Zomereczeem artikel mist neutraliteit??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aurora3

Zomereczeem artikel mist neutraliteit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 06:15

Het artikel over zomereczeem heeft ooit de tag "mist neutraliteit" gekregen. Degene die hem geplaatst heeft is niet meer actief als moderator voor de Wiki, dus daarom wil ik even jullie mening vragen voordat ik de tag weghaal.

Vinden jullie dat de tag bij dit artikel weg kan of niet?? Dit is de link naar het artikel Artikel zomereczeem

Shadow0

Re: Zomereczeem artikel mist neutraliteit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:41

Lijkt mij nu een goed artikel :j Duidelijk niet meer het artikel waar ik destijds de tag bij had geplaatst. Er zouden voor de finishing touch nog wat betrouwbare online bronnen bijmogen (het topic waar naar verwezen wordt vind ik niet zo heel informatief), maar er staat naar mijn mening niets speculatiefs of onjuists in zo.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 12:56

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 16:36

EstherHegt schreef:
Wat mij betreft zou de knoflook er wel uit kunnen, zie artikel drs. Hans van Gils

Dat artikel ken ik, ik heb het zelf ook op de computer staan. Eigenlijk snap ik die opmerking in het artikel niet zo goed. Hij schrijft namelijk wel dat het helpt om het paard te beschermen tegen de muggen. Uit een hoop andere artikelen heb ik gelezen dat knoflook wel helpt om muggen en andere insecten te verjagen.....
Zoals hij zegt dat het niet helpt klinkt in mijn oren ook een beetje subjectief eigenlijk. Hij zegt dat hij het nooit gezien heeft dat het werkt, maar hij zegt niet dat het niet werkt.

Ik ben het wel met je eens dat dat knoflook stukje een beetje twijfelachtig is.

Ik zal anders eens proberen of ik er meer stukken over kan vinden en anders kan ik die dierenarts misschien eens mailen voor een nadere toelichting op zijn mening.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:46

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:53

Ik zit nu thuis dus ik kan hier weinig artikelen raadplegen, maar ik zal er binnenkort wel eens naar zoeken.

Zijn er nog andere mensen die hier iets over weten?????

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:38

Ik vind de bron van de knoflook een verwijzing naar een discussie op Bokt ook niet erg objectief te noemen. Ik heb er net eens in gelezen er zijn daar ook mensen die vertellen dat het niet werkt bij hun paard of ponny . Ook in andere discussies van Bokt worden wel eens medicijnen of kruiden aangeprezen die niet werken bij een bepaalde kwaal of soms zelfs schadelijk kunnen zijn. Zeker met adviezen hoe je een kwaal zou kunnen behandelen moet je echt een goede wetenschappelijke bron hebben. Plus de juiste diagnose en adviseren de dierenarts te raadplegen.
In de Cushing discussie wordt bijvoorbeeld Provarium Breeding aangeraden. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat dit niet werkt om de ACTH omlaag te krijgen, het verwijzen naar een discussie als bron is dus in mijn ogen niet betrouwbaar genoeg voor een Wiki en haalt de betrouwbaarheid omlaag.
Ik denk dat het simpel is op te lossen door gewoon de knoflook weg te laten en de bronvermeldingen niet naar discussies te laten wijzen van Bokt en ook niet naar verkopende websites van zo'n betreffend middel.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 09:27

Het gaat om de beginpost, niet om de rest van het topic. Maar ik zal wel even andere bronnen zoeken voor de dingen die ik nu uit het bokt topic gehaald heb.