Gehackt via Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FleurHunter

Gehackt via Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:15

Hoi allemaal.

ik zet dit ff hier neer en dit moet op de hoofdpagina van bokt want dit is niet grappig meer.
Er haalt iemand je msn/hotmail adres van bokt en kraakt/hackt die dan en vervolgens verwijderd hij je msn/hotmail account en komt hij niet meer terug.

Ik heb eergister meegemaakt, heb proffesionele kraker erbij gehad en die heeft dit uitgezocht dat ze via bokt aan mijn email adres zijn gekomen, maar mijn account krijg ik nooit meer terug van hotmail met al mijn mails en msn adressen en met belangrijke dingen voor school!

groetjes fleur

waarschuwing!!!!!!w
Laatst bijgewerkt door Leo op 12-04-09 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijk gemaakt.

Escalutia

Re: waarschuwing alle bokkers!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:16

Dit kan idd zo zijn, Ik heb ook gehackt geweest op msn. Als je goed al jou gegevens weet van je msn kun je je email adres en je wachtwoord met enige mogelijkheid weer opvragen bij het beheer. (dit mailen kun je het best doen door eerst gewoon een nieuwe msn adres aan te maken)

Leo

Re: waarschuwing alle bokkers!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:32

JH --> FZ

BartVB
Eigenaar

Re: Gehackt via Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:45

Je hot account kan idd prima 'gehacked' zijn maar dat staat verder los van Bokt.nl Of ja, het enige dat er op Bokt gebeurt is dat mensen je MSN adres zien als je dat ingevuld hebt in je profiel. Je normale email adres is niet zichtbaar op Bokt.

Zorg in iedergeval dat je een goed wachtwoord hebt bij hotmail (of waar dan ook eigenlijk). Dus niet je naam, niet 'wachtwoord', niet iets met je geboortedatum, geen woorden uit een woordeboek. Zorg verder ook voor een goede 'geheime vraag'. De meisjesnaam van je moeder is bijvoorbeeld iets dat over het algemeen prima op te zoeken is. Naam van je huisdier is ook niet handig als je dat b.v. op Bokt of Hyves hebt staan :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:12

Voor de duidelijkheid. Een goed wachtwoord is dus iets als Q893BL17. Dus een lettercijfercombinatie. Je kan ook nog hoofd- en kleine letters door elkaar gaan gebruiken maar dat wordt erg lastig invoeren over het algemeen. Dit is veilig genoeg. De meeste sites willen een wachtwoord tussen de 6 en 15 karakters, sommige minimaal 8. Niet overal mag je leestekens gebruiken. Vandaar dit type wachtwoord.

Schrijf het aan het begin wel op!

Sanderrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 00:38

idd een moeilijk wachtwoord nemen. neem bijvoorbeeld een zin met wat nummers erin.

bijvoorbeeld:
mijn toetsenbord heeft 26 letters

mth26l

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:13

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:16

ik kan niet voorstellen dat iemand dat lukt, maar volgens jou verhaal wel

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:11

Gister is ook mijn hotmail gehacked....Eerst heeft iemand onder mijn naam al mijn contactpersonen spam verzonden, vervolgens zijn al mijn contactpersonen uit de lijst verwijderd en daarna was opeens mijn wachtwoord veranderd.....Ook met de geheime vraag kom ik er niet meer in....Ik heb inmiddels op 2 verschillende adressen van hotmail hier melding van gemaakt, nu maar even afwachten dus. Ik hoop dat het wel goed komt. Ik vind het gewoon een beetje een raar idee dat iemand nu in mijn account zit en er waarschijnlijke dingen die niet door de bocht kunnen mee doet. Verder kan ik dus bijna niemand bereiken omdat ik mijn contactpersonenlijst helemaal kwijt ben....Moet je eigenlijk in zo'n geval ook aangifte doen bij de politie? En heeft iemand misschien nog tips voor me? Naast dat ik straks zo'n mooi wachtwoord als Sanderrr aan ga maken....
Hopelijk worden niet nog meer mensen hier de dupe van.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:55

Heb je je Bokt-wachtwoord (en al je wachtwoorden van andere sites waar je geregistreerd staat, Postbank, Facebook, ik noem maar wat) al veranderd?

