NM, wat is nu precies de bedoeling?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

NM, wat is nu precies de bedoeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 19:23

De laatste tijd valt mij één en ander op mbt Nieuws en Maatschappij.

In de regels voor het gebruik van dit forum staat het volgende:
Citaat:
NM is géén algemeen nieuwsforum: het is dus niet de bedoeling om hier een compleet overzicht van het nieuws van alledag te verzamelen, hier zijn genoeg andere fora op internet voor te vinden. Het is ook niet de bedoeling om hier allerlei berichten met een laag nieuwsgehalte te plaatsen die vooral gek of grappig zijn. NM is bedoeld als discussieforum en dat betekent dat het onderwerp ook discussiewaardig moet zijn. Voldoet een onderwerp hier niet aan dan wordt het op slot gezet.

En ondanks dat zie ik de volgende topics verschijnen die notabene door leden van de nieuwsredactie geopend worden:

[NM] Olifant klem in gracht van Dierenpark Emmen
[NM] Mysterieuze zelfbewegende grafsteen in Friesland
[NM] Belgische ansichtkaart 83 jaar onderweg

En onder het 'zwarte' boktvolk worden ook zat van dergelijke topics geopend, die niet discussiewaardig zijn, eigenlijk teveel om op te noemen. Ik weet dat ik kan temmen op dergelijke topics, maar gezien het feit dat ook leden van de nieuwsredactie dergelijke topics openen is mijn vraag of er wellicht iets veranderd is in de regels? :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:02

ja ik snap dit ook niet.. snap ook niet dat je niet meer gewone nieuwsberichten mag plaatsen.. sommige berichten lopen ook uit op een discussie.. en sommige 'discussie-topics' juist helemaal niet

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:04

Ik heb de twee topics over de Olifant en de grafsteen iig geopend om een discussie, en dat is ook te lezen in de beginpost.
En dat is ook wel gelukt :j Er wordt inderdaad gediscussieerd in de topics, en daar gaat het volgens mij ook om.

Nijn

Re: NM, wat is nu precies de bedoeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:07

Waaruit zou bij de olifanten moeten blijken dat jij een discussie wilt beginnen Cayenne?

Lijkt mij dat er gewoon 1 lijn getrokken moet worden, of er beter naar de regels gekeken moet worden en wanneer nodig veranderd worden :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 09:50

De discussie rondom de olifant is mij ook niet geheel duidelijk, en van de grafsteen al helemaal niet. Lijkt me geen discussie, maar meer een 'raad wat zorgt dat de grafsteen verschuift topic'. En het topic van Sammie over de postkaart die 83 jaar onderweg is lijkt me al helemaal geen discussie onderwerp...

Vandaar ook mijn vraag of er iets anders is aan de regels, en zo nee lijkt het mij ook handig hierin één lijn te trekken. Als het al misgaat bij de NR leden, hoe moet dat dan bij de 'gewone' bokkers?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:52

en wat maakt het uit dat er niet discussie waardige topics tussen staan..??
die topics zullen toch snel naar de achtergrond verdwijnen.. dus snap dat sluiten ook niet zo

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:41

LimaMambo schreef:
en wat maakt het uit dat er niet discussie waardige topics tussen staan..??
die topics zullen toch snel naar de achtergrond verdwijnen.. dus snap dat sluiten ook niet zo

nee dat vind ik ook :)
Ik vind het juist wel leuk als er ook lichte berichten tussen staan :) inplaats van al die zware discussies die dan soms weer enorm uit de hand lopen waardoor ze weer gesloten worden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 13:50

Ik begrijp wel dat er discussiewaardige topics geplaatst moeten worden, maar trek hier dan ook één lijn in. Blijkbaar gebeurd dat nu niet gezien de topics die leden van NR (en vele andere zwarte bokkers) nu openen en die ook open blijven.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:38

Ik vind het nochtans wel eens leuk om hier wat anders te lezen dan paarden :D Aangezien ik geen kranten lees...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 11:40

chipieke schreef:
Ik vind het nochtans wel eens leuk om hier wat anders te lezen dan paarden :D Aangezien ik geen kranten lees...

De topis op NM gaan doorgaans ook niet over paarden ;) Maar het moeten discussiewaardige topics zijn en er zijn er nu heel veel die dat gewoon niet zijn.