ik ben het zat..... Pb zijn niet heilig!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moeten we Pb´s openbaar kunnen maken=

1, nee, maar ik denk dat Bokt een stuk leefbaarder wordt als je PB box gecontroleerd kan worden door Moddies
101 (42%)
2. nee, ik denk niet dat het iets uit maakt.
70 (29%)
3. Ja, ik wil ook on topic, Pb´s kunnen aanhalen. Het is dan aan de Moddies om te bezien of dit terecht is.
67 (28%)

Totaal aantal stemmen: 238

Frantic

ik ben het zat..... Pb zijn niet heilig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 08:29

Echt, ik heb het zelf meegemaakt dat er iemand "zomaar" een PB stuurde waar de honden geen brood van lustten, terwijl deze meid on topic heel normaal reageerde.

Ik heb er op een gegeven moment een OW voor over gehad om dit meisje te "ontmaskeren" en ze is toen ook voor langere tijd gebant. Maar toch... de strikte regels over Pb'- geheimhouding komt Bokt niet ten goede.

Er zijn al veel meer topics over geweest, en nu wil ik gewoon graag weten wat we er met zijn allen aan gaan doen!

Ik vind het voor mijzelf gemakkelijk, wat ik per PB te melden heb, mag voor mij ook op Forum staan! Ik wil niks te verbergen hebben en natuurlijk roddel ik ook wel eens met internet vriendinnen, maar ik zal nooit een zuig of dreig PB naar iemand sturen om vervolgens on topic de vermoorde onschuld uit te gaan hangen!

En ik denk dat 99% van de Bokkers zich zo PB gedragen.

Het gaat er dus om om die 1% te stoppen.... door gewoon ontopic te mogen reageren op een ontvangen PB. Of dat je Moddies kan temmen op die Pb....
Maakt mij niet uit, als die ene % maar eens uit hun onneembare vesting kan worden gesleurd! :(

_likepink_

Re: ik ben het zat..... Pb zijn niet heilig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:32

Helemaal met je eens ! :( dat id*ote gedrag van sommige mensen := paardenrijders die alles weten en vervolgens in pb verder zeiken :(

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:36

Ik vind het goed dat pb's niet openaar zijn. Echter vind ik ook dat wanneer iemand zich misdraagt je deze pb zou moeten kunnen doorsturen naar n mod.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:37

Ik sluit me bij amanda aan.

stubeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:46

amanda2 schreef:
Ik vind het goed dat pb's niet openaar zijn. Echter vind ik ook dat wanneer iemand zich misdraagt je deze pb zou moeten kunnen doorsturen naar n mod.

mee eens!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:49

Met gewone bp's heeft niemand iets te maken, iets prive's moet NIEMAND anders dan de geadresseerde kunnen lezen.

Echter stuurt iemand jou een lelijk berichtje, mag dit door een mod gelezen worden ja, althans vind ik.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:55

weet je wat ik mij afvraag?? waarom krijgt diegene dan zo.n rare mail?? ik kan me dat niet goed voorstellen. wat is dan de aanleiding geweest om zo'n mail te sturen?
of doet diegene dat zomaar?

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:55

Ja hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb van de week nog zo'n leuk PBtje gehad, maar in de topic doen alsof ze zo verstandig is. Ik vind dit ronduit laf en schijnheilig. Waarschijnlijk hebben dit soort bokkers al vaker een OW gehad dus gaan ze zo maar verder O:)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 08:57

Balou_k schreef:
Met gewone bp's heeft niemand iets te maken, iets prive's moet NIEMAND anders dan de geadresseerde kunnen lezen.

Echter stuurt iemand jou een lelijk berichtje, mag dit door een mod gelezen worden ja, althans vind ik.