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:57

Nee, nog niet.....kunnnen ze daar ook bij dan???? Waarschijnlijk wel, anders zou je me dat niet vertellen nu ;-).

Bedankt voor de tip....dat ga ik dan nu dus eerst weer even doen!!

Ik kreeg net trouwens een mail dat ze het in behandeling hebben genomen bij ID-support en dat ze binnenkort contact met me opnemen. Hopelijk richt het niet te veel schade aan...

Groetjes!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:58

Natuurlijk kunnen ze daar bij, met je e-mailadres kun je immers een nieuw ww aanvragen? ;)

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:00

Dom dom dom.....niet echt handig van me....

Bokt is inmiddels veranderd....nu op naar de andere sites!

Dankjewel!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:04

Een belangrijk punt is denk ik ook om niet voor je hotmail en voor Bokt en voor weet ik veel waar je nog meer een account hebt, het zelfde wachtwoord te gebruiken.

Mijn manier van wachtwoord maken durf ik hier wel te plaatsen, voordat iemand dat gekraakt zou hebben, heb ik het wel weer aangepast. Dat doe ik elke paar maanden namelijk.

Ik neem een postcode van een oud adres waar ik gewoond heb, mn ouders of een goede vriend waar ik vaak post naar stuur, in elk geval een postcode die ik goed kan onthouden.
De letters van de postcode zijn hoofdletters en die plaats ik wisselend voor of na de cijfers.
Dan neem ik de eerste letter van de voor of achternaam van de betreffende persoon, die koppel ik als kleine letter voor of na het eerder gevormde geheel, afhankelijk van waar de andere letters staan. En na de letters die aan het einde staan, voeg ik nog het huisnummer.

P. Puck van de Lelylaan 4, 2233VB wordt dan dus bijvoorbeeld:
p2233VB4

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:14

Of gebruik de tip die Zwartwitje al eerder genoemd heeft in dit topic:

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_k ... wachtwoord

Zorg verder ook dat het email account dat je gebruikt op websites (en wat dus gebruikt wordt bij 'ik ben mijn wachtwoord vergeten') goed beschermd is. Zorg dus ook daar voor een sterk wachtwoord en vul geen 'geheime vraag in' of zorg in iedergeval dat niemand die geheime vraag in kan vullen.

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:16

Hoi Nickeltje en BartVB, bedankt voor de tip!

Inmiddels heb ik bij wat sites nu al mijn wachtwoorden gewijzigd. Facebook kom ik helaas niet op (gebruik ik nooit, dus kom er niet in, linkte het gewoon altijd via mijn oude mailadres), ING, hyves en de studentenmail zijn sites die ik wil wijzigen, verder ben ik nog aan het bedenken waar ik geregistreerd kan staan....maar ik kom even niet veel verder dan deze sites....

Bedankt voor al jullie hulp!!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:17

Ja, dus niet 'Op welke dag is mijn zus jarig?' ;)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:18

Het gaat in jouw geval niet zozeer om het wijzigen van je wachtwoord maar om het wijzigen van het email adres dat je op die sites ingevuld hebt :) Als je op Bokt nog steeds je nu gehackte hotmail adres ingevuld hebt staan kan de 'hacker' gewoon op 'ik ben mijn wachtwoord vergeten' klikken waarna er een nieuw wachtwoord wordt gestuurd naar dat hotmail account...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:20

Da's waar Bart, bedacht ik me net ook, en ik probeerde nog te bedenken hoe je dat kunt omzeilen, maar zo dus ;)

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:21

Ik heb ook inmiddels een nieuwe e-mailadres en probeer daar dus alles op door te sluizen en heb het ook al veranderd. In ieder geval op alle sites waar ik dus geregistreerd sta.....prive is het wat moeilijker, want ik ben dus ook al mijn contactpersonen kwijt :(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 23:12

Ik gebruik overal hetzelfde wachtwoord, met hoofdletters, kleine letters en cijfers. het is wel een gewoon woord. Is dit dan wel veilig?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:41

Op zich redelijk veilig tegen een externe hacker maar niet tegen iemand die op dezelfde PC of hetzelfde netwerk zit als jij. Ook gaat dit mis als een van de sites die je bezoekt gekraakt wordt...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:27

nou in dat geval zit ik denk ik aardig safe, heb mijn eigen computer, en verder hebben alleen mijn ouders hetzelfde netwerk ;)