Ik zat net een topic door te lezen, een vraag over je paard in laten slapen of slachten. Die werd gesloten omdat er al vaker topics over geopent zijn. Maar ik zie ook geregelt dat wanneer een ouder topic daarom dan weer omhoog gehaald word, dit ook niet mag. Hoe maak je dan iets wat je wilt bespreken wel weer bespreekbaar??
Julia
Geplaatst: 09-03-09 23:38
Als je een onderbouwde, relevante post plaatst in een ouder topic, dan mag deze gewoon open blijven. Tenminste, dat is wat ik altijd heb begrepen.
Ik begrijp dat er over bepaalde dingen oeverloos gezeurd wordt. Maar ik zie ook regelmatig reacties voorbij komen als: "Gaan we weer" en "hier is al zóvaak een topic over geweest". Dan zijn we op een gegeven moment dus gewoon uitgelult......Er kunnen toch mensen zijn met een nieuwe visie? Andere ideeën? Posts met toegevoegde waarde?. Als er 5 topics tegelijk lopen over hetzelfde onderwerp is natuurlijk onzinnig, maar een goede discusie mag in mijn ogen af en toe gewoon even weer opgerakeld. Het zij met een nieuw topic of een oude naar boven schoppen...........maar wie ben ik....
Ben het ook eens met PIB, een oude discussie met wellicht nieuwe ideeen en inzichten kun je toch prima hervatten? Of je dan een nieuw topic maakt of een oude ophaalt doet er dan niet echt toe... Als er al topics lopen over het onderwerp is dat weer een ander verhaal.
tja ik ben het echt niet eens met die rare regel. topics worden zomaar gesloten ook als je wat nuttigs neerzet. dat is mij al 2 keer overkomen bij hetzelfde topic. hij werd wel weer geopend maar een week later weer gewoon gesloten. en als je dan een nieuw topic start mag dat ook weer niet..... (in mijn geval wel hoor na wat gemail met een moddereter)
suuzepuus
Geplaatst: 10-03-09 09:41
dit topic wordt ook vast snel gesloten hoor, er zijn nl al meerdere topics over
Onassa
Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-09 23:12
Dat schiet dus allemaal niet op, nu weet ik er nog niets over het waarom en hoe?....
Karl66
Geplaatst: 10-03-09 23:45
We houden als richtlijn aan dat een topic gesloten wordt als er nog een ander topic over hetzelfde onderwerp actief is (dat wil zeggen dat er in dat andere topic de laatste twee weken nog gereageerd is) en dat hij openblijft als er geen actief topic meer is.
Waarom er van die richtlijn afgeweken is weet ik niet, maar daarvoor kan je het beste een PB sturen naar de mod die het topic gesloten heeft. Het kan zijn omdat er een centraal topic over het onderwerp is, omdat we besloten hebben dat we een bepaald onderwerp even tijdelijk niet willen zien, omdat de emoties in zo'n topic continue hoog op blijven lopen. Maar het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat het topic niet aan de eisen voldeed. Maar zoals gezegd, dat kan die mod je zo vertellen.
Onassa
Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-09 23:47
Okee bedankt voor je uitleg Karl, het is me in ieder geval wat duidelijker.
nu weer..... het gaat wel over de groene O maar de topic die ik geopend heb ging heel ergens anders over maar moet weer opslot... als de modds de begin post lezen weten ze dat het een nader onderwerp is....... wordt er moe van. morgen open ik wel weer een nieuw topic met dezelfde titel ofzo. misschioen werkt dat.
Karl66
Geplaatst: 11-03-09 20:50
Suuzepuus, die vraag kan gewoon in het groene O topic gesteld worden, daar is geen apart topic voor nodig.