Morgenvroeg (24 maart, tijd afhankelijk van de hoeveelheid files tussen Utrecht en Amsterdam) zal er korte tijd onderhoud gepleegd worden aan de database server. Deze heeft een niet te stillen honger naar werkgeheugen, het is dan ook weer tijd voor een upgrade.
In theorie is het een vrij eenvoudige ingreep waarbij 8GB geheugen wordt bijgeplaatst, ik hoop dat we maximaal een kwartiertje uit de lucht zijn. Hierna zal de site gedurende enige tijd wat trager zijn dan normaal, dit zou in de loop van de ochtend weer (sterk) moeten verbeteren.
Laatst bijgewerkt door BartVB op 25-03-09 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Datum toegevoegd
Als Bart zegt dat het "in theorie" een eenvoudige ingreep is moeten we ons vasthouden.... Laatste keer dat ik dat hoorde lag Bokt er iets langer dan een dag uit
Nee zonder geinen, ik hoop dat het goed verloopt allemaal Bart!
Hihi, gelukkig ben ik naar school, krijg altijd nogal last van afkick verschijnselen als bokt eruit ligt Veel succes ermee Bart, ik hoop dat alles soepel gaat verlopen!
En we zijn er weer. Helaas een heel stuk later dan geplanned en helaas ook zonder de geplande update. Het databeest was nogal eenkennig en wilde niet praten met het nieuwe geheugen. Dat gaan we dus terugsturen richting leverancier en dan binnenkort (?) een nieuwe poging.
1 april viel vroeg dit jaar zeker heel flauw bart!!! Zomaar even laten weten pas NA middernacht dat bokt eraf gaat! Ik heb daarstraks borrels en peppillen moeten slikken, van 's ochtends vroeg aan de drank, bedankt he! AA, here I come...
Mars
Geplaatst: 24-03-09 12:45
Haha, ik was even verbaasd dat bokt weg was net, ik had gedacht dat je morgen bedoelde Jammer dat het nu nog niet gelukt is met de update, volgende keer beter dan maar. Bokt lijkt verder prima te werken
Bart, hoe kun je ons dit nu aandoen? De indruk wekken voor tienen weer terug te zijn en ons dan zomaar anderhalf uur langer laten wachten? Snap je wel wat voor ontwenningsverschijnselen je daarmee veroorzaakt?