Nee, dat lijkt me logisch, ik ben zelf admin geweest op een spel met heellll veellll pubers.... en als er dan een `aangifte`komt, dan krijg je alleen de berichten te zien tussen die 2 spelers.... En dat verduidelijkt al heel veel.....De rest van de PB box hoeft helemaal niet aan de moddies te worden overlegd!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:58

misschien een temknop op PB's en ingekomen pb's kunnen niet aangepast worden door ontvanger......

zoiets......... want je kan natuurlijk ook knoeien met je ingekomen pb's

alleen als waterdicht kan worden gemaakt dat er niet met een ingekomen pb geknoeid kan worden, dan zou ik voor een temsysteem op PB's zijn

ik verstuur trouwens nooit pb's...... ik "vecht" het wel in het topic uit..... en als ik wel een boze PB krijg, dan kan ik daar alleen maar hard om lachen en geef ik die persoon gelijk, of als ze echt heel naar zijn mijn adres en dan mogen ze het herhalen als ze voor me neus staan....... ben ik niet moeilijk in........

Ik moet heel eerlijk zeggen dat het me aan mijn bips kan oxideren wat iemand mij per PB toewenst :) :)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:00

Het probleem is en blijft dat pb's gewijzigd kunnen worden, jammer genoeg.............En als ik alle pb's openbaar zou maken, ligt er straks een bestseller in de boekenwinkel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:02

Een pb is een prive bericht, als je die openbaar mag maken kun je deze functie wel opdoeken. Sommigen zijn heel handig in het aanpassen van teksten, zou niet fair zijn.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:03

Hier ben ik het ook mee eens!
Heb dat ook meegemaakt in een topic waar ik veel kom, het bleek dat iemand daar ook achter je rug om pb's naar andere mensen stuurde om te roddelen over je..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 09:04

onzin, iedere wijziging moet je opslaan en het is vrij eenvoudig om ook de niet gewijzigde berichten naar voren te halen!

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:13

Privé is privé, ik wil dat niemand mijn pb's leest en/of kan lezen. Als iemand een vervelende pb verstuurd, gooi ik die wel op de foeilijst en klaar.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:24

_Lotte schreef:
Hier ben ik het ook mee eens!
Heb dat ook meegemaakt in een topic waar ik veel kom, het bleek dat iemand daar ook achter je rug om pb's naar andere mensen stuurde om te roddelen over je..

hoe oud zijn die roddelaars.....12??

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:41

Ja dat dacht ik ook.. maar nee ze zijn zelfs nog een stuk ouder dan mij!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:49

oh dat die mensen bestaan zeg, ouder dan 17 en dan zo kinderachtig roddelen via pb.....
hebben zeker niks te doen

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:55

Ach roddelen vind ik nog niet zo erg - mensen praten nu eenmaal over elkaar en dat kun je niet voorkomen, het is ook niet leeftijdsgebonden. Ik vind dat geen reden om dáárvoor de privésfeer open te breken.

Toch vind ik dat er bepaalde gronden zijn waarop het forumbeheer wél die mogelijkheid zou moeten hebben , en zou moeten kunnen inbreken in de communicatie achter de schermen.

Ik denk daarbij aan bv dreigmails, óf berichten die het fatsoenlijke vér overschreiden. Het feit dat iemand in feite achter de schermen vogelvrij is en dat er geschreven kan worden waarvoor men op het openbare forum op z'n minst een OW of zelfs een ban kan krijgen, speelt sommige mensen in de kaart. In feite werkt het forumbeheer dat ook nog eens in de hand - als er iets 'uitgevochten' moet worden, is de aanbeveling dat je dat via de pb moet doen. Soms is dat terecht want lang niet iedereen heeft zin om zich te laten meeslepen in een openbare discussie als die te persoonlijk wordt, maar het feit dat er dan meestal een mod aantreedt die de boel op slot zet, bevordert wél dat de sociale controle ook meteen de deur uit is. Een goed voorbeeld is wel het topic dat gisteravond hoog op liep en uiteindelijk geblokt werd.
Men kan dan wel roepen "zet iemand onder de foeiknop" maar ondanks de foeiknop komen die berichten toch maar mooi bij je binnen wandelen. En mensen zijn maar mensen: ik denk dat de meesten dan tóch wel even gaan kijken wat de 'vijand' in kwestie te vertellen heeft.

