelachen door de meiden die goed kunnen rijden, als je iets fout doet in de les. Daarnaast reed ik bij de 1e manege met 14 jaar in de volwassenen-les waar echt iedereen eigen paarden had. Met andere woorden.. Zij hadden een week om iets te oefenen en ik maar 1 uurtje per week. Na een tijdje ga je dan "achterlopen" en dàn krijg je irritaties in de les.
Maandag rijd ik voor het eerst een les op Jan Dolfing in Vries. Ik heb er wel heel erg zin in, maar vind het ook doodeng.
Ik weet niet hoeveel ik nog kan en wat ik al verleerd ben. Vooral kleine dingen, zoals waar de letters in de bak zitten en wat ook al weer het juiste been is (en hoe je dat ziet)... Maar ook grotere dingen zoals het wijken enzo.
Nog even wat standaard dingen

Ik zit in VWO 6 en doe dit jaar dus examen
Volgend jaar wil ik geneeskunde studeren
Mijn lievelings ras is de Arabier
Ik vind Voskleurige paarden erg mooi
Xx