[ITP] van nature

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ITP van nature?

Ja
13 (20%)
Nee
49 (77%)
Geen mening
1 (1%)
Anders....
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 63

Arabesk

[ITP] van nature

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 11:12

Zou het niet wat zijn om een [ITP] van nature te maken? Nu zetten we onze foto's van bitloos rijden onder de andere onderdelen en ook de foto's van grondwerk staan tussen longeren en vrijheidsdressuur in, wat toch echt een beetje andere tak van 'sport' is.

Het lijkt me leuk om een ITP van nature te hebben, waar ruimte is voor foto's van je bolliewollie knollie, naturalhorsemanship en bitloos rijden.

:-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:16

Lijkt me niet echt nodig. Als je bij HAW een topic maakt en op M-niveau dressuur claimt te rijden moet het niet uitmaken of je dat met of zonder bit doet.
En dat andere ITP-subforum is o.a voor grondwerk, staat er gewoon bij en kan je ook in je titel verwerken.

ZusJacobs

Re: [ITP] van nature

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:18

Idd, of het nou met of zonder bit is maakt toch niet uit? Er komt zo steeds meer onderscheid tussen nature en niet. En dat slaat imo nergens op.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:30

Ik zie er ook niet zoveel in, lijkt me dat er genoeg ITP fora zijn waar je met die foto's terecht kan. Bovendien vergroot je hiermee meer de hokjesgeest op bokt, denk ik zelf.
Verder denk ik dat dan het einde een beetje zoek is, want dan willen de mensen die aan Parelli doen een aparte ITP, degenen die met Monty Roberts werken etc etc

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:38

Ik heb ook een bolliewollie pony, maar ben daarom geen natural? :P Het lijkt mij een beetje overbodig, en onnodig extra werk voor de modjes.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:46

Graaaaag! :):)
Ik zit me altijd het apenlazerus te zoeken tussen alle normale topics.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:49

ik vind het op zich wel leuk, alleen zullen er zo weinig foto's zijn ben ik bang van....
met rijden vind ik het geen probleem om tussen de gewone itp te staan.
maar voor andere dingen(loswerken, grondwerken, vrijspelen)
zou ik wel een aparte categorie willen hebben, maar hoeveel mensen gaan daar nou echt foto's plaatsen?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:06

Ik heb op nee gestemd... Maar ben dan ook geen natural :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:24

Vue schreef:
Graaaaag! :):)
Ik zit me altijd het apenlazerus te zoeken tussen alle normale topics.

Bekijk je dit topic dan wel?
- [NA] Links naar topics buiten [NA]
Daar kunnen alle dergelijke linkjes in.

Ik ben er niet zo voor, veel past idd keurig bij GVL, grondwerk hoort toch gewoon bij dat forum ook?

Foto's van Bolliewollie knollie zet ik gewoon op ITP.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:06

Als niet natural met natural paarden :+ zie ik hier ook geen meerwaarde in. De foto's van mijn bolliewollie pony's zonder dekens en ijzers passen prima op ITP, trainingen met mijn Barefoot en bosal kunnen prima op WN-ITP (ze wordt western getraind) en de foto's van de tweejarige haarbal los in de bak kunnen ook op ITP.
Mocht ik met de tweejarige over een tijd grondwerk gaan doen dan kan dat op GLV: Grondwerk, Longeren en Vrijheidsdressuur ;)

En waarom nog weer meer opsplitsen? Is er een verschil tussen een bolliewollie paard van een zogenaamde natural en bolliewollie paard van iemand die geen natural is maar gewoon geen zin heeft in dekens? Is er een verschil tussen iemand die vanuit overtuiging bitloos rijdt of iemand die het gewoon leuk vind om zijn paard op zoveel mogelijk 'dingen' te kunnen rijden?
Daarnaast kun je als 'niet natural' veel leren van een bitloostopic die je toevallig tegen komt op (RIJ)-ITP, terwijl je niet op NA komt.
Bokt heeft al zoveel hokjes en aparte deeltjes, nóg weer een afsplitsing en apart gedeelte.. zie ik zelf niet zo zitten :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:58

Citaat:
Mocht ik met de tweejarige over een tijd grondwerk gaan doen dan kan dat op GLV: Grondwerk, Longeren en Vrijheidsdressuur

GLV is idd ook voor grondwerk.
Ik vind verdere opsplitsing zelf niet nodig, je krijgt dan nog meer kleinere onderdelen ITP.

En zoals Maya al noemt, deze niet vergeten:
[NA] Links naar topics buiten [NA]

Verder vind ik het zelf fijn om van elkaar te leren, en daarom juist dingen 'door elkaar' te hebben staan.

Dus persoonlijk vind ik het geen goed plan...

Edit: iets duidelijker gemaakt