Er zijn mensen die zich in de openbaarheid voordoen als lieve, zoete Gerritje maar zich achter de schermen als ware terroristen gedragen. En de ontvanger van dat soort berichten tot het uiterste kunnen tergen. Het gevolg daarvan is dat in het openbare forum uiteindelijk toch weer van alles doordruppelt en de sfeer gespannen blijft, tenslotte uitmondend in maatregelen tegen personen die vaak niet terecht zijn.
Natuurlijk zijn er mensen die met veel poeha roepen dat het ze allemaal geen barst kan schelen maar ik denk dat de meeste mensen zich verwijten, insinuaties, beschuldigingen en bedreigingen wél aantrekken.

Mijn mening is dat in de gevallen waar de strijd te hoog oploopt, het beheer wél de mogelijkheid moet hebben om inzicht te krijgen in wat zich werkelijk afspeelt. En dat personen die dergelijke mails ontvangen wél ergens kunnen aankloppen om hun beklag te doen. Dat pb's veranderd kunnen worden - och.. uiteindelijk registreert iedere computer de historie van wat er plaatsvindt aan wijzigingen en aanvullingen. Misschien gaat dat 'technisch' gezien allemaal wat te ver maar ik denk wel dat als er een regel gesteld wordt dat ook voor discussies achter de schermen een mogelijkheid bestaat op de vingers getikt te worden en eventuele sancties genomen kunnen worden tegen personen die het een ander moeilijk maken, dan zal dat wellicht op zich al remmend werken.

In de 'gewone' maatschappij zijn er in organisaties ook zgn 'vertrouwenspersonen' - mensen die moeilijke situaties kunnen aanpakken. Misschien moet er dan maar op Bokt ook zo'n persoon komen. Als toevoeging of voorloper van de bezwaarcommissie.

Tenslotte; Néé, ik heb nog nooit een vervelende mail gehad dus ik spreek niet uit ervaring. En nare mails sturen doe ik ook niet aan!Maar ik heb wel voldoende inlevingsvermogen en empathie om te kunnen taxeren hoe dit soort dingen in iemands leven kunnen ingrijpen.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:59

PB's openbaar maken?
De PB knop bestaat niet voor niets.
Als ik iemand een PB stuur dan is dat gewoon privé, anders zetten ik dat wel op het forum...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:59

Ik heb laatst ook een pb bericht gehad, om zichzelf te promoten, om te stemmen op haar paard bij hollands next top horse. Een meisje van mijn oude stal doet daar ook aan mee, maar ik vind het wel erg makkelijk via pb iedereen te vragen, zelf doe ik dit toch ook niet? ik dacht bovendien dat dit 'verboden' was. Maar ik kon nergens een tem knopje vinden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:09

criollolover schreef:
weet je wat ik mij afvraag?? waarom krijgt diegene dan zo.n rare mail?? ik kan me dat niet goed voorstellen. wat is dan de aanleiding geweest om zo'n mail te sturen?
of doet diegene dat zomaar?

Oh hell yeah!!!!
Er zijn nou eenmaal mensen met een draadje los..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 11:22

AlicavR schreef:
PB's openbaar maken?
De PB knop bestaat niet voor niets.
Als ik iemand een PB stuur dan is dat gewoon privé, anders zetten ik dat wel op het forum...

Juist, als je goed leest, jij hoort gewoon tot de 99% die normaal doet.... Het gaat om de abnormalen onder ons!
Die weten dat ze onaantastbaar zijn en zuigen en zieken via Pb en hangen "on topic" de vermoorde onschuld uit.... Waaro"m? omdat ze er mee weg komen op Bokt......

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:26

Jannepauli schreef:
Ach roddelen vind ik nog niet zo erg - mensen praten nu eenmaal over elkaar en dat kun je niet voorkomen, het is ook niet leeftijdsgebonden. Ik vind dat geen reden om dáárvoor de privésfeer open te breken.

Toch vind ik dat er bepaalde gronden zijn waarop het forumbeheer wél die mogelijkheid zou moeten hebben , en zou moeten kunnen inbreken in de communicatie achter de schermen.

