Chaos omtrent kingsland jassen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Chaos omtrent kingsland jassen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 18:20

Het is jullie allemaal waarschijnlijk wel opgevallen. De vele aanbieders van de goedkope kingsland jassen op eenmaal andermaal. Om eerlijk te zeggen vind ik het nogal een soepzooitje geworden bij de meeste verkopers. Kleuren en maten zijn niet meer te verkrijgen, er is er zelfs 1 die het topic op slot wilt. Bokkers worden helemaal hebberig en plaatsen wel op elke pagina hun bestelling. Was het niet verstandiger geweest als de verkopers de jassen eerst hadden besteld en daarna pas een topic aan maken om ze te verkopen? Iedereen weet toch wel dat je die jassen voor zulke bedragen zo kwijt bent......

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 01:45

Ik heb geen topic aangemaakt om bestellingen te plaatsen ;) was bedoeld om te kijken of er interesse in was, en welke maten het meest verkocht worden. Zou ze zelf pas te koop aanbieden als ik ze heb. Ben het wel met je eens hoor. Werd in mijn topic al een chaos...

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:11

Ik vraag me af waarom die jassen zo goedkoop zijn?? Is er een grote partij opgekocht ofzo? Zelfs bij ons op de manege hangt een briefje over die jassen op.
Ik ben het met je eens dat het behoorlijk rommelig wordt allemaal...Maarja wat doe je eraan? :+

Ik heb het idee dat het topic niet helemaal goed staat, pm even...

AngelofLove

Re: Chaos omtrent kingsland jassen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:17

Er is iemand op marktplaats en die biedt die jassen aan voor 35 euro per stuk als je er 20 afneemt. Zal wel één van de redenen zijn waarom ze goedkoop worden aangeboden.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:27

Idd, die advertentie op MP heb ik ook gezien, 35 euro per jas per afname van 20. Waarom doen we dat niet gezamelijk met de bokkers, zodat iedereen ook echt de prijs van 35 euro ervoor betaald? ;)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:34

Hij heeft niet zoveel jassen meer ;). Maat M is er niet meer, alleen nog het nieuwe model, en ongevoerde jassen.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:37

Ik heb bij 1 topic gereageerd. Dat was al op de 2e pagina. Met verbazing zat ik ook te volgen dat binnen mum van tijd de ene na de andere pagina vol was.
Tja, hebberig kan ik het niet echt noemen. Het was gewoon een leuke aanbieding. Maar het was een beetje het online idee van de dol dwaze dagen van de bijenkorf ;)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:53

Vond het alleen b'tje jammer dat bokkers die ze hadden aangeboden ze niet meer konden verkopen, dan denk ik; zet pas iets te koop op internet als je het al in huis hebt (zoals Alwiene in haar topic) of als je 100% zeker weet je ze kan krijgen. ;)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:58

Gezien dit topic niet gaar over de jassen ansich maar op de manier waarop deze aangeboden worden is dit meer iets voor forumzaken en niet voor RUI, ik verplaats dit topic dus even naar het juiste forum.
RUI-->FZ

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:16

kimnytocize schreef:
Vond het alleen b'tje jammer dat bokkers die ze hadden aangeboden ze niet meer konden verkopen, dan denk ik; zet pas iets te koop op internet als je het al in huis hebt (zoals Alwiene in haar topic) of als je 100% zeker weet je ze kan krijgen. ;)

Danku :o Ik geloof dat ik ook vrijwel de enige ben die uiteindelijk heeft kunnen leveren. Maar ook ik ben de fout in gegaan door 1 dag van tevoren aan te geven dat ik ze ging halen, om zo uit te vinden wáár vraag naar was. Helaas was ik ook in eerste instantie verkeerd geinformeerd waardoor ik na enkele uren de 'bestellingen onder voorbehoud van verkrijgbaarheid' heb moeten stopzetten omdat ik er geen zinnig woord meer over kon zeggen. Een dag later de jassen opgehaald die ik dus nu uit voorraad verkoop.

Ik vind het jammer dat het daardoor zo chaotisch is verlopen, maar heb wel mijn uiterste best gedaan om het toch zo overzichtelijk mogelijk te houden. De chaos is ontstaan doordat de telefonisch gegeven informatie anders was dan die later volgde en anders dan wat er ter plekke bleek te zijn. Tja misschien niet handig om het er vooraf op te zetten, maar dit heb ik ook niet vooraf geweten.

Even voor de mensen die roepen 'hadden we ze niet samen kunnen kopen dan hadden we ze allemaal voor die superscherpe prijs gehad'. Wie rijdt er heen om te kijken wat er is? Verspreid vervolgens foto's, houdt bestellingen bij, antwoord op vragen over de jassen, haalt ze vervolgens op en neemt het risico van het kopen van jassen die niet afgenomen worden? (nee eerst betalen is geen optie, dan zijn de jassen dus al op), Wie pakt ze in, brengt ze naar het postkantoor? En dat allemaal voor niks??? Zodat andere bokkers ook een jas voor 35 euro hebben?
Ik denk dat dat dus héél lastig gaat worden ;) Want niemand wil risico en werk waar niks tegenover staat toch? Als het zo makkelijk is, waarom kopen we dan nog in de ruitersportzaken, verenig u, zoek 1 gek die een kvk nummer en btw nummer neemt, zoek voldoende bokkers die willen kopen bij één bepaalde leverancier en zorg dat je op die manier ál je ruitersportartikelen tegen inkoop krijgt!

Partijenhandel is echt wat anders dan normale consumentenkoop. En ik denk dat het daar bij enkele concollega's ook mis gegaan is. Over het algemeen zitten partijverkopers er namelijk niet op te wachten dat je een heleboel vragen gaat stellen, laat staan dat je per jas in die en die kleur, maat en uitvoering gaat reserveren. Dat brengt nl. een hoop werk met zich mee, en als ze dat hadden gewild dan hadden ze zelf wel aan consumenten verkocht tegen een consumentenprijs ;) Ze verkopen zo goedkoop omdat ze veel tegelijk met weinig werk verkopen. Partijenhandel is gáán, kijken en kopen (of niet) op basis van wat er is, en juist dát aspect heeft niet alleen gezorgd voor de vele chaos, maar maakt het ook veel lastiger dan gedacht om een partij met 20 bokkers samen te kopen ;)

Ik moet zeggen dat ik hier beduidend meer werk aan heb dan aan mijn normale handel, zit nu aan een kleine 300 ontvangen en dus beantwoorde pb's ;) Het geeft meer risico dan mijn normale handel, en de marge is in dat opzicht zelfs relatief slecht. Waarom ik het dan toch doe? Omdat het snelle handel is, tuurlijk lopen die jassen, voor het grootste deel iig, dat weet ik ook, dus ik heb kans om het korte tijd héél druk te hebben, snelle verkoop, maar daarom niet direct makkelijke verkoop ;) En met dat allemaal in gedachten vind ik dus pertinent niet dat ik hier als handelaar onredelijk aan verdien :o