Ik denk daarbij aan bv dreigmails, óf berichten die het fatsoenlijke vér overschreiden. Het feit dat iemand in feite achter de schermen vogelvrij is en dat er geschreven kan worden waarvoor men op het openbare forum op z'n minst een OW of zelfs een ban kan krijgen, speelt sommige mensen in de kaart. In feite werkt het forumbeheer dat ook nog eens in de hand - als er iets 'uitgevochten' moet worden, is de aanbeveling dat je dat via de pb moet doen. Soms is dat terecht want lang niet iedereen heeft zin om zich te laten meeslepen in een openbare discussie als die te persoonlijk wordt, maar het feit dat er dan meestal een mod aantreedt die de boel op slot zet, bevordert wél dat de sociale controle ook meteen de deur uit is. Een goed voorbeeld is wel het topic dat gisteravond hoog op liep en uiteindelijk geblokt werd.
Men kan dan wel roepen "zet iemand onder de foeiknop" maar ondanks de foeiknop komen die berichten toch maar mooi bij je binnen wandelen. En mensen zijn maar mensen: ik denk dat de meesten dan tóch wel even gaan kijken wat de 'vijand' in kwestie te vertellen heeft.

Er zijn mensen die zich in de openbaarheid voordoen als lieve, zoete Gerritje maar zich achter de schermen als ware terroristen gedragen. En de ontvanger van dat soort berichten tot het uiterste kunnen tergen. Het gevolg daarvan is dat in het openbare forum uiteindelijk toch weer van alles doordruppelt en de sfeer gespannen blijft, tenslotte uitmondend in maatregelen tegen personen die vaak niet terecht zijn.
Natuurlijk zijn er mensen die met veel poeha roepen dat het ze allemaal geen barst kan schelen maar ik denk dat de meeste mensen zich verwijten, insinuaties, beschuldigingen en bedreigingen wél aantrekken.

Mijn mening is dat in de gevallen waar de strijd te hoog oploopt, het beheer wél de mogelijkheid moet hebben om inzicht te krijgen in wat zich werkelijk afspeelt. En dat personen die dergelijke mails ontvangen wél ergens kunnen aankloppen om hun beklag te doen. Dat pb's veranderd kunnen worden - och.. uiteindelijk registreert iedere computer de historie van wat er plaatsvindt aan wijzigingen en aanvullingen. Misschien gaat dat 'technisch' gezien allemaal wat te ver maar ik denk wel dat als er een regel gesteld wordt dat ook voor discussies achter de schermen een mogelijkheid bestaat op de vingers getikt te worden en eventuele sancties genomen kunnen worden tegen personen die het een ander moeilijk maken, dan zal dat wellicht op zich al remmend werken.

In de 'gewone' maatschappij zijn er in organisaties ook zgn 'vertrouwenspersonen' - mensen die moeilijke situaties kunnen aanpakken. Misschien moet er dan maar op Bokt ook zo'n persoon komen. Als toevoeging of voorloper van de bezwaarcommissie.

Tenslotte; Néé, ik heb nog nooit een vervelende mail gehad dus ik spreek niet uit ervaring. En nare mails sturen doe ik ook niet aan!Maar ik heb wel voldoende inlevingsvermogen en empathie om te kunnen taxeren hoe dit soort dingen in iemands leven kunnen ingrijpen.

Helemaal mee eens :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:04

Er zijn al ontelbare topics geweest over de vraag of er een temsysteem voor pbs zou kunnen komen of in ieder geval of hierop gecontroleerd zou kunnen worden door de mods. Ik snap best dat mensen dit graag willen, zelf heb ik nooit nare pbs gehad maar ik lees hier af en toe dingen die per pb verstuurd zijn en die gewoon de spuigaten uitlopen.
Ik kan me voorstellen dat zo'n ontvanger hier graag melding van wil maken, ik vind het ook niet kunnen dat mensen een ander ongestraft per pb voor van alles en nog wat uit kunnen